Volkswagen v Bratislave odštartoval sériovú výrobu ďalších dvoch elektromobilov
Spoločnosť Volkswagen Slovakia zvyšuje podiel čisto elektrických vozidiel vo výrobe. V auguste začala sériovo vyrábať vynovený Volkswagen e-up! s väčším dojazdom a koncom roka dostali elektrický pohon ďalšie dva modely ŠKODA CITIGOe iV a SEAT Mii electric. Automobilka tým reaguje na meniace sa globálne rámcové podmienky a ako súčasť koncernu Volkswagen si kladie za cieľ výrazne redukovať produkciu CO2 ako pri vozidlách, tak aj pri samotnej výrobe.
Volkswagen sa už dávnejšie zaviazal k Parížskej klimatickej dohode. Koncern položil základy, aby bol v súlade so stratégiou goTOzero do roku 2050 CO2 neutrálny. Udržateľná výroba automobilov je jedným zo zásadných princípov aj v spoločnosti Volkswagen Slovakia. Naším spoločným cieľom je zníženie zaťaženia životného prostredia o 45 % na jedno vyrobené vozidlo v porovnaní s referenčným rokom 2010 a smerovanie k CO2 neutrálnej produkcii.
Na druhej strane stojí rozhodnutie Európskeho parlamentu sprísniť emisné limity pre osobné autá. Do roku 2030 majú klesnúť o 37,5 % na jedno nové registrované osobné auto. Avšak už od budúceho roka je podľa pravidiel Európskej únie prípustné množstvo emisií maximálne 95 g CO2 / km. Za každý gram nad stanovený CO2 limit sa platí pokuta 95 € za gram a vozidlo, čo znamená pre výrobcov automobilov výrazné finančné zaťaženie. To všetko patrí k rámcovým podmienkam, ktoré prispeli k spusteniu najväčšej elektrickej ofenzívy v automobilovom priemysle.
„Zelenšími sa postupne stávajú ako nové produkty, tak aj produkcia. Spustenie výroby ďalších dvoch elektrických vozidiel v Bratislave prispieva k redukcii CO2 emisií, a zároveň je jedným zo stavebných kameňov stratégie Zero Impact Factory,“ uviedol Dr. Oliver Grünberg, predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia. O zodpovednom a aktívnom prínose Volkswagen Slovakia k redukcii CO2 emisií svedčí aj stúpajúci podiel elektrických a CNG služobných vozidiel, ako aj podpora e-mobility prostredníctvom CSR projektu up! city, ktorý je dostupný pre širokú verejnosť.
Prvé čisto elektrické vozidlo koncernu Volkswagen zišlo z výrobnej linky v roku 2013 a udialo sa to v Bratislave. Volkswagen e-up! sa už šesť rokov vyrába exkluzívne na Slovensku. V tomto roku prešiel segment malých mestských vozidiel významnými zmenami a elektrifikáciou. Volkswagen up! sa vyrába v troch motorizáciách, a to s ekologickými pohonmi (čisto elektrický ako e-up! a CNG ako eco up!) a so spaľovacím benzínovým motorom. Modely ŠKODA CITIGOe iV a SEAT Mii electric sú produkované ako výlučne elektrické vozidlá. Všetky tri elektrické modely disponujú dlhším dojazdom a výbavou, čím spĺňajú očakávania pri zabezpečení ekologickej a pohodlnej mestskej mobility.
Volkswagen Slovakia produkuje celkovo 8 modelov piatich značiek. Z nich sú už dnes tri čisto elektrické. Elektrifikácia pohonov sa dotýka aj segmentu SUV, v ktorom sú ako ekologickejšie alternatívy vyrábané štyri modely s hybridným pohonom (Porsche Cayenne a Porsche Cayenne Coupé ako PHEV, Audi Q7 a Audi Q8 ako MHEV). Elektrické vozidlá sa tak postupne dostávajú do masovej produkcie. Zatiaľ čo v minulosti tvorili čisto elektrické vozidlá v segmente New Small Family (malé mestské vozidlá) marginálne objemy z celkovej produkcie, po novom ich podiel v tomto segmente stúpne na dve tretiny.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Slovenská sporiteľňa ohlásila veľkú novinku pri platbách. Známu aplikáciu už nebudeš potrebovať
Viac funkcií za viac peňazí. Balíček Microsoft 365 výrazne zdražel, môže za to unikátna funkcia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené