Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Zvuk osem či dvanásť valcov je niečo, čo musí lahodiť uchu každého motoristu. S nástupom elektromobility sa ale „rachot“ motora prirodzene vytráca a množstvo zarytých fanúšikov spaľovacích áut tvrdí, že elektrické športiaky bez poriadneho zvuku jednoducho nebudú to „pravé orechové“. BMW ale pred pár dňami odhalilo, ako bude znieť prvé elektrické „M-ko“.

Zvukový prejav je neodmysliteľnou súčasťou všetkých športových, alebo športovo ladených áut. Ak sa auto na športiak iba hrá, zvykovú kulisu dotvárajú ladené výfuky a v niektorých prípadoch aj reproduktory, ktoré simulujú agresívny zvuk motora.

NEPREHLIADNI
Dvojmiliónová šialenosť na kolesách. Pozri si video elektromobilu, ktorý má konečne aj skvelý zvukový prejav

V tom lepšom prípade objemný motor vytvára zvukovú kulisu sám o sebe a v najlepšom prípade je ešte kombinovaný s ladeným výfukom, vďaka čomu auto po zošliapnutí plynu rozohrá hotovú symfóniu.

BMW

Inak tomu nie je ani pri elektrických športiakoch, aj v ich prípade hrá zvuk auta kľúčovú rolu. Samozrejme, aj pri elektromobile by sa dal do reproduktorov pustiť zvuk V8, no to sa príliš k takémuto autu nehodí. Aby zvukový prejav elektromobilu navodil tú správnu adrenalínovú atmosféru a ešte viac umocnil celkový pocit z jazdy, musí sa k danému typu auta hodiť a za jeho tvorbou sa ukrýva celá veda.

Nebolo tomu tak dávno, čo sme mali možnosť zajazdiť si na Audi e-tron GT a jednou z vecí, ktorá nás na tomto aute ohúrila, bol práve zvuk. Zvukový prejav športových elektromobilov ale teraz odhaľuje aj BMW.

Zvuk, ktorý naháňa strach

Jedno je isté, prvé elektrické BMW s prívlastkom M už na okruhu nebude počuť tak, ako tomu je pri športových BMW so spaľovacími motormi, čo ale nie je až tak na škodu, jazdu by si totiž mali v prvom rade užívať pasažieri vo vnútri a tam teda bude zvuk i4 M50 neskutočný. Vypočuť si ho môžeš vo videu nižšie v čase 1:35.

Aj v tomto prípade bude zvukový prejav závislý od zvoleného jazdného režimu. V komforte je kultivovaný, no pri režime šport silný a dominantný. V režime Eko bude dokonca auto úplne tiché.

Ako sme si už ale pri BMW zvykli, dobré veci sú za príplatok a inak tomu nebude ani pri zvukovom balíku pre elektromobil. V štandarde sa bude nachádzať v modeli iX a i4 M50, no pri klasickej i4 bude za príplatok.

Viac ako 500-koňová beštia

Nové BMW i4 bolo odhalené na výročnej konferencii skupiny BMW. Žiaľ, automobilka bola pomerne skúpa na detailnejšie informácie, no na druhej strane nám poskytla niekoľko fotografií a videí, takže sa môžeme s elektrickým štvordverovým Gran Coupé zoznámiť aspoň vizuálne.

Vizuálna podobnosť s modelom BMW radu 4 sa rozhodne nezaprie. Z technických špecifikácií poznáme napríklad výkon, ktorý dosahuje 390 kW (530 koní) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h dá i4 za 4 sekundy.

BMW

Fascinujúci je aj dojazd, ktorý má podľa WLTP cyklu dosahovať až 590 km na jedno nabitie. Predchádzajúce informácie hovorili o dojazde cez 600 km, o čom sme informovali v tomto článku. V prípade BMW i4 sa hovorilo aj o batérii s kapacitou 80 kWh, no táto informácia zatiaľ oficiálne potvrdená nebola.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú