Ak ti doposiaľ liezol na nervy nový spôsob „pretláčania“ reklám na YouTube, tak vedz, že táto platforma ešte ani zďaleka nekončí. Čoskoro ťa reklamy nenechajú na pokoji ani pri pozastavení videa. Na tému upozornil portál AndroidAuthority.

Je známe, že používatelia YouTube sú čoraz viac nespokojnejší so službami, respektíve so súčasným stavom reklám na tejto platforme. Zdá sa však, že namiesto riešenia tohto otravného problému sa YouTube snaží robiť presný opak, čo znamená, že reklám pribudne ešte viac.

Z týchto reklám si vytrháš vlasy

Hlavný obchodný riaditeľ Google Philipp Schindler sa v poslednom rozhovore o zárobkoch spoločnosti Alphabet podelil o pozitívne výsledky reklamného experimentu, ktorý spoločnosť spustila na YouTube. Podľa jeho slov, reklamy, ktoré sa začnú zobrazovať pri pozastavení videa prinášajú „silné výsledky v oblasti vplyvu na značku“.

Inak povedané, experiment spoločnosti ukázal, že reklamy, ktoré sa prehrávajú počas toho, keď pozastavíš video prinášajú spoločnosti vytúžené „ovocie“. Je teda celkom možné, že keď spoločnosť dokončí celý projekt a zhromaždí všetky údaje zo súčasne prebiehajúceho experimentu sa stane celosvetová záležitosť.

Unsplash / Nik / Freepik

YouTube po prvýkrát spomenul reklamy bežiace počas pozastavenia videa ešte v priebehu minulého roka, kedy ich začal testovať vo vybraných regiónoch. Spoločnosť vtedy uviedla, že keď video pozastavíš, zmenší sa a vedľa neho sa zobrazí reklama.

Hoci Schnider nespomenul žiadne bližšie informácie, je isté, že tento druh reklám sa najskôr začne zobrazovať na inteligentných televízoroch. Povaha týchto reklám, vrátane ich trvania, možnosti preskočenia a podobne, je stále nejasná. Taktiež nie je isté, či plánuje spoločnosť takýto druh reklám zaviesť aj do svojich mobilných aplikácií.

Toto sa stane, ak budeš blokovať reklamy

Aby toho nebolo málo, od polovice apríla používanie aplikácií na blokovanie reklám v mobile môže znamenať sekanie videa a chybové hlásenia ako „Tento obsah nie je v tejto aplikácii dostupný„.

YouTube tvrdí, že „blokovanie reklám bráni tvorcom zarábať na pozeraní videí.“ Inými slovami, snažia sa nám povedať, že za nízke platy tvorcov môžu práve nástroje na blokovanie reklám.

Ak chcete na mobile pozerať YouTube bez reklám, jediná cesta je teraz predplatné YouTube Premium za viac ako 7 eur mesačne. Podobný osud už skôr postihol používateľov na počítačoch, ktorým YouTube znemožnil prehrávanie videí so softvérovým nástrojom na blokovanie reklám.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú