Xiaomi vyvinulo prelomovú batériu. Výdrž mobilu narastie o dni, dojazd áut o stovky kilometrov
Batérie s pevným elektrolytom by mohli spôsobiť revolúciu vo svete elektromobilov, ale aj všetkej ostatnej elektroniky, ktorú nosíme so sebou. Vlastnú batériu tohto typu pred pár dňami odhalil technologický gigant Xiaomi na sociálnej sieti Weibo. Akumulátor je primárne určený pre smartfóny, no Xiaomi sa okrem toho venuje aj vývoju zariadení elektrickej mobility, v budúcnosti by sme ho teda mohli vidieť naprieč viacerými zariadeniami. Na tému upozornil portál ArenaEV.
Batérie s pevným elektrolytom, takzvané solid-state batérie, sa oproti tradičným lítium-iónovým batériám vyznačujú niekoľkonásobne vyššou energetickou hustotou, vyššou odolnosťou a lepšími prevádzkovými vlastnosťami v chladných a horúcich teplotách.
Batériu testovali v najnovšom vlajkovom smartfóne
Tou najväčšou výhodou je vysoká energetická hustota, vďaka čomu môžu byť matérie novej generácie niekoľkokrát menšie pri zachovaní rovnakej kapacity, alebo môžu pri rovnakých rozmeroch ako súčasné akumulátory uskladniť viac energie.
V praxi by to znamenalo, že batéria v smartfónoch vydrží o niekoľko dní viac, alebo že elektrické kolobežky, bicykle či autá, dokážu prejsť na jedno nabitie podstatne viac kilometrov.
Solid-state batéria od Xiaomi disponuje energetickou hustotou až 1 000 Wh/liter, pričom súčasné moderné lítium-iónové batérie majú kapacitu v priemere 450 Wh/liter.
Batéria Xiaomi je zároveň stabilnejšia pri nízkych teplotách. V testoch pri -20 stupňov Celzia sa batéria vybíjala o 20 % pomalšie než štandardný Li-ion akumulátor. Solid-state batéria od Xiaomi je tiež odolnejšia voči mechanickému poškodeniu.
Spoločnosť batériu testovala v najnovšej vlajkovej lodi Xiaomi 13. Prototyp smartfónu bol vybavený 6 000 mAh batériou, zatiaľ čo produkčná verzia disponuje len 4 500 mAh akumulátorom. Batéria s pevným elektrolytom mala teda až o 33 % viac kapacity ako rozmerovo rovnaký Li-ion akumulátor.
Od smartfónov cez kolobežky až po autá
Pre Xiaomi bude teraz dôležité vyriešiť sériovú výrobu, aby boli nové solid-state batérie aj ekonomicky výhodné. Už čoskoro by sa mohli objaviť v produkčných zariadeniach, pričom ako prvé by mali byť na rade smartfóny, píše GizChina.
Bola by ale škoda, ak by Xiaomi „obmedzilo“ použitie týchto revolučných batérií iba pre smartfóny, nakoľko omnoho väčší potenciál majú pri dopravných prostriedkoch, akými sú kolobežky, bicykle či dokonca elektrické autá.
Čínsky technologický gigant disponuje širokým portfóliom elektrických kolobežiek a bicyklov. Xiaomi sa taktiež snaží dostať do sveta elektrických áut a práve solid-state batérie môžu byť cestou, ako sa presadiť na čoraz väčšom trhu elektromobilov.
Výroba auta je tvrdší oriešok
Nie je žiadnym tajomstvom, že do automobilového priemyslu chcú zasiahnuť aj spoločnosti, ktoré doteraz vyrábali smartfóny, notebooky a inú osobnú techniku. V minulosti sa hovorilo o Huawei, Sony, Xiaomi či dokonca Apple. Na internet nedávno unikli fotografie pripravovaného elektromobilu MS11, o téme píše XiaomiToday.
Koniec koncov, spoločnosť ani nemusí mať skúsenosti s výrobou áut a dokonca nemusí mať ani vlastné výrobné linky. Elektromobil, ktorý si navrhne a nadizajnuje, môže dať pokojne vyrobiť niektorému z veľkých čínskych koncernov.
Sériová výroba tohto elektromobilu pritom podľa všetkého začne už v roku 2024. Od oficiálneho predstavenia teda nemusíme byť vôbec ďaleko. Elektromobil Xiaomi MS11 by si mal zachovať aj tú najdôležitejšiu vlastnosť, kvôli ktorej produkty od Xiaomi tak milujeme – férovú cenu.
Očakáva sa, že elektromobil by sa mohol predávať niekde na úrovni 28 000 € až 40 000 € v závislosti od výbavy a zrejme aj veľkosti batérie. Ide však iba o dohady a na oficiálne správy o technickej výbave či cene si ešte budeme musieť počkať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP