Štartuje nová pretekárska séria. Nadupané elektromobily majú výkon takmer 600 koní a 700 kW nabíjanie
Elektrifikácia v motoršporte sa síce zatiaľ okrem známej série Formula E vo veľkej miere nepresadila, no existuje už množstvo sérií elektrických pretekov, na ktorých môžeme vidieť aktuálne „limity“ elektromobility v oblasti výkonu.
Medzinárodná automobilová federácia (FIA) teraz ohlásila novú kategóriu pretekárskych elektromobilov GT, ktorá v špecifikáciách ukazuje ohromné novinky, upozornil InsideEVs. Elektromobily vychádzajú z aktuálnej generácie GT3, no podľa FIA prekonajú svojich „spaľovacích kolegov“ v akcelerácii aj kvalifikačnom tempe.
Latka je nastavená poriadne vysoko, elektrickým športiakom výkon chýbať nebude
Minimálna hmotnosť týchto výkonnostných monštier bude medzi 1490 až 1530 kilogramov, čo je o niečo viac ako u spaľovacích modelov. FIA to odôvodňuje faktom, že vyššia hmotnosť obmedzí použitie drahých materiálov.
Maximálny povolený výkon nastavila federácia na 430 kW (577 koní), čo umožní zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 2,4 sekundy. Batérie budú disponovať kapacitou nanajvýš 87 kWh a elektrické športiaky budú môcť mať dva alebo štyri elektromotory a konfigurácie pohonu s dvoma alebo všetkými kolesami.
Azda najzaujímavejšie však bude práve nabíjanie, ktoré FIA nastavila až na výkon 700 kW, čo umožní doplniť 60% kapacity batérie v priebehu niekoľkých minút. Nabíjacia sieť bude vyvinutá tak, aby spĺňala požiadavky rýchleho nabíjania a v závislosti od miesta konania bude obsahovať aj dočasne vybudovanú infraštruktúru.
Neprehliadni
Netradičné porovnanie. Vyrátali, koľko „benzínu spotrebujú“ najznámejšie elektromobily sveta
FIA na rozdiel od pretekov Formula E povolí tímom zostaviť svoje usporiadanie batériových článkov podľa vlastných predstáv. Elektromobily tiež budú disponovať dynamickým riadením, ktoré automaticky upraví krútiaci moment každého kolesa nezávisle na základe jeho rýchlosti, akcelerácie, trakcie a uhlu riadenia.
Známy zatiaľ nie je začiatok ani organizátor tejto pretekárskej série, no FIA chce, aby sa do nej zapojili výrobcovia a automobilky, ktorí doposiaľ v žiadnej súťaži nepretekali.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nektorých zabije, iným dá šancu. Vďaka elektromobilite sa vráti ďalšia legendárna automobilka
VIDEO Dlhoročný majiteľ Tesly: Lucid je oveľa lepší elektromobil, zaostáva len v jednej veci
Norma Euro 7 je nezmysel, zaplatíme to my všetci. Šéf veľkej automobilky má pre EÚ jasný odkaz
Vodič, ktorý zabil dvoch ľudí, keď mal zapnutý autopilot Tesly, čelí bezprecedentnému súdu
Ukrajina používa smrtiacu kombináciu, na e-bajkoch nosia nečakané zbrane
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vyšetrovateľ NAKA obvinil poslanca z hnutia Republika a Uhríkovu asistentku
Zajedať stres sa niekedy oplatí. Vyhrať tvrdý boj ti pomôžu konkrétne potraviny
Dráčik opäť prekvapuje. V paláci máme macochu a hádky vo vláde majú smerovať k našej likvidácii
Opičie kiahne sú už tesne pri slovenských hraniciach
EÚ by mala zhabať ruské aktíva a obnoviť za ne Ukrajinu. Slovensko je za (ONLINE)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Revolúcia aj tvrdá slovenská realita. Prvý vodíkový vlak musela po Slovensku ťahať dieselová lokomotíva
- Norma Euro 7 je nezmysel, zaplatíme to my všetci. Šéf veľkej automobilky má pre EÚ jasný odkaz
- Dlhoročný majiteľ Tesly: Lucid je oveľa lepší elektromobil, zaostáva len v jednej veci
- Slovensko totálne nepripravené. Nabúrané auto s batériami polícia strážila niekoľko dní
- Nektorých zabije, iným dá šancu. Vďaka elektromobilite sa vráti ďalšia legendárna automobilka
-
- Revolúcia aj tvrdá slovenská realita. Prvý vodíkový vlak musela po Slovensku ťahať dieselová lokomotíva
- Slovensko totálne nepripravené. Nabúrané auto s batériami polícia strážila niekoľko dní
- Norma Euro 7 je nezmysel, zaplatíme to my všetci. Šéf veľkej automobilky má pre EÚ jasný odkaz
- Dlhoročný majiteľ Tesly: Lucid je oveľa lepší elektromobil, zaostáva len v jednej veci
- Hejteri stratia slová. Otestoval som revolučnú nabíjačku, ktorú prinesú priamo k autu
-
- Elektrická Mazda má mizerný dojazd, automobilka poslala zákazníkom najbizarnejšiu radu desaťročia
- Revolúcia aj tvrdá slovenská realita. Prvý vodíkový vlak musela po Slovensku ťahať dieselová lokomotíva
- Slovensko totálne nepripravené. Nabúrané auto s batériami polícia strážila niekoľko dní
- Norma Euro 7 je nezmysel, zaplatíme to my všetci. Šéf veľkej automobilky má pre EÚ jasný odkaz
- Dlhoročný majiteľ Tesly: Lucid je oveľa lepší elektromobil, zaostáva len v jednej veci
AKTUÁLNE: Zuckerberg čelí masívnej žalobe. Osobne zodpovedá za únik dát o 87 miliónoch ľuďoch
YouTube zakročil proti ruskej propagande, vymazal vyše 70-tisíc videí o vojne na Ukrajine
Najočakávenejšia hra roka je späť. Vývojári odkazujú, nezlomila nás ukrajinská vojna
Zlé správy. Ceny palív na Slovensku zatiaľ neklesnú, predpovedá analytička
Prekvapivé nákupy nekončia. Na predaj je ďalší herný gigagant, chcelo ho aj Apple či Disney
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vyšetrovateľ NAKA obvinil poslanca z hnutia Republika a Uhríkovu asistentku
Zajedať stres sa niekedy oplatí. Vyhrať tvrdý boj ti pomôžu konkrétne potraviny
Dráčik opäť prekvapuje. V paláci máme macochu a hádky vo vláde majú smerovať k našej likvidácii
Opičie kiahne sú už tesne pri slovenských hraniciach
EÚ by mala zhabať ruské aktíva a obnoviť za ne Ukrajinu. Slovensko je za (ONLINE)
Copyright© 2022 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené