Vo Francúzsku mal vzniknúť „cintorín“ elektromobilov. Sociálne siete zaplavil nový hoax
Tisíce používateľov sociálnych sietí zdieľali príspevky s fotografiou, na ktorej mal byť zobrazený cintorín elektromobilov vo Francúzsku. Tvrdenie je zavádzajúce, pretože fotografia zachytáva v skutočnosti autá čínskej carsharingovej spoločnosti zaparkované na okraji mesta Chang-čou.
Na sociálnych sieťach sa šíril hoax o elektromobilovom cintoríne
Bývalý manažér spoločnosti uviedol, že väčšina vozidiel boli elektromobily prvej generácie, ktoré mali byť nahradené novšími modelmi. TASR upozorňuje na dezinformácie v spolupráci s tlačovou agentúrou AFP.
„Elektromobily vo výslužbe – Tu je cintorín elektromobilov vo Francúzsku. Použitý elektromobil si nikto nekúpi. Ekológia v koši!“ uvádza autor príspevku uverejnenom 10. júla 2021, ktorý zdieľalo viac ako 4300 používateľov Facebooku. Rovnakú fotografiu zdieľali s podobnými tvrdeniami aj v iných jazykoch, napríklad v angličtine, bulharčine, vo fínčine alebo v rumunčine.
Takéto tvrdenia sú však zavádzajúce, pripomína AFP, pretože vyhľadávaním obrázkov a kľúčových slov sa našli podobné fotografie, ktoré 25. apríla 2019 uverejnili čínske štátne noviny People’s Daily. Ide o fotografie čínskej štátnej tlačovej agentúry China News a zobrazovať majú „automobilový cintorín v Chang-čou“.
Podľa všetkého ide o elektromobily vyrobené čínskou spoločnosťou Kandi Technologies Group, uviedla AFP a dodala, že v roku 2015 písali čínske štátne noviny Global Times o podobných vozidlách s rovnakými logami a bielo-zelenou farbou v meste Chang-čou ako o vozidlách vyrobených spoločnosťou Kandi.
Bývalý manažér spoločnosti tvrdí, že vozidlá patrili firme Microcity, spoločnosti na zdieľanie elektrických vozidiel so sídlom v meste Chang-čou, ktorá je dcérou spoločnosti na prenájom elektrických vozidiel Zhejiang Zuozhongyou Electric Car Service Limited. „Autá na fotografii patrili spoločnosti Hangzhou Microcity,“ povedal Lou Kao-feng agentúre AFP.
Webová stránka miestnej samosprávy informovala, že poskytovanie služieb na zdieľanie elektromobilov Microcity sa začalo v meste Chang-čou v roku 2013 s cieľom riešiť emisie, dopravné zápchy a nedostatok parkovacích miest.
Avšak, odvolávajúc sa na hongkongský denník South China Morning Post poukázala AFP v tejto súvislosti na to, že po počiatočnom rozmachu aplikácií na zdieľanie jázd v roku 2010, ktorému pomohla aj nízka cena elektrických vozidiel, mnohé firmy skrachovali.
NEPREHLIADNI
Po 5 rokoch zošrotovali elektromobily. Tejto spoločnosti nevyšiel biznis s carsharingom
Lou Kao-feng v apríli 2019 pre miestne noviny Hangzhou.com.cn uviedol, že približne tri tisíc áut spoločnosti Microcity bolo zaparkovaných na troch rôznych parkoviskách pozdĺž rieky Čchien-tchang.
„Vtedy som jasne vysvetlil, že nie všetky autá mali poruchu. Niektoré z nich mali problémy, niektoré sa ešte mohli používať, iné boli dosť staré na to, aby sa predali inej spoločnosti a rozobrali. Po druhé, väčšina z nich boli elektromobily prvej generácie, ktoré boli vyrobené v roku 2013 – a ešte skôr – a mali by byť nahradené v dôsledku technologického pokroku,“ povedal agentúre AFP Lou Kao-feng.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
Z 0 na 100 za 2,5 sekundy a bez kvapky benzínu. Ferrari odhalilo brutálne parametre svojho prvého EV
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajomstvo 106-ročnej ženy poteší všetkých Slovákov. Jej receptom na dlhovekosť je piť nápoj, ktorý milujeme
Pokuta až 40 eur za banálnu chybu. Slováci zabúdajú na nové pravidlá pre zimné pneumatiky
Ak si živnostník, takto si môžeš optimalizovať odvody. Znížiš tak vplyv konsolidácie na svoje podnikanie
Armáda v pohotovosti: Cudzie drony lietajú nad vojenskými objektmi v Česku
Diplomatická bomba z Washingtonu: Trump navrhol vylúčiť európsku krajinu z NATO, neplatí dosť na obranu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
AKTUÁLNE: Nad kritickými objektmi v Česku sa objavili neznáme drony. Armáda je pripravená konať
Ľadové kráľovstvo Zeme mizne pred očami. Vedci majú „riešenie“, je ale k ničomu a nezachráni ho
Fosílne palivá sú zachránené. Mali skončiť, ale teraz sa stalo niečo, čo otriaslo celým svetom
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP