Zhasína im pomaly hviezda. Elektrický Mustang sa už predáva lepšie ako spaľovacia verzia
Aj napriek tomu, že elektrické autá sú medzi ľuďmi už pomerne dobre zabývané, z každej strany počúvame, že elektromobily sú nezmysel, strata času a nikdy nemajú šancu uspieť či dokonca sa stať populárnejšie, než spaľováky. Americký Ford má však na to iný názor, ako píše CarAndDriver, čísla jednoducho neklamú.
Možno si spomínaš na časy, kedy americká automobilka Ford oficiálne predstavila elektrickú verziu kultového modelu Mustang. Na Ford Mustang E sa okamžite strhla obrovská vlna kritiky.
Nielenže toto auto vôbec nevyzerá ako klasický Mustang so spaľovákom, ale fanúšikovia kultového modelu si vôbec nevedeli predstaviť jazdu na Mustangu bez burácajúceho osemvalca pod kapotou.
Ford sa ale počiatočnej kritiky nezľakol a s elektrickým Mustangom naplno vyrukoval na trh. Odvaha sa mu napokon vyplatila, automobilka totiž aktuálne vyrába viac elektrických Mustangov ako tých spaľovacích.
Čísla hovoria jasne
Od začiatku roka 2021 automobilka vyrobila už 27 816 Mustangov E, naproti ktorým stojí 26 089 Mustangov so spaľovacími motormi. Možno si povieš, že to nič neznamená a že sa jedná iba o počty vyrobených kusov.
Je však logické, že vysoká ponuka je iba vtedy, ak je vysoký aj dopyt. Inými slovami, ak by sa elektrické Mustangy nepredávali, Ford by ich jednoducho nevyrábal.
NEPREHLIADNI
Elektrifikácia si vyberá krutú daň. Ikonický Ford Mustang bude v ďalšej generácii už len elektromobil
Dopyt v USA však po elektrickej verzii Mustangu až taký veľký nie je. Vo svojej domovine v predajoch stále vyhráva „klasika“ v podobe spaľováku v pomere 3:1. Ford Mustang E ale ťaží z iných trhov ako napríklad Nórsko, kde je veľmi populárny.
Oproti minulému roku vzrástol predaj elektrických Mustangov v USA o 1,5 %.
V niektorých smeroch je lepší ako Tesla
SUV Mustang Mach-E v sebe po stránke dizajnu odráža jednoznačný odkaz Mustangu. Na trh si to namieril vo variantoch Select, Premium, First Edition, California Route 1 a GT Performance. Najdostupnejší variant Select ponúkne 75,7 kWh batériu s dojazdom 370 kilometrov a predným náhonom za cenu približne 39 680 €. Za ďalších približne 2450 € je možné kúpiť túto verziu s pohonom všetkých kolies. Dostupný ale bude až na jar 2021.
Jednou z drahších verzií je limitovaná edícia First Edition, ktorej cena začína na 54 150 €, pričom si je možné doplatiť za predlžený dojazd a pohon všetkých kolies. Navyše ponúkne brzdové strmene v červenej farbe, kovové pedále, kontrastné prešívanie sedadiel a logo First Edition naprieč interiérom. Pod kapotou skrýva 98,8 kWh batériu s dojazdom 435 km pri zrýchlení z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd.
V interiéri do očí udrie veľký 15,5-palcový vertikálny dotykový displej. Ten výrazne redukuje fyzické tlačidlá a integruje veľký otočný gombík pre hlasitosť. Za pomoci displeja je možné ovládať všetko, od klímy cez média, navigáciu a jazdné módy. Všetky varianty sa dodávajú s druhou generáciou zdokonaleného systému asistencie vodiča CoPilot 360.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
Michal Sabo podáva žalobu na Daniela Bombica. Zverejnil jeho kontroverznú fotografiu
V populárnom letovisku Slovákov zúri masívny požiar. Evakuujú tisíce miestnych aj dovolenkárov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP