Po tom, čo bolo začiatkom tohto roka potvrdené zlúčenie streamovacích služieb HBO Max a Discovery+ do jednej platformy, bolo len otázkou času, kedy spoločnosť Warner Bros. Discovery oznámi zásadné zmeny a štart pod novým menom.

Podľa portálu Variety sa tak udialo počas včerajšej konferencie o zverejnení finančných výsledkov spoločnosti za druhý kvartál 2022, kde generálny riaditeľ globálneho streamovania a interaktívneho vysielania JB Perette oficiálne oznámil, že nová služba príde najskôr v lete 2023.

Warner Bros. Discovery

„Naše primárne zameranie bude na tie trhy, kde už bolo HBO Max spustené,“ vyhlásil JB Perette a neskôr doplnil aj informácie o detailoch spustenia novej platformy v jednotlivých regiónoch.

„Službu plánujeme spustiť postupne od budúceho leta v USA. V rovnakom roku bude nasledovať ešte Latinská Amerika a hlavné európske trhy s HBO Max budú pokračovať začiatkom roku 2024.“

Ako posledné by na rad mali prísť koncom roka 2024 ázijsko-pacifické územia s niektorými novými európskymi trhmi, kde HBO Max spustené ešte nebolo.

Cenu ani detaily služby nezverejnili

S príchodom nástupcu HBO Max a Discovery+ narastajú aj špekulácie o tom, ako sa nová streamovacia služba bude vôbec volať. Hoci má značka HBO Max väčšiu marketingovú silu, nový riaditeľ Warner Bros. Discovery David Zaslav je zároveň bývalým prezidentom Discovery. Je preto otázne, či sa vzdá svojho dedičstva v prospech nového globálneho hráča na poli streamovacích platforiem.

Viac svetla do spoločného názvu vniesol Perette, ktorý povedal, že spoločnosť si aktuálne robí prieskum o spotrebiteľskom vnímaní mena HBO Max. Zároveň dodal, že HBO je aj naďalej ultimátnou značkou, ktorá reprezentuje televíznu kvalitu.

FonTech

Warner Bros. Discovery počas včerajšej konferencie zatiaľ nediskutovala, koľko by nová služba mala stáť, ani aký typ predplatného môžu fanúšikovia očakávať. Podľa Peretta však spoločnosť skúma možnosť kombinovanej verzie predplatného prémiového účtu bez reklám a lacnejšieho, podporovaného reklamami.

Nový silný hráč

Spojením HBO Max a Discovery vznikne nová platforma, ktorá by mala, podľa najnovších výsledkov zverejnených v druhom kvartáli 2022, spolu až 92,1 milióna predplatiteľov. Spoločnosť Warner Bros. Discovery očakáva, že do roku 2025 môže mať až 130 miliónov a jeho priame spotrebiteľské podniky budú generovať zisk (EBITDA) okolo 1 miliardy dolárov.

Obidve služby si tak v počte zákazníkov výrazne polepšia, navyše ponúknu aj atraktívnu kombináciu známych filmov a seriálov doplnených o desiatky dokumentárnych projektov, čím bude konkurovať napríklad aj Disney+ a jeho obsahu z National Geographic.

Discovery ponúkne program zameraný na životný štýl, varenie, bývanie, dokumenty o prírode, paranormálne javy, vedu, techniku a ďalší obsah podobný tomu, na ktorý sú diváci zvyknutí z jeho doterajších televíznych staníc. Okrem známeho Discovery Channel bude knižnica služby obsahovať aj obsah BBC, HGTV, Food Network, TLC, ID, OWN, Travel Channel a Animal Planet.

Freepik (Úprava redakcie)

Pozor, streamovacia služba aj so športom

Pri spustení v januári minulého roka služba avizovala 55-tisíc epizód rôznorodého zamerania – odvtedy sa počet ešte navýšil. Ku kľúčovému obsahu služby patria aj športové práva skrz stanicu Eurosport, ktorá rovnako spadá pod Discovery.

To dáva spoločnosti práva vysielať jedny z najprestížnejších športových podujatí vôbec – okrem iných napríklad olympijské hry, grandslamové tenisové turnaje či slávne cyklistické preteky Tour de France.

Výhodou by mohla byť prítomnosť českého dabingu, ktorý má už Discovery k veľkému množstvu svojho obsahu hotový a vlastní naň aj práva. Jeho použitiu v novej streamovacej služby by teda nemalo nič brániť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP