Európskym výrobcom sa stále nedarí zvyšovať predaje na najväčšom trhu s elektrickými vozidlami, ktorým je Čína, a preto sa snažia hľadať alternatívy. Ako uvádza Electrek, nemecký Volkswagen spúšťa novú digitálnu platformu elektromobilov s čínskym výrobcom XPengom.

Cieľom Volkswagenu je zníženie nákladov, a tým sa zároveň snaží znovu získať podiel na trhu v Číne. Volkswagen oznámil, že spoločne vyvinutá platforma s XPengom sa bude používať v elektromobiloch značky Volkswagen od roku 2026.

Príchod cenovo dostupných elektromobilov

Spolupráca s Volkswagenom umožní produktom XPeng, aby boli technologicky aj cenovo konkurencieschopné. Táto platforma umožňuje využívať funkcie jazdných asistentov a nepretržité bezdrôtové aktualizácie OTA.

Spoločný vývoj zvyšuje efektivitu, optimalizuje nákladové štruktúry a urýchľuje vývoj v dynamickom čínskom trhovom prostredí. Takýmto spôsobom môže Volkswagen opäť získať podiel na čínskom trhu vďaka zavedeniu pokročilej, nízko nákladovej platformy určenej pre elektrické pohony.

Volkswagen

Už v júli 2023 spoločnosť Volkswagen investovala 700 miliónov dolárov do čínskej spoločnosti XPeng, a získala tak podiel takmer 5 %. Čínski výrobcovia automobilov ako napr. BYD uvádzajú na trh extrémne lacné elektromobily, a preto tradiční výrobcovia automobilov sa ich snažia dohnať.

Lacné elektromobily z Číny

Potvrdzuje to aj generálny riaditeľ spoločnosti Ford Jim Farley, ktorý je ohromený nástupom lacných elektromobilov v podaní čínskeho producenta BYD. BYD očakáva, že trhový podiel značiek spoločných podnikov klesne zo 40 % na 10 % v priebehu nasledujúcich troch až piatich rokov, keďže sa na trh dostanú lacnejšie a pokročilejšie elektromobily.

Volkswagen si uvedomuje, že môže stratiť väčší podiel na čínskom trhu, kým sa nezačnú uvádzať na trh nové lacné elektromobily.

Prvý kvartál 2024 ukazuje, že predaje elektromobilov koncernu Volkswagen v Číne stúpli o 91 % a automobilka sa snaží opäť získať podiel na trhu.

Čínsky trh je mimoriadne dôležitý nielen pre Volkswagen, a preto výrobcovia sa snažia zaujať na tomto trhu prostredníctvom svojich pokročilých elektromobilov. Konkurencia na čínskom trhu je veľmi silná a predovšetkým domáci výrobcovia ukazujú, že zahraničná konkurencia to nebude mať v Číne jednoduché.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú