Zlyhal ďalší elektromobil. Populárnym testom neprešla ani česká Škoda Enyaq, dopadla veľmi zle
Škoda Enyaq je aktuálne jedným s najlepších elektromobilov na trhu. České elektrické SUV prináša pomerne tradičný dizajn, skvelý dojazd a nabíjanie, no okrem toho ponúka veľkosť a priestor, aký je v danej kategórii nevídaný. Rozmery sú však autu zrejme na škodu pri takzvanom losom teste, Škoda Enyaq si v teste na kanáli km77 vôbec neviedla dobre.
Losí test slúži na preverenie stability auta pri prudkom zatočení volantom vo vyšších rýchlostiach. Vozidlo, ktoré chce daným testom prejsť, musí zvládnuť takzvanú „myšičku“ v rýchlosti minimálne 72 km/h.

Auto pritom nesmie zhodiť žiaden kužel, rozostupy medzi nimi sú totiž presne zadefinované a tak má každé vozidlo pri tomto teste takmer rovnaké podmienky. Slovo „takmer“ sme napísali schválne, dôležitým činiteľom je aj samotný vodič, ktorý auto šoféruje.
Ľudský faktor je pri krízovej situácii nanajvýš dôležitý, vodič totiž musí auto udržať pod kontrolou, čo býva pri vyšších rýchlostiach problém. Testy tohto typu ale prevádzajú skúsení vodiči, ľudský faktor by tak mal byť minimálny.
Za koncernovou dvojičkou zaostáva
Jazdec vo videu začínal test pri rýchlosti 77 km/h, čo je nad limitom drvivej väčšiny bežných automobilov. Nie je teda žiadnym prekvapením a ani sklamaním, že Enyaq si s touto rýchlosťou neporadil.
Následne znížili rýchlosť na 67 km/h, s ktorou si české elektrické SUV hravo poradilo. Následné zvýšenie rýchlosti o čo i len 1 km/h už ale pre auto predstavovalo problém. Škoda Enyaq tak losím testom neprešla.
Enyaq môžeme porovnať napríklad s konkurenčnou Teslou Model Y, ktorú testoval rovnaký šofér a ktorá zvládla rýchlosť až 83 km/h, čo je jedným slovom fantastické.
Spôsobuje problémy váha?
Nedávno sme ti priniesli článok, že v losom teste úplne pohorel aj elektrický Ford Mustang Mach-E. Ten zhodil kužele rovnako pri rýchlosti 68 km/h. Tento test ale prevádzal iný šofér, preto priame porovnanie so Škodou Enyaq nie je v tomto prípade relevantné.
Aj YouTube kanál Teknikens Värld testoval Teslu Model Y, s ktorou sa im podarilo dosiahnuť rýchlosť 75 km/h. Nevedno teda, prečo si niektoré elektromobily vedú v tomto teste oproti ostatným o toľko horšie.
Jedným z faktorov môže byť váha, batérie v podlahe síce tlačia ťažisko vozidla dolu, no pár stoviek kilogramov navyše sa rozhodne prejaví na stabilite a manévrovateľnosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

Legendárny herec oslávil 100 rokov a svoj dlhý život pripisuje jednej vlastnosti. Vedci metódu podporujú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

