Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nemecká automobilka Volkswagen predstavila svoje prvé elektrické combi v podobe nového modelu ID.7 Tourer. Ako informuje Volkswagen v tlačovej správe dedikovanej tomuto lákavému modelu, priniesť má všetky výhody legendárneho Passatu, avšak v oveľa futuristickejšom prevedení a s poriadnym dojazdom vďaka veľkej lítium-iónovej batérii.

Definitívne pochová Passat

Volkswagen len pred niekoľkými mesiacmi predstavil zrejem poslednú generáciu klasického combi Passat, ktorý sprevádzal európsky automobilový trh už celé desaťročia. Definitívne sa pritom zbavil prevedenia v podobe sedanu a dnes prichádza ID.7 Tourer, combi z elektrickej rady nemeckej automobilky, ktorý je vybavený batériou s kapacitou 86 kWh.

Ak vezmeme do úvahy dojazd ID.7 v podobe sedanu, môže sa dojazd tohto modelu pohybovať na úrovni cez 600 km. To je viac než drvivá väčšina elektrických áut a dostatok na bežné používanie, ako aj na dlhšie cestovanie.

Pochopiteľne však vozidlo príde s vysokou cenovkou, rovnako ako jeho sedan verzia – tá začína na Slovensku na úrovni takmer 60 000 eur.

Volkswagen

ID.7 Tourer poskytne priestranný batožinový priestor 605 litrov, ktorý je možné zväčšiť až na 1 714 litrov sklopením zadných sedadiel. Vo svojej kategórii je ID.7 Tourer jedným z prvých vozidiel a Volkswagen s ním má šancu na poriadny úspech, bohužiaľ však ostávajú aj naďalej problémom chýbajúce ľudové autá za prijateľnejšie ceny.

Automobilky robia chybu

Podľa najnovšej analýzy priemerná cena elektrických áut od roku 2015 v Európe narástla až o 39 % (teda o asi 18 000 eur). Medzitým v Číne došlo k poklesu cien elektromobilov až o 53 %, vďaka čomu sa Číne darí elektrifikovať nielen vlastný vozový park, ale tiež dobývať cudzie trhy. Dôvodom je veľké množstvo modelov v segmente D a veľmi málo ľudových áut s nízkymi cenovkami.

Automobilky robia chybu

ID.7 Tourer ponúkne maximálny nabíjací výkon až 200 kW, čo ešte väčšmi uľahčí dlhšie cesty. O motorizácii zatiaľ Volkswagen detaily neprináša, avšak s najväčšou pravdepodobnosťou sa nebude nijak líšiť od sedan verzie. Tá má k dispozícii výkon na úrovni 210 kW pre obe verzie – maximálny nabíjací výkon je však len 170 kW a zmeny preto nie sú vylúčené.

Volkswagen

Za fantastickým dojazdom stojí jednak vylepšený a efektívnejší elektromotor, ako aj skvelá aerodynamika.

Koeficient odporu vzduchu sa v prípade sedanu dostal na 0,23. Sedan mal však v základe chabú výbavu, keďže v nej chýbalo napríklad ambientné osvetlenie, ktoré býva v modeloch vyššej strednej triedy štandardom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú