Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Reklamy na YouTube nie sú nič nové. Ak nie si ochotný platiť za prémiové členstvo a nepoužívaš služby ako je AdBlock, jednoducho ich musíš trpieť pri takmer každom videu.

Vývojári spoločnosti si ale po rokoch konečne všimli, že jeden typ reklám je horší ako všetky ostatné a plánujú ho odstrániť. Informujú o tom cez oficiálny blog.

Najotravnejší druh reklám

Reč je o vyskakovacích banneroch, ktoré prekrývajú obraz samotného videa. Používateľ ich musí manuálne zatvoriť. Ide o takzvané „overlay“ či prekrývajúce reklamy, ktoré sa zobrazujú len používateľom na desktope, nie na mobiloch.

Prekrývajúce okná sú jedna z najstarších foriem reklamy, ktorá na YouTube prežila až dodnes. Služba jej posledné zbohom povie dňa 6. apríla 2023, po tomto dni by sa už v súčasnej podobe nikdy nemali zobraziť. Vývojári tvrdia, typ reklamy neúnosne zhoršuje používateľský zážitok.

Niektorí sa boja negatívneho dopadu na tvorcov

Odstránenie akejkoľvek formy reklamy však prinesie určité zníženie ziskov z reklamy, teda aj odmien pre tvorcov obsahu. Tí po novom nebudú mať možnosť tieto reklamy do videa vložiť prostredníctvom rozhrania YouTube Studio. Ako upozorňuje XDA Developers, to môže mať negatívny dopad na ich zárobok z každého videa.

Unsplash/Christian Wiediger/Reddit/u/KZedUK

YouTube však kontruje a tvrdí, že dopad na tvorcov bude minimálny. Obrovská časť používateľov preferuje sledovanie cez mobilné zariadenia, ktoré tento typ reklamy aj tak nezobrazujú.

9to5Google sa naopak domnieva, že tento typ reklamy YouTube nahradí menej rušivou a modernejšou alternatívou. V minulosti sa napríklad hovorilo o funkcii, ktorá umožňuje označovať produkty vo videu a poskytnúť priamy odkaz na e-shop, kde si ich divák môže kúpiť. Táto funkcia už funguje v Brazílii, Indii, Spojenom Kráľovstve a USA.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú