Viac ako polovicu anti-vakcinačných reklám na Facebooku sponzorovali iba dve organizácie
Vedci z oblasti medicíny si v novej štúdii posvietili na reklamy na Facebooku, ktoré sa týkajú propagácie očkovania či anti-očkovania. Zistené informácie mnohých poriadne zaskočili a na celú situáciu donútili zareagovať aj samotný Facebook, informuje IFLscience.
Propagácia anti-vakcinácie je v tejto dobe obrovská a sociálne siete len a len napomáhajú šíriť teórie medzi viac a viac ľudí. O tom, že vakcinácia detí je dôležitá a skutočne pomáha, svedčia aj počty detí postihnutých osýpkami v USA. Podľa údajov z CDC sa v USA tento rok vyskytlo už 1261 prípadov osýpok, pričom v roku 2016 ich bol iba 86. Na tomto príklade je pekne vidieť, aký vplyv mala propagácia anti-vakcinácie v časovom horizonte troch rokov.
Odborníci sa obávajú, že ak to takýmto tempom pôjde ďalej, môžu vypuknúť obrovské epidémie, ktoré by mali celkom určite fatálne následky. Posvietili si preto na vakcinačné reklamy na Facebooku a získané výsledky sú skutočne prekvapivé.
Vedci preverovali všetky reklamy od 13. decembra do 22. februára, v ktorých sa nachádzalo slovo vakcína, informuje Gizmodo. Z 505 reklám odstránili všetky irelevantné, z čoho im zostalo 309 reklám. Z nich bolo 163 takých, ktoré podporovali vakcináciu a 145 tých, ktoré boli proti vakcinácii.
Zatiaľ čo reklamy podporujúce vakcináciu si zaplatilo 83 unikátnych inzerentov, reklamy proti vakcinácii primárne podporovali dve veľké spoločnosti. Až 53 % všetkých anti-vakcinačných reklám inzerovali spoločnosti WMP (World Mercury Project), na čele Larrym Cookom a SMV (Stop Mandatory Vaccination), ktorý vedie Robert F. Kennedy Junior, ktorého dokonca za jeho teórie o škodlivosti vakcín odsudzuje aj vlastná rodina. Organizácia SMV prudko bojuje proti vakcinácií detí a je jedným z protagonistov hlásajúcich teóriu, že očkovanie spôsobuje autizmus, informuje ArsTechnica.
Spoločnosť SMV, ktorú vedie Larry Cook je zisková organizácia, ktorá tiež vo veľkom propaguje anti-vakcináciu a svojimi reklamami sa snaží u ľudí vyvolať strach z vakcín. Táto spoločnosť vo svojich reklamách pochybným spôsobom spája vakcinovanie s tragickými úmrtiami malých detí. Ich reklamy už dokonca zakázal aj Britský regulačný úrad, pretože boli podľa nich nepravdivé a zavádzajúce.
Ako píše portál TheGuardian, anti-vakcinačné reklamy boli dokonca viac dotované ako reklamy podporujúce vakcináciu. S dotáciou zhruba 500 dolárov na jednu reklamu tak dokázali tieto dve spoločnosti osloviť v priemere 5 000 až 50 000 ľudí. Ich reklamy taktiež častokrát odkazovali na rôzne alternatívne liečivá, knihy či semináre, na ktorých anti-vakcinácia propagovala ešte viac.
Šírenie anti-vakcinácie je skutočne šírenie dezinformácií a Facebook už v marci prisľúbil, že si na inzerentov, ktorí pomocou reklám šíria takéto nepravdivé informácie, poriadne posvieti. Ani-vakcinačná propaganda však už získala obrovský dosah, takže je otázne, či bude mať táto nová politika Facebooku vôbec nejaký vplyv.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Bež, alebo zomri. Kultový akčný film so Schwarzeneggerom dostal po 40 rokoch nové spracovanie, takto vyzerá
Koniec kompromisov. Huawei spustil na hodinkách Slovákmi vymodlenú funkciu, tu je návod
Vyvinie rýchlosť 6 000 km/h. USA odhalilo miliardovú superzbraň, nepriateľov rozpráši v sekunde
Akčný hit Netflixu aj veľkolepé sci-fi. TOP 9 filmov a seriálov v júli na Netflixe a ďalších
Ide proti všetkému, čo nás učili. Záhadná tepelná anomália v oceáne vydesila vedcov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zmena počasia sa blíži: Na Slovensko mieria prvé zrážky po týždňoch sucha, hlásia experti
Izraelsko-iránsky konflikt mení mapu sveta. Ako ho čítať a čo z neho plynie pre Slovensko (ANALÝZA)
Nemocnica pre Startitup opísala realitu krízy: Zatvárame ambulancie, prepúšťame
Od júla si prilepšia státisíce Slovákov. Zisti, či si medzi nimi aj ty. V hre sú milióny eur (PREHĽAD)
Matematička a fyzik z Košíc vytvorili revolučné riešenie: „Máme technológiu s globálnym potenciálom“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
- Najlepší film Marvelu posledných rokov je konečne online. Aj so slovenským dabingom
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
-
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Zničil rebríčky sledovanosti. Pokračovanie filmového fenoménu z Netflixu sa predstavuje v prvej ukážke
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
-
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP