Spoločnosť Xiaomi rastie ako huby po daždi. Za krátku dobu vybudovala niečo, čo sa niekomu nepodarí za celú dobu pôsobenia. A to aj napriek tomu, že jej príjmy nie sú také, aké dosahuje konkurencia.

 

Aj keď Xiaomi dosahuje každým štvrťrokom lepšie výsledky a predaje smartfónov sa zvyšujú, zisky sú stále oproti konkurencii relatívne malé. Jednak je to nízkou cenou zariadení a na druhej strane aj extrémne nízkou maržou, ktorá činí len 5 %. Napriek tomu dokáže spoločnosť bez problémov fungovať a podieľať sa na vytváraní inovácií a širokého portfólia produktov.

Vymazanie strát a rekordný štvrťrok

V poslednom roku boli až dva štvrťroky, kedy spoločnosť vykázala straty. Konkrétne v Q2/2017 to bolo približne 1,5 miliardy a v Q1/2018 zas 880 miliónov eur. Posledný štvrťrok od apríla do mája 2018 bol však mega úspešný a prekonal aj očakávania analytikov. Celkové tržby dosiahli približne 5,69 miliardy, čím sa zároveň podarilo zmazať predchádzajúce straty. Čistý zisk bol pritom približne 1,84 miliardy eur. A to všetko pri veľmi nízkej marži.

Prečítaj si tiež
Xiaomi predstavilo najlacnejšiu vlajkovú loď sveta. POCO F1 má Snapdragon 845, vodné chladenie, plné LTE a cenu, ktorá ťa posadí

Čo sa týka dodávky smartfónov, tie predstavovali 32 miliónov kusov s výslednou tržbou 3,83 miliárd eur. Čísla predstavujú až 58,7 % nárast oproti rovnakému obdobiu v minulom roku. Zároveň to znamená, že 67 % príjmov spoločnosti prichádza len z predaja smartfónov. Aj keď mnohí analytici považujú trh so smartfónmi za volatilný a preplnený a nevedie k dlhodobému rastu, v prípade Xiaomi tieto veci neplatia.

Pošli nám TIP na článok



Smartfóny