Elektromobily stále nie sú dokonalými strojmi a stoja pred mnohými výzvami. Prirodzene, najväčší dôraz sa sústredí na rýchlosť nabíjania, ale tiež celkový dojazd na jedno nabitie. Technológia napreduje a s ňou prichádza aj významný pokrok. Portál AutoBILD teraz upozornil na pozoruhodný míľnik, ktorý dosiahol nemecký gigant Volkswagen.

Prešiel úctyhodnú vzdialenosť

Volkswagen ID.7 prešiel počas testu v bežnej prevádzke vo Švajčiarsku vzdialenosť 794 kilometrov na jedno nabitie batérie. Ide o pozoruhodný výsledok, pretože oficiálna dojazdová norma WLTP uvádza maximálny dojazd 709 kilometrov. Test pritom prebehol v každodenných podmienkach a ukázal, že stredná trieda ID.7 s výkonom 286 koní dokáže dosiahnuť o viac než 10 % vyšší dojazd, než sa pôvodne od neho očakávalo.

Testovacia trasa prechádzala kantónom Zug, neďaleko Zürichu, obsahovala mestské oblasti, diaľničné úseky aj vidiecke cesty, pričom topografia bola pomerne kopcovitá. Tento test bol náročný na vozidlo aj jeho 86 kWh batériu, pričom ID.7 váži približne 2,2 tony.

volkswagen

Jazda trvala celkovo 14 hodín a prebiehala počas bežnej dennej premávky. Odborník na úspornú jazdu, známy ako „Hypermiler“ Felix Egolf, a jeho tím využili všetky dostupné techniky na maximalizáciu efektivity.

Výsledkom bolo, že priemerná spotreba energie počas jazdy dosiahla iba 10,3 kWh na 100 km, čo je približne polovičný priemer v porovnaní s modernými elektromobilmi. Tento výkon možno porovnať so spotrebou nafty 1,1 litra na 100 km. Priemerná rýchlosť jazdy bola 51 km/h, čo znamená, že sa nesnažili iba o zníženie odporu vzduchu.

Volkswagen do roku 2027 uvedie na trh nové lacné elektromobily

Značka Volkswagen chce získať späť stratené podiely na trhu prostredníctvom nových lacných elektromobilov. Tieto nové modely plánuje uviesť do predaja v najbližších troch rokoch. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.

Volkswagen do roku 2027 uvedie na trh osem nových dostupných elektrických modelov, uviedol šéf značky Thomas Schäfer v rozhovore pre nemecký motoristický časopis Auto Motor und Sport.

„Musíme dokázať vyrábať naše vozidlá tak, aby sme boli ziskoví, a aby sme ich mohli predávať za prijateľné ceny,“ uviedol Schäfer. Dodal, že vývoj malého elektromobilu ID.2 bude trvať len 36 mesiacov namiesto 50.

Predchádzajúce rekordy s modelom ID.3

Tento úspech však nebol pre Egolfa prvý. Už v minulosti dosiahol výnimočné výsledky s modelom VW ID.3, keď prešiel vzdialenosť 531 kilometrov z nemeckého Zwickau do švajčiarskeho Schaffhausenu bez nutnosti nabíjania. Najpôsobivejší bol jeho rekordný dojazd 602 kilometrov s modelom ID.3 Pro S, pri ktorom prekonal 15 alpských priesmykov a celkovo 13 000 výškových metrov.

Volkswagen opäť ukazuje, že jeho elektromobily dokážu prekonávať očakávania, a to aj v náročných podmienkach bežnej premávky. Tento test potvrdzuje, že ID.7 je pripravený na dlhé trasy a poskytuje vodičom spoľahlivý dojazd, ktorý dokáže konkurovať aj tradičným automobilom na fosílne palivá.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú