Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) vytvorí spoločné podniky a pomôže financovať výrobu batérií. Chce presvedčiť skeptických dodávateľov, aby podporili jeho agresívny tlak na sériovo vyrábané elektrické vozidlá. Vyhlásil to člen predstavenstva VW Stefan Sommer.
VW uviedol, že bude kupovať batériové články v hodnote 50 miliárd eur a označil švédsku spoločnosť Northvolt a juhokórejské firmy SKI, LG Chem a Samsung, ako aj čínsku CATL za svojich strategických partnerov.
Seat, Škoda, Audi a ďalšie značky prídu s ofenzívou elektromobilov
„Nie každý dodávateľ je presvedčený, že elektrická mobilita príde v takom veľkom rozsahu,“ povedal Sommer, podľa ktorého VW musí presvedčiť dodávateľov, aby investovali do automobilového priemyslu.
Volkswagen povedal, že bude potrebovať, aby v Európe do roku 2025 dosiahla kapacita vyrábaných batérií 150 gigawatthodín a ďalších 150 gigawatthodín v Ázii. Do roku 2030 sa má toto číslo zdvojnásobiť.
Táto výroba musí mať podľa neho prioritu. Nemecká automobilka pripravuje 16 svojich tovární na výrobu elektrických vozidiel. A do polovice roku 2023 plánuje začať vyrábať 33 rôznych elektromobilov pod značkami Škoda, Audi, VW a Seat.
Zákazníci len pomaly akceptujú elektrické vozidlá vo väčšom počte pre obmedzený dojazd, dlhé nabíjanie a nedostatočnú infraštruktúru nabíjacích staníc. To by malo byť impulzom pre potenciálnych dodávateľov. VW zároveň poskytuje dodávateľom finančné prostriedky a nástroje a zdieľa s nimi riziko spojené s inštaláciou nových výrobných kapacít tým, že s nimi vytvára nové spoločné podniky.
Čínsky trh má veľký potenciál
„Tendencia je vytvárať spoločné podniky. Dodávatelia si stále kladú otázku, či tento trh bude rásť. Zároveň si uvedomujú, že je to príležitosť,“ skonštatoval. Spoločné podniky majú výhodu v tom, že poskytujú VW prehľad o pokroku pri výstavbe nových závodov aj o začatí a postupe výroby. „Máme odborné znalosti, ktoré zdieľame s dodávateľmi, čo pomáha pri budovaní nového závodu.
Dáva nám to včas signál, ak sa vyskytnú problémy,“ povedal Sommer. Od roku 2021 bude Volkswagen používať batériové články s obsahom niklu, mangánu a kobaltu (NMC) v pomere 8:1:1, povedal Sommer a dodal, že jeden dodávateľ ich stále vyrába v pomere 6:2:2.
Na čínskom trhu vidí Volkswagen potenciál pre používanie lítiových batérií na báze železa, známych ako LFP. Tieto majú nižšiu hustotu energie ako batériové bunky NMC, ale čínski vodiči majú tendenciu pohybovať sa vo veľkých mestách a necestujú autom na dlhé vzdialenosti.
„Potreba dlhého prevádzkového dojazdu je v Číne menej dôležitá,“ povedal Sommer. Volkswagen môže dokonca postaviť svoje vlastné závody na výrobu batérií v Číne, povedal Sommer, ale dodal, že výrobca automobilov sa v súčasnosti spolieha na svojich čínskych partnerov v spoločnom podniku – FAW, SAIC a JAC, že nájdu vhodných dodávateľov batérií.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
Tesla prehrala súd storočia. Kvôli fatálnej nehode musí zaplatiť astronomickú pokutu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Podnikatelia prídu mesačne o ďalších 342 eur. Sociálna poisťovňa opäť zvyšuje odvody
V známej slovenskej obci potvrdili výskyt prípadov Q horúčky. Odborníci vydali varovanie
Fellnerova cestovka láme rekordy s tržbami 55,94 milióna eur. Jeho developerský projekt skončil v konkurze
Ukrajinské drony zničili zbraň za 40 miliónov: Zásah strategickej základne Rusov zabolí
Leto sa vracia na Slovensko: Prichádza vlna horúčav, teploty v tento deň prekonajú +35 °C
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
Trpká príchuť digitálnej doby. Slováci nevedia existovať bez sociálnych sietí, táto skupina je na tom najhoršie
Spojenec Západu uzatvára historickú dohodu s Japonskom. Ich námorníctvo sa zásadne zmení
Slovenská poisťovňa prichádza s prelomovou funkciou appky. Smartfón ti dokáže zmerať krvný tlak
Známa služba čelí obrovskej žalobe. Klauzuly o najlepšej cene spôsobili hotelom masívne straty
Slabnúci dopyt po elektromobiloch má prvú obeť. Volvo bojuje s dramatickým prepadom predaja
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP