Motoristický svet už dlho špekuloval o predstavení prvého elektromobilu z dielne Huawei. Technologický gigant nakoniec všetkých prekvapil a z čista jasna odhalil vozidlo, ktoré nie je ani čistým elektromobilom, ale ani výlučným spaľovákom. Na svet prišiel prvý model Seres SF5, ktorý vznikol v spolupráci s viacerými spoločnosťami a na vývoji participoval samozrejme aj Huawei.

Spoločnosť do nového vozidla zakomponovala vlastné smart technológie a špecifický pohon, ktorý môže na prvý pohľad vodičov zmiasť. Ide však o prvý počin firmy, ktorá sa dosiaľ venovala najmä telekomunikačným technológiám, smart domácnosti a smartfónom. Všetky detaily o prvom vozidle Seres SF5 s technológiami Huawei sme priniesli v našom samostatnom článku.

NEPREHLIADNI
Prekvapenie z čista jasna. Huawei predstavil „svoj elektromobil“, ktorý zmätie špecifickým pohonom

O tejto štvorkolesovej novinke sme však zistili ešte viac informácií. Exkluzívne ich pre redakciu FonTech.sk poskytol v rozhovore hlavný predstaviteľ Huawei na Slovensku, generálny manažér Colin Cui Yu.

V rozhovore sa ďalej dočítaš:

  • Ktoré vlastné technológie uplatnil Huawei v automobile Seres SF5?
  • Aký pohon vlastne „elektromobil“ využíva a v čom je špeciálny?
  • Dočkáme sa niekedy čistého elektromobilu z dielne Huawei?
  • Príde Seres SF5 s technológiami Huawei aj na Slovensko?
  • Aké sú ďalšie plány v segmente automobilov?

Váš prvý elektromobil bol vyrobený v spolupráci so spoločnosťami SERES a Dongfeng, ktoré tiež predávajú model SF5 pod vlastnou značkou. Existuje teda niečo, čo sa vo vašej verzii SF5 líši od klasickej SF5?

Nový SERES SF5 má integrované riešenie HUAWEI HiCar, ktoré používateľom umožní bezproblémové prepínanie medzi ich aplikáciami v smartfónoch na centrálnom ovládacom paneli vozidla, čím získajú prístup k navigácii, hudbe a ďalšiemu obsahu, kedykoľvek a kdekoľvek.

HiCar poskytuje úplne nový používateľský zážitok, hudba vo vašom telefóne môže bez problémov pokračovať, aj keď sadnete do auta.

HUAWEI HiCar môže tiež pripojiť auto k iným inteligentným zariadeniam, takže používatelia vo vozidle môžu zapínať doma klimatizáciu, inteligentnú obrazovku a ďalšie pripojené zariadenia úplne jednoducho.

Je to teda vlastná alternatíva k službám ako Apple CarPlay alebo Android Auto? 

Spoločnosť Huawei poskytuje HiCar založené na vlastnom systéme HarmonyOS.

Unikátny je aj pohon, v ktorom Seres SF5 využíva na dobíjanie batérie na dlhších trasách benzínový generátor. V takom prípade sa ale ekologická myšlienka elektromobilu stráca. Dočkáme sa niekedy plne elektrickej a „úplne“ ekologickej verzie?

To je rozdiel medzi hybridným systémom a technológiou Electric Drive Extended Range Technology. Myslíme si, že táto technológia dokáže podporiť viac ako 1 000 km dojazdu na jedno nabitie pomocou technológie rozšíreného dojazdu.

Vodiči elektromobilov čelia dvom veľkým obavám – ich batérie sú príliš malé na cestovanie na dlhé vzdialenosti a nie sú k dispozícii dostatočné možnosti nabíjania. Väčšina vodičov by očakávala dojazd 1000 km počas jazdy, aby sa zmiernili obavy z dojazdu.

Keď nabitie batérie klesne pod určitú úroveň, aktivuje sa malý spaľovací motor na napájanie primárneho elektrického motora. Elektrická energia vyrobená týmto motorom sa používa na pohon vozidla.

Bude Seres S5 verejnosti známy skôr ako hybrid alebo elektrický automobil?

Nie je to elektrický ani hybridný pohon, technológia používaná na SF5 sa nazýva technológia s predĺženým dojazdom (Electric Drive Extended Range Technology).

Aký je dojazd vozidla iba v elektrickom režime a môže jazdiť výhradne len na spaľovacom motore?

Žiadne takéto údaje nie sú k dispozícii, SF5 využíva technológiu s predĺženým dojazdom, ktorá podporuje viac ako 1000 km dojazdu, čo je v súčasnosti optimálne riešenie pre vodičov.

Podľa dostupných informácií sa autá Dongfeng v tomto roku dostanú aj na Slovensko alebo všeobecne na európsky trh. Existuje šanca, že Huawei bude svoj elektromobil predávať aj mimo domáceho čínskeho trhu?

Spustenie tohto nového modelu SERES SF5 sa v súčasnosti neplánuje mimo Čínu.

Môžeme očakávať ďalšiu spoluprácu s Dongfengom alebo s inými automobilkami?

Spolupráca medzi spoločnosťami Huawei a SERES je skúmaním oboch strán v oblasti technológií a obchodného modelu.

Spoločnosť Huawei bude tiež zdieľať maloobchodné kanály, aby pomohla spoločnosti SERES dosiahnuť obchodný úspech. Každá automobilka môže byť dôležitou súčasťou stratégie Huawei AI Life. Dúfame, že zdieľaním inovatívnych technológií, maloobchodných kanálov a skúseností v priemysle pomôžeme výrobcom automobilov vyrábať lepšie autá, zvyšovať predaj a robiť cestovanie inteligentnejším, efektívnejším a pohodlnejším.

Technologické spoločnosti sa chcú v súvislosti s automobilovým priemyslom výrazne sústrediť na vývoj autonómneho riadenia. Je to hlavný cieľ aj v Huawei?

Autonómna jazda je v budúcnosti dôležitým smerom pre vozidlá. Full-stack ADS od spoločnosti Huawei nepretržite interaguje na základe nahromadených informácií o prostredí a údajov o návykoch počas jazdy, optimalizuje sa podľa zložitých mestských scenárov a podporuje autonómne riadenie úrovne 2 až 4.

V súčasnosti bude v dôsledku faktorov, ako sú technologické trasy, výrobné náklady, akceptácia trhu, obchodné modely, zákony a etika, trvať dlho, kým sa vytvorí stabilný ekosystém pre autonómne riadenie a vo veľkom sa vyrobia komercializované vozidlá na autonómne riadenie.

Plánujete dodávať technológiu autonómneho riadenia iným automobilkám mimo Číny?

Spolupráca s automobilkami mimo Číny je v budúcnosti možná, ale práve teraz spolupracujeme iba s automobilkami v Číne.

Záverečná otázka na margo nedávnej kontroverzie na Slovesnku. Ovplyvňuje novela kybernetickej bezpečnosti vaše podnikanie v našej krajine?

Za zmienku stojí, že tento pozmeňujúci a doplňujúci návrh nemá vplyv iba na naše podnikanie, ale najdôležitejšie je, že významne ovplyvňuje všetky priemyselné odvetvia, ako sú bankovníctvo, doprava, energetika či odvetvia elektronického obchodu.

Obmedzenia navrhnuté v novele môžu zabrániť rozvoju obchodu na Slovensku, poškodiť pokrok krajiny v oblasti digitalizácie a zavádzania nových technológií do života ľudí.

Čo na konkrétne kroky hovorí Huawei? 

Ako predajca IKT s veľmi dobrou históriou kybernetickej bezpečnosti určite vítame zákon o kybernetickej bezpečnosti, ktorý by mohol umožniť odborníkom z oblasti priemyslu, univerzitám, odborným inštitúciám či priemyselným združeniam spoločne dosiahnuť ochranu kybernetického priestoru Slovenska. Pokiaľ ide o ostatné členské štáty EÚ, v Nemecku a Fínsku môžeme nájsť veľmi dobré príklady.

Spoločnosť Huawei Technologies (Slovak), ako poskytovateľ IKT infraštruktúry pôsobiaci na Slovensku už 15 rokov, vždy dodržiavala všetky príslušné zákony EÚ a Slovenska a NBÚ nezaznamenala žiadny problém v oblasti kybernetickej bezpečnosti.

Ako zodpovedný podnikový subjekt neustále udržiavame otvorený prístup ku všetkým formám diskusií so slovenskými orgánmi a odborníkmi. Na naše žiadosti o otvorené diskusie sme však nedostali žiadnu odpoveď.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom