Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
Európskym výrobcom sa stále nedarí zvyšovať predaje na najväčšom trhu s elektrickými vozidlami, ktorým je Čína, a preto sa snažia hľadať alternatívy. Ako uvádza Electrek, nemecký Volkswagen spúšťa novú digitálnu platformu elektromobilov s čínskym výrobcom XPengom.
Cieľom Volkswagenu je zníženie nákladov, a tým sa zároveň snaží znovu získať podiel na trhu v Číne. Volkswagen oznámil, že spoločne vyvinutá platforma s XPengom sa bude používať v elektromobiloch značky Volkswagen od roku 2026.
Príchod cenovo dostupných elektromobilov
Spolupráca s Volkswagenom umožní produktom XPeng, aby boli technologicky aj cenovo konkurencieschopné. Táto platforma umožňuje využívať funkcie jazdných asistentov a nepretržité bezdrôtové aktualizácie OTA.
Spoločný vývoj zvyšuje efektivitu, optimalizuje nákladové štruktúry a urýchľuje vývoj v dynamickom čínskom trhovom prostredí. Takýmto spôsobom môže Volkswagen opäť získať podiel na čínskom trhu vďaka zavedeniu pokročilej, nízko nákladovej platformy určenej pre elektrické pohony.

Už v júli 2023 spoločnosť Volkswagen investovala 700 miliónov dolárov do čínskej spoločnosti XPeng, a získala tak podiel takmer 5 %. Čínski výrobcovia automobilov ako napr. BYD uvádzajú na trh extrémne lacné elektromobily, a preto tradiční výrobcovia automobilov sa ich snažia dohnať.
Lacné elektromobily z Číny
Potvrdzuje to aj generálny riaditeľ spoločnosti Ford Jim Farley, ktorý je ohromený nástupom lacných elektromobilov v podaní čínskeho producenta BYD. BYD očakáva, že trhový podiel značiek spoločných podnikov klesne zo 40 % na 10 % v priebehu nasledujúcich troch až piatich rokov, keďže sa na trh dostanú lacnejšie a pokročilejšie elektromobily.
Volkswagen si uvedomuje, že môže stratiť väčší podiel na čínskom trhu, kým sa nezačnú uvádzať na trh nové lacné elektromobily.
Prvý kvartál 2024 ukazuje, že predaje elektromobilov koncernu Volkswagen v Číne stúpli o 91 % a automobilka sa snaží opäť získať podiel na trhu.
Čínsky trh je mimoriadne dôležitý nielen pre Volkswagen, a preto výrobcovia sa snažia zaujať na tomto trhu prostredníctvom svojich pokročilých elektromobilov. Konkurencia na čínskom trhu je veľmi silná a predovšetkým domáci výrobcovia ukazujú, že zahraničná konkurencia to nebude mať v Číne jednoduché.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii

Elon Musk zase vyhral. Kontroverzná technológia Tesly prichádza do Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

7 nenápadných znakov, ktoré dokazujú, že máš vysoké IQ, aj keď sa tak necítiš

Rusko testuje zbrane, ktoré menia pravidlá hry. Odborník varuje pred tajnými vojenskými systémami (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Čoskoro zistíme, že mnohé profesie boli len dočasné. Prichádza radikálna zmena sveta, varujú elitní vizionári

90 % ľudí o týchto nástrahách netuší. Nový výskum odhalil prekvapivé riziká tetovaní

Expertka: Svaly sú orgánom dlhovekosti, mnohí ich chybne podceňujú, zlepšujú nielen telo, ale aj náladu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
Študentka vyriešila 89-ročný problém, ktorý trápil vedcov. Kľúčový zdroj energie dostane vylepšenie
Kanada spúšťa projekt, ktorý môže prevrátiť jej energetickú politiku naruby. Odstrihne sa od USA
Európski vedci prerazili cenzúru DeepSeeku. Upravená verzia odhalila veľký problém
Slováci majú tento víkend jedinečnú šancu. Na oblohe uvidíme slávny asteroid
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

7 nenápadných znakov, ktoré dokazujú, že máš vysoké IQ, aj keď sa tak necítiš

Rusko testuje zbrane, ktoré menia pravidlá hry. Odborník varuje pred tajnými vojenskými systémami (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Čoskoro zistíme, že mnohé profesie boli len dočasné. Prichádza radikálna zmena sveta, varujú elitní vizionári

90 % ľudí o týchto nástrahách netuší. Nový výskum odhalil prekvapivé riziká tetovaní

