Volkswagen nedokáže Číňanom konkurovať. Na každom elektromobile prerába obrovskú sumu
Čína zvyšku sveta jednoznačne dokazuje, že v segmente novej mobility s ňou rozhodne treba počítať. Najnovšie to potvrdzujú aj dáta z predajov nových áut na čínskom trhu. Nemecký koncern VW tu stratil pozíciu lídra, pričom ho predbehol čínsky BYD. Na tému upozornil portál AutoNews.
Čínsky výrobca elektromobilov v prvom štvrťroku 2023 predal na domácom trhu 440 000 nových áut, zatiaľ čo nemecký VW predal len 427 247 vozidiel. BYD sa tak vôbec prvýkrát dostal na pozíciu najväčšej automobilky v Číne z hľadiska predajov a po dlhých rokoch zosadil VW z trónu. Nemecký koncern kraľoval predajom na najväčšom automobilovom trhu od roku 2008, no elektromobilita všetko mení.
Elektromobily od VW tvoria mizerný podiel
Čísla jednoznačne dokazujú, že v segmente elektromobilov nedokáže čínskym automobilkám konkurovať ani taký veľký výrobca, akým je VW. Elektromobily totiž tvorili iba 6 % podiel z predajov nových áut. Koncern BYD už vo veľkej miere vyrába práve elektromobily, čiže podiel batériových áut bol v ich prípade rozhodne vyšší.

VW sa snaží čínskym výrobcom konkurovať najmä cenovo, no ani tak s nimi nedokáže držať krok. Ako uviedol nemecký Handelsblatt, v Číne predáva elektromobily aj za cenu, že je na nich stratový. V priemere to vychádza zhruba 2 400 € na každom aute, no v prípade dodatočných zliav sa strata môže vyšplhať až na 7 000 €.
Číňania takisto dotujú predaj elektromobilov na domácom trhu, čo je vidieť aj na cenách čínskych vozidiel predávaných na domácom trhu a v Európe. Po príchode ku nám sa ich cena zvýši niekedy aj o 100 %.
Čínske elektromobily ale majú niekoľko ďalších es v rukáve. Koncern BYD si napríklad vyrába vlastné batérie, vďaka čomu môže tlačiť cenu elektromobilov ešte nižšie oproti konkurencii, ktorá akumulátory nakupuje od výrobcov tretích strán.
BYD dokonca svoje batérie predáva aj ďalším automobilkám. Jednou z nich je napríklad Tesla, ktorá od Číňanov kupuje revolučné Blade baterky, čo predstavuje pre spoločnosť ďalší zdroj príjmu, vďaka ktorému nie je toľko závislá na ziskovosti samotných elektromobilov a môže ich cenu tlačiť ešte nižšie.
V predajoch elektromobilov Číne nedokážu konkurovať
Portál CleanTechnica každoročne vyhodnocuje dáta v predajoch elektromobilov naprieč rôznymi výrobcami. Vývoj posledných troch rokov naznačuje, kam sa trh s elektrickými autami uberá.
V roku 2022 sa totiž do 5 najväčších svetových koncernov z hľadiska výroby a predaja čistých elektromobilov dostal z tradičných koncernov iba VW, ktorý sa s počtom niečo cez 570 000 elektromobilov nachádza na štvrtom mieste. Absolútnym lídrom je automobilka Tesla, ktorá predala vyše 1,3 milióna elektromobilov. Druhú, tretiu a piatu pozíciu už ale obsadili čínske koncerny BYD, SIAC a Geely-Volvo.
V roku 2021 sa pritom do TOP 5 prebojovali dva tradičné koncerny. Okrem VW sa tu nachádzala aj skupina Hyundai-Kia a v roku 2020 bola v najlepšej pätici miesto Hyundai-Kia skupina Renault-Nissan-Mitsubishi, uvádza InsideEVs.
Rast čínskeho BYD je neuveriteľný
Pozoruhodný je ale najmä rast čínskej automobilky BY, ktorá sa už v roku 2020 nachádzala medzi 5 najväčšími koncernami vo výrobe čistých elektromobilov s počtom 131 000 kusov a podielom 6 %.
V roku 2021 to už BYD vytiahol na 4. priečku s počtom 323 000 predaných elektromobilov a podielom 7 %. Uplynulý rok už bola čínska automobilka druhá, zákazníkom predala vyše 913 000 elektromobilov, pričom jej patrilo celkovo 12,6 % trhu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Najzákladnejšia potravina slovenskej kuchyne redukuje hmotnosť a reguluje tlak. Doteraz si jej účinky ignoroval
PREMIUMSlovák začínal na Wall Street ako 22-ročný: „Za úspech nevďačím talentu, ale šťastiu a potu. Mladým chýba fokus a vytrvalosť“

Gastroenterológ varuje: 4 príznaky rakoviny hrubého čreva u 30-ročných ľudí. Ak ich spozoruješ, návštevu lekára neodkladaj

Trdelník za 7 eur, klobása za 12 eur: Slováci nešetrili kritikou vianočných trhov, ceny sa „vymkli spod kontroly“

Skrátili pracovný čas a zachovali ľuďom platy. Známa firma hodnotí experiment na Slovensku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
Veľký operátor na Slovensku predbehlo zvyšok Európy. Zavádza budúcnosť internetu
Nová zbraň v rukách politikov? Vedci zistili, že umelá inteligencia účinne ovplyvňuje voľby
Odpratanie spaľovákov ostáva prioritou. Nemecko schválilo finančné úľavy pre elektromobily
Veľké čistky sa už začali. Státisíce mladých prídu o sociálne siete, Slovensko môže nasledovať
Black Friday prepísal históriu slovenských e-shopov. Dáta odhalili o Slovákoch zaujímavé informácie
Výnimočný nález paleontológov: Objavili rekordný počet stôp po dinosauroch
Štát pri veterných elekrárňach postupuje systémom pokus-omyl. Analytici sú zhrození z novely zákona
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Najzákladnejšia potravina slovenskej kuchyne redukuje hmotnosť a reguluje tlak. Doteraz si jej účinky ignoroval
PREMIUMSlovák začínal na Wall Street ako 22-ročný: „Za úspech nevďačím talentu, ale šťastiu a potu. Mladým chýba fokus a vytrvalosť“

Gastroenterológ varuje: 4 príznaky rakoviny hrubého čreva u 30-ročných ľudí. Ak ich spozoruješ, návštevu lekára neodkladaj

Trdelník za 7 eur, klobása za 12 eur: Slováci nešetrili kritikou vianočných trhov, ceny sa „vymkli spod kontroly“

