Boj YouTube s blokovaním reklám pokračuje a najväčšia video platforma na svete čerstvou aktualizáciou nepoteší milióny divákov. Nový update odstraňuje viacero veľkých dier v systéme a používatelia hlásia nefunkčnosť riešení, vďaka ktorým sa doposiaľ reklame úspešne vyhýbali.

Fungovali, po novom už nejdú

Ako informuje portál 9to5mac, YouTube zasadil špekulantom ďalšiu tvrdú ranu. Spoločnosť ešte v marci zacielila na používateľov prehliadačov Firefox a Opera GX s rozšírením uBlock Origin a teraz boj s obchádzaním reklám posúva do ďalšieho kola.

Po najnovšej aktualizácii používateľom prestávajú fungovať ďalšie overené nástroje na blokovanie reklamy. YouTube opäť vylepšil svoje algoritmy, ktoré kontrolujú, či reklama bola prerušená alebo či bola pred prehratím videa prehratá v plnej dĺžke. Ak systém vyhodnotí pochybenia, používateľovi sa zobrazí varovná hláška, ktorá mu ponúka dve možnosti: buď vypne ad blocker, alebo si zaplatí YouTube Premium.

Používatelia v niektorých prípadoch dokonca hlásia úplné vypnutie aplikácie či čierne okno s oznamom, že daný obsah nie je k dispozícii. Varovné okná nevyskakujú len na PC, ale tiež na smart zariadeniach, vrátane mobilných zariadení, tabletov a TV.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Oneily Gadget (@oneilygadget)

YouTube v boji proti blokovaniu reklám zdôrazňuje, že jeho platforma je divákom dostupná bezplatne a reklama predstavuje jediný významný zdroj jeho príjmov. Podľa spoločnosti reklamy umožňujú miliardám ľudí po celom svete prístup k videám zadarmo a zároveň podporujú tvorcov, ktorí sú závislí na príjme z reklám.

V roku 2025 má YouTube podľa odhadov 2,85 miliardy aktívnych používateľov mesačne a jeho príjmy z reklám majú dosiahnuť 36,1 miliardy dolárov, čo predstavuje nárast o 14,6 % oproti predchádzajúcemu roku. Milióny používateľov však naďalej odmietajú platiť za vypnutie reklamy v balíčku YouTube Premium.

Jeho cena na Slovensku predstavuje 7,99 eur mesačne, pri rodinnej verzii je predplatné 15,99 eur na mesiac. K dispozícii je aj balík študent za 4,99 eur na mesiac. Množstvo divákov sa však radšej snaží obchádzať reklamy používaním ad blockerov. YouTube ich využívanie aktívne monitoruje a pravidelne vydáva aktualizácie, ktoré ich znefunkčňujú.

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP