Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa po predchádzajúcom verejnom testovaní do ostrej prevádzky novú internetovú stránku www.zssk.sk. Web je zostavený podľa dizajn manuálu národného dopravcu, prináša mnohé technologické vylepšenia, je responzívny a v neposlednom rade ním ZSSK odštartovala integrácie s inými systémami, ktoré budú pokračovať aj v ďalších fázach rozvoja stránky.

Nová stránka je postavená na redakčnom systéme (CMS) WordPress, ktorý bol komplexne prepracovaný na mieru podľa požiadaviek a kritérií ZSSK.

„Interne sme si urobili hĺbkovú analýzu na základe niekoľkých nástrojov (Google Analytics, Google Search Console, SEO Frog, SEO Moz, Alexa Tools), ktorá nám ukázala, ako sa užívateľ na stránke pohybuje, čo hľadá a pod akými kľúčovými slovami. Rovnako sme sa dozvedeli, ktoré stránky sú pre neho atraktívne a strávi na nich viac času a ktoré sú naopak neatraktívne.

Analýza nám následne ukázala, ako je potrebné zmeniť užívateľské rozhranie, poprípade kde zlúčiť alebo úplne odstrániť nevyužívané informácie pre cestujúcich,“ prezradil Radoslav Štefánek, člen predstavenstva a riaditeľ úseku služieb ZSSK.

Nový web prináša niekoľko vylepšení, jednoduchšiu orientáciu, štandardizované a pohodlnejšie vyhľadávanie. „Kým starý web vyhľadával iba presne zadané frázy z názvu článku, nový web dokáže intuitívne vyhľadávať v ktorejkoľvek časti webu, čo podstatne zjednoduší a zrýchli vyhľadávanie a orientáciu na stránke,“ upresnila Alena Mižiková, vedúca tímu rozvoja a správy webovej stránky.

V súčasnosti navštívi stránku zssk.sk približne 650-tisíc unikátnych užívateľov mesačne, pre ktorých sú podľa štatistík najdôležitejšie informácie o vlakoch InterCity, o preprave bicyklov, zvierat a batožín, respektíve o bezplatnej preprave študentov.

„Nový web v súčasnosti prináša automatické informácie o otváracích hodinách, ktoré bolo potrebné doteraz zapracovávať ručne niekoľkokrát za deň. Cestujúci sa na novej stránke dozvedia aj aktuálne informácie o polohe a meškaní vlaku a do budúcna túto funkcionalitu rozšírime aj o možnosť samoobslužného vygenerovania potvrdenia o meškaní vlaku,“ doplnil Hric.

ZSSK pristúpilo aj k zmene preferencie domény, pričom www.zssk.sk sa stala hlavnou doménou, no užívatelia môžu naďalej používať aj doménu www.slovakrail.sk. V rámci zjednodušenia orientácie národný dopravca prispôsobil aj domény pre prístup do predajného systému IKVC (predaj.zssk.sk) a do zákazníckeho konta (konto.zssk.sk).

Jedným z hlavných cieľov nového webu je dostať cestujúcich k všetkým potrebným informáciám na 3 kliknutia. „V tomto duchu by sme chceli pokračovať aj v ďalšom rozvoji webu, pričom ho vnímame ako živý organizmus, ktorý sa bude neustále rozvíjať a zlepšovať a následne bude vedieť automaticky detekovať zvyklosti zákazníkov a reflektovať na ich požiadavky.

Do budúcnosti počítame s tým, že na stránke budú automatizované plánované a aktuálne radenia vlakov, výluky, služby na staniciach, aktualizácia zmlúv, objednávok a faktúr cez systém SAP a spôsob zverejňovania verejného obstarávania. Konečná cena nového webu ZSSK je podstatne nižšia, ako bolo pôvodne plánované (pôvodná cena = 121 000 €), čo potvrdil aj Milan Hric:

„Aj vzhľadom na to, že nie všetky plánované integrácie bolo možné počas vývoja implementovať, a to hlavne z dôvodu nepripravenosti systémov zo strany ZSSK, konečná cena finálneho riešenia bola po dohode oboch strán znížená na 82 500 €.“  Publikácia nového webu si vyžaduje krátkodobé obmedzenie predajných služieb a výpadky starého webu www.slovakrail.sk. Práce sa začnú v piatok 22. 11. 2019 o 17:00, predpokladané ukončenie bude o 21:00 v rovnaký deň.

V posledných dňoch však ZSSK schytalo vlnu kritiku za nasadenie SBS do nočných vlakov. Za štvormesačnú skúšobnú prevádzku totiž zinkasuje prevádzkovateľ približne 34-tisíc eur. Viac sa tejto téme venoval portál Startitup.

Pošli nám TIP na článok



Zo Slovenska