Posledné štatistiky ukázali ako sú na tom najväčší predajcovia smartfónov za posledné mesiace. Kým sa u niektorých situácia výrazne zlepšila, ten najväčší si naopak pohoršil a v posledných rokoch začína na konkurentov strácať aj napriek vysokým predajom. Kórejský Samsung dostal v poslednom období ďalšiu ranu a počet jeho predaných smartfónov znova klesá, hoci sa stále medzi ostatnými drží na špičke rebríčka.

Smartfónový priemysel v posledných rokoch mierne upadá, čoho dôsledkom sú aj menšie celkové predaje. Vývoj na trhu má však za následok aj zmenu pozícií v štatistikách o najväčších výrobcoch týchto zariadení. Ešte pred časom bolo obsadenie tohto rebríčka vopred jasné, no posledné obdobie toho veľa zmenilo. Do popredia sa dostáva prosperujúci čínsky Huawei, ktorý znova predal viac smartfónov než jeho úhlavný konkurent z Kalifornie, Apple. Nad všetkými je však stále na prvej priečke Samsung, ktorému už ale nejde karta tak ako kedysi.

Na výslnie sa dostáva čínska konkurencia Samsungu

Dobiehať ho začal práve Huawei, ktorý si za posledný kvartál prilepšil v predajoch smartfónov o viac ako 32 %. Pre porovnanie začal Samsung stagnovať a len za posledný štvrťrok predal o 13 % menej kusov svojich modelov ako vlani. Pozitívne čísla však nezaznamenal ani v predchádzajúcich obdobiach, ktoré preňho neveštili nič dobré. Napriek predstaveniu noviniek ako Galaxy S9 a Galaxy Note 9 nie je Samsung stále schopný silnej konkurencie v nižšej cenovej kategórii týchto zariadení. Nie každý zákazník má záujem o drahý prémiový model za takmer 1 000 € a mnohí radšej zvolia dostupnejší kúsok za pár stoviek.

Nenechaj si ujsť
Nepríjemné správy: Odstraňovaniu 3,5 mm audio jacku podľahne aj Samsung

Tu však kórejského výrobcu predbieha nielen Huawei, ale najmä čínske Xiaomi, ktoré sa v posledných rokoch rapídne vyšvihlo medzi tých najväčších producentov smartfónov. Z niekedy neznámej spoločnosti sa stala popredná firma, ktorá stále rastie a ponúka zákazníkom to, po čom túžia, teda kvalitu za málo peňazí. Huawei sa však naštartoval najmä predstavením nových modelov P-línie, ktoré debutovali na jar tohto roka. Spolu s dostupnejšími smartfónmi Honoru má tento výrobca našliapnuté na ešte väčšie úspechy.

Situácia sa zhoršuje aj na indickom trhu

Ešte treba pripomenúť, že Huawei sa prekonal aj napriek tomu, že sa mu nepodarilo vstúpiť na trh v USA. Tam ho totiž nevítajú vládne bezpečnostné agentúry, no zákazníci by jeho smartfóny zrejme neodmietli. Situácia je tak pre Samsung vážnejšia ako by sa mohlo zdať. Napriek tomu, že je firma stále najväčším výrobcom v tomto segmente, časom sa môže karta obrátiť.

Samsung stráca pevnú pôdu kvôli spoločnosti Huawei, Xiaomi a ostatným čínskym rivalom na veľkom čínskom a indickom trhu. Samsung musí vyriešiť problémy v Číne a Indii skôr ako bude neskoro.“ –  Neil Mawston, výkonný riaditeľ Strategy Analytics.

Budú nové plány spoločnosti úspešné?

CEO Samsungu, DJ Koh, už zaviedol prvé kroky, ktoré majú spoločnosť vrátiť späť do hry o priazeň zákazníkov aj pri lacnejších smartfónoch. Jeho posledné počiny v podobe modelov Galaxy A7 a Galaxy A9 majú prilákať nových záujemcov, ktorí chcú mať vo svojich rukách lacnejšie modely, no s prémiovejšou výbavou než doteraz.

Spoločnosť nezanedbá ani náročných kupcov, ktorým už o pár mesiacov ukáže novinky z radu Galaxy S a svoj prvý skladací smartfón. Aký úspech tieto zmeny v politike Samsungu prinesú ukáže až čas. Pokiaľ by sa mu nová taktika neosvedčila, jeho miesto najväčšieho výrobcu môže už onedlho zabrať čínsky Huawei.

Pošli nám TIP na článok



Novinky