Aj napriek tomu, že elektrické autá sú medzi ľuďmi už pomerne dobre zabývané, z každej strany počúvame, že elektromobily sú nezmysel, strata času a nikdy nemajú šancu uspieť či dokonca sa stať populárnejšie, než spaľováky. Americký Ford má však na to iný názor, ako píše CarAndDriver, čísla jednoducho neklamú.

Možno si spomínaš na časy, kedy americká automobilka Ford oficiálne predstavila elektrickú verziu kultového modelu Mustang. Na Ford Mustang E sa okamžite strhla obrovská vlna kritiky.

Nielenže toto auto vôbec nevyzerá ako klasický Mustang so spaľovákom, ale fanúšikovia kultového modelu si vôbec nevedeli predstaviť jazdu na Mustangu bez burácajúceho osemvalca pod kapotou.

135 litrový úložný priestor v miestach, kde obyčajne očakávame spaľovací motor. Zdroj: Ford

Ford sa ale počiatočnej kritiky nezľakol a s elektrickým Mustangom naplno vyrukoval na trh. Odvaha sa mu napokon vyplatila, automobilka totiž aktuálne vyrába viac elektrických Mustangov ako tých spaľovacích.

Čísla hovoria jasne

Od začiatku roka 2021 automobilka vyrobila už 27 816 Mustangov E, naproti ktorým stojí 26 089 Mustangov so spaľovacími motormi. Možno si povieš, že to nič neznamená a že sa jedná iba o počty vyrobených kusov.

Je však logické, že vysoká ponuka je iba vtedy, ak je vysoký aj dopyt. Inými slovami, ak by sa elektrické Mustangy nepredávali, Ford by ich jednoducho nevyrábal.

NEPREHLIADNI
Elektrifikácia si vyberá krutú daň. Ikonický Ford Mustang bude v ďalšej generácii už len elektromobil

Dopyt v USA však po elektrickej verzii Mustangu až taký veľký nie je. Vo svojej domovine v predajoch stále vyhráva „klasika“ v podobe spaľováku v pomere 3:1. Ford Mustang E ale ťaží z iných trhov ako napríklad Nórsko, kde je veľmi populárny.

Ford

Oproti minulému roku vzrástol predaj elektrických Mustangov v USA o 1,5 %.

V niektorých smeroch je lepší ako Tesla

SUV Mustang Mach-E v sebe po stránke dizajnu odráža jednoznačný odkaz Mustangu. Na trh si to namieril vo variantoch Select, Premium, First Edition, California Route 1 a GT Performance. Najdostupnejší variant Select ponúkne 75,7 kWh batériu s dojazdom 370 kilometrov a predným náhonom za cenu približne 39 680 €. Za ďalších približne 2450 € je možné kúpiť túto verziu s pohonom všetkých kolies. Dostupný ale bude až na jar 2021.

Veľký 15,5-palcový displej s otočným gombíkom. Zdroj: Ford

Jednou z drahších verzií je limitovaná edícia First Edition, ktorej cena začína na 54 150 €, pričom si je možné doplatiť za predlžený dojazd a pohon všetkých kolies. Navyše ponúkne brzdové strmene v červenej farbe, kovové pedále, kontrastné prešívanie sedadiel a logo First Edition naprieč interiérom. Pod kapotou skrýva 98,8 kWh batériu s dojazdom 435 km pri zrýchlení z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd.

V interiéri do očí udrie veľký 15,5-palcový vertikálny dotykový displej. Ten výrazne redukuje fyzické tlačidlá a integruje veľký otočný gombík pre hlasitosť. Za pomoci displeja je možné ovládať všetko, od klímy cez média, navigáciu a jazdné módy. Všetky varianty sa dodávajú s druhou generáciou zdokonaleného systému asistencie vodiča CoPilot 360.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú