Známy výrobca smartfónov, gadgetov a mnohých ďalších zariadení sa chvíľu topil vo finančných stratách, ktoré však teraz nahradil vytúžený zisk. Vďaka silnému trhu v Indii a pôsobeniu Európe si spoločnosť v 3. kvartáli polepšila o niekoľko stoviek miliónov eur. Xiaomi sa za posledné mesiace poriadne činilo a dosiahlo tak zisk, ktorý neočakávali ani mnohí analytici.

Tieto informácie zverejnila samotná spoločnosť, ktorá sa teraz môže pochváliť ziskom za 3. kvartál tohto roka, a to vo výške 314 miliónov eur. Profit tak nahradil stratu, ktorá bola v rovnakom období minulého roka omnoho vyššia a Xiaomi pripravila až o takmer 1,4 miliardy eur. Predpovede analytikov na tento rok boli priaznivejšie a podľa ich odhadov sa mal výrobca konečne dostať do zelených čísel. Xiaomi ich očakávania predčilo.

Stále je však čo vylepšovať

Spoločnosť rozširuje svoje pôsobenie do mnohých ďalších krajín, pričom už zavítala aj k nám na Slovensko a iných častí Európy. Najsilnejším trhom však stále ostáva India, kde sa uchytili najmä lacné Xiaomi smartfóny. Naopak, dopyt po týchto modeloch sa v domácej krajine ustálil a výrobca tak musí hľadať nové možnosti. Jedným z možných riešení je aj podľa analytikov ponúkať ešte o čosi prémiovejšie smartfóny s vyššími cenami a maržou, ktoré by Xiaomi pomohli dosiahnuť vyššie zisky.

Nenechaj si ujsť
Samsung stráca na kľúčových trhoch pevnú pôdu pod nohami. Na krk mu dýchajú výrobcovia z Číny

Už teraz môžeme v ponuke tejto značky vidieť mnoho špičkových modelov, no ich ceny sú omnoho nižšie ako u konkurencie. Práve kvôli tejto politike si Xiaomi obľúbilo mnoho zákazníkov, ktorí si stále radi kupujú skvelé smartfóny za prívetivé ceny. Nižšia marža však spôsobila, že spoločnosť nebola schopná vykázať vysoký profit. Za posledný štvrťrok klesol tiež jej prevádzkový zisk, a to o celých 38,9 %. Xiaomi však zaznamenalo vyššie tržby až o 49,1 %.

Kľúčovým prvkom k dosiahnutiu úspechu boli pritom v mnohých krajinách lacné modely z radu Redmi, ktorý si menej nároční používatelia skutočne obľúbili. Pre vyšší profit je však potrebné expandovať aj na iné trhy. Medzi ostatnými sa ako jedným z najlepších javí americký trh, ktorému môže Xiaomi venovať v budúcom roku viac pozornosti.

Pošli nám TIP na článok



Smartfóny