Xiaomi vyvinulo prelomovú batériu. Výdrž mobilu narastie o dni, dojazd áut o stovky kilometrov
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Batérie s pevným elektrolytom by mohli spôsobiť revolúciu vo svete elektromobilov, ale aj všetkej ostatnej elektroniky, ktorú nosíme so sebou. Vlastnú batériu tohto typu pred pár dňami odhalil technologický gigant Xiaomi na sociálnej sieti Weibo. Akumulátor je primárne určený pre smartfóny, no Xiaomi sa okrem toho venuje aj vývoju zariadení elektrickej mobility, v budúcnosti by sme ho teda mohli vidieť naprieč viacerými zariadeniami. Na tému upozornil portál ArenaEV.
Batérie s pevným elektrolytom, takzvané solid-state batérie, sa oproti tradičným lítium-iónovým batériám vyznačujú niekoľkonásobne vyššou energetickou hustotou, vyššou odolnosťou a lepšími prevádzkovými vlastnosťami v chladných a horúcich teplotách.
Batériu testovali v najnovšom vlajkovom smartfóne
Tou najväčšou výhodou je vysoká energetická hustota, vďaka čomu môžu byť matérie novej generácie niekoľkokrát menšie pri zachovaní rovnakej kapacity, alebo môžu pri rovnakých rozmeroch ako súčasné akumulátory uskladniť viac energie.
V praxi by to znamenalo, že batéria v smartfónoch vydrží o niekoľko dní viac, alebo že elektrické kolobežky, bicykle či autá, dokážu prejsť na jedno nabitie podstatne viac kilometrov.
Solid-state batéria od Xiaomi disponuje energetickou hustotou až 1 000 Wh/liter, pričom súčasné moderné lítium-iónové batérie majú kapacitu v priemere 450 Wh/liter.
Batéria Xiaomi je zároveň stabilnejšia pri nízkych teplotách. V testoch pri -20 stupňov Celzia sa batéria vybíjala o 20 % pomalšie než štandardný Li-ion akumulátor. Solid-state batéria od Xiaomi je tiež odolnejšia voči mechanickému poškodeniu.
Spoločnosť batériu testovala v najnovšej vlajkovej lodi Xiaomi 13. Prototyp smartfónu bol vybavený 6 000 mAh batériou, zatiaľ čo produkčná verzia disponuje len 4 500 mAh akumulátorom. Batéria s pevným elektrolytom mala teda až o 33 % viac kapacity ako rozmerovo rovnaký Li-ion akumulátor.
Od smartfónov cez kolobežky až po autá
Pre Xiaomi bude teraz dôležité vyriešiť sériovú výrobu, aby boli nové solid-state batérie aj ekonomicky výhodné. Už čoskoro by sa mohli objaviť v produkčných zariadeniach, pričom ako prvé by mali byť na rade smartfóny, píše GizChina.
Bola by ale škoda, ak by Xiaomi „obmedzilo“ použitie týchto revolučných batérií iba pre smartfóny, nakoľko omnoho väčší potenciál majú pri dopravných prostriedkoch, akými sú kolobežky, bicykle či dokonca elektrické autá.
Čínsky technologický gigant disponuje širokým portfóliom elektrických kolobežiek a bicyklov. Xiaomi sa taktiež snaží dostať do sveta elektrických áut a práve solid-state batérie môžu byť cestou, ako sa presadiť na čoraz väčšom trhu elektromobilov.
Výroba auta je tvrdší oriešok
Nie je žiadnym tajomstvom, že do automobilového priemyslu chcú zasiahnuť aj spoločnosti, ktoré doteraz vyrábali smartfóny, notebooky a inú osobnú techniku. V minulosti sa hovorilo o Huawei, Sony, Xiaomi či dokonca Apple. Na internet nedávno unikli fotografie pripravovaného elektromobilu MS11, o téme píše XiaomiToday.
Koniec koncov, spoločnosť ani nemusí mať skúsenosti s výrobou áut a dokonca nemusí mať ani vlastné výrobné linky. Elektromobil, ktorý si navrhne a nadizajnuje, môže dať pokojne vyrobiť niektorému z veľkých čínskych koncernov.
Sériová výroba tohto elektromobilu pritom podľa všetkého začne už v roku 2024. Od oficiálneho predstavenia teda nemusíme byť vôbec ďaleko. Elektromobil Xiaomi MS11 by si mal zachovať aj tú najdôležitejšiu vlastnosť, kvôli ktorej produkty od Xiaomi tak milujeme – férovú cenu.
Očakáva sa, že elektromobil by sa mohol predávať niekde na úrovni 28 000 € až 40 000 € v závislosti od výbavy a zrejme aj veľkosti batérie. Ide však iba o dohady a na oficiálne správy o technickej výbave či cene si ešte budeme musieť počkať.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
Fotovoltika sa nikdy neoplatila viac. Tu sú 2 príbehy Slovákov, ktorým ušetrila tisíce eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
V spoločnosti Kia otvorili interaktívne tréningové centrum pre bezpečnosť práce
Burkina Faso dočasne pozastavila vysielanie staníc BBC a VoA
Microsoft a matka Googlu Alphabet dosiahli v 1. štvrťroku nečakane silný rast
Boeing má vytiahnuť z problémov. Jeho vesmírna loď štartuje už o pár dní
Kim Čong-un dohliadal na skúšku salvových raketometov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené