Štartuje nová pretekárska séria. Nadupané elektromobily majú výkon takmer 600 koní a 700 kW nabíjanie
Elektrifikácia v motoršporte sa síce zatiaľ okrem známej série Formula E vo veľkej miere nepresadila, no existuje už množstvo sérií elektrických pretekov, na ktorých môžeme vidieť aktuálne „limity“ elektromobility v oblasti výkonu.
Medzinárodná automobilová federácia (FIA) teraz ohlásila novú kategóriu pretekárskych elektromobilov GT, ktorá v špecifikáciách ukazuje ohromné novinky, upozornil InsideEVs. Elektromobily vychádzajú z aktuálnej generácie GT3, no podľa FIA prekonajú svojich „spaľovacích kolegov“ v akcelerácii aj kvalifikačnom tempe.
Latka je nastavená poriadne vysoko, elektrickým športiakom výkon chýbať nebude
Minimálna hmotnosť týchto výkonnostných monštier bude medzi 1490 až 1530 kilogramov, čo je o niečo viac ako u spaľovacích modelov. FIA to odôvodňuje faktom, že vyššia hmotnosť obmedzí použitie drahých materiálov.
Maximálny povolený výkon nastavila federácia na 430 kW (577 koní), čo umožní zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 2,4 sekundy. Batérie budú disponovať kapacitou nanajvýš 87 kWh a elektrické športiaky budú môcť mať dva alebo štyri elektromotory a konfigurácie pohonu s dvoma alebo všetkými kolesami.
Azda najzaujímavejšie však bude práve nabíjanie, ktoré FIA nastavila až na výkon 700 kW, čo umožní doplniť 60% kapacity batérie v priebehu niekoľkých minút. Nabíjacia sieť bude vyvinutá tak, aby spĺňala požiadavky rýchleho nabíjania a v závislosti od miesta konania bude obsahovať aj dočasne vybudovanú infraštruktúru.
Neprehliadni
Netradičné porovnanie. Vyrátali, koľko „benzínu spotrebujú“ najznámejšie elektromobily sveta
FIA na rozdiel od pretekov Formula E povolí tímom zostaviť svoje usporiadanie batériových článkov podľa vlastných predstáv. Elektromobily tiež budú disponovať dynamickým riadením, ktoré automaticky upraví krútiaci moment každého kolesa nezávisle na základe jeho rýchlosti, akcelerácie, trakcie a uhlu riadenia.
Známy zatiaľ nie je začiatok ani organizátor tejto pretekárskej série, no FIA chce, aby sa do nej zapojili výrobcovia a automobilky, ktorí doposiaľ v žiadnej súťaži nepretekali.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko si duplo, bojuje proti Euro 7. Odhalený dokument ukazuje, ako by nás norma zruinovala
Rázne a bez kompromisu. Susedná krajina Slovenska nechce čakať na zákaz spaľovákov do 2035
VIDEO Výkonom zahanbí Teslu, luxusom Triedu S. Elektromobil skoro skrachovanej automobilky nakoniec vyrobia
Dobývanie EÚ čínskymi elektromobilmi: Dve krajiny okolo Slovenska sú na zozname pre veľkú továreň
Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovensko si duplo, bojuje proti Euro 7. Odhalený dokument ukazuje, ako by nás norma zruinovala
- Výkonom zahanbí Teslu, luxusom Triedu S. Elektromobil skoro skrachovanej automobilky nakoniec vyrobia
- Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Všetkým zavrie ústa. Toľkoto percent stratila batéria Tesly po 200 000 km
-
- Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
- Výkonom zahanbí Teslu, luxusom Triedu S. Elektromobil skoro skrachovanej automobilky nakoniec vyrobia
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Všetkým zavrie ústa. Toľkoto percent stratila batéria Tesly po 200 000 km
- Volkswagen nedokáže Číňanom konkurovať. Na každom elektromobile prerába obrovskú sumu
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
Stellantis investuje 160 miliónov eur do plne elektrického SUV
Moskva žiada predĺženie misie MAAE v Záporožskej atómovej elektrárni
Do 4 rokov sa ti zmení život. V Európe zavedieme digitálne euro, vieme detaily
Intel žiada od nemeckej vlády zvýšenie podpory pre svoje investície
Europarlament požaduje ekologickejší európsky textilný a odevný priemysel
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené