Tesla zaznamenala rekordný štvrťrok v oblasti predaja i ziskov. V predajoch elektromobilov jej pomohli aj kľúčové trhy v zámorí a Ázii. Paradoxom však je, že nie všade stoja jej vozidlá rovnako.

Mierna odchýlka by zákazníkov na zahraničných trhoch prekvapiť nemala, no v prípade jednej krajiny sa ceny elektromobilov Tesly dostali do extrémov. Taký Model 3 tu totiž stojí niekoľkonásobne viac, informuje InsideEVs.

Koncovú cenu elektromobilu Tesly ovplyvňuje na jednotlivých trhoch viacero faktorov, a tak sa môže stať, že v niektorých krajinách sa rovnaký model s rovnakou konfiguráciou predáva za o čosi menej alebo naopak viac peňazí.

Singapur je však príkladom azda najdrahšej krajiny sveta, čo sa týka kúpy nového vozidla. Poplatky na tamojšom trhu totiž dostanú ceny nových vozidiel do enormných výšin, aké by sme si na Slovensku nevedeli ani predstaviť.

Základná Tesla stojí v Singapure toľko, čo luxusná limuzína

V tamojších končinách tak nie je ničím nezvyčajným, ak tam nové vozidlo stojí aj 3 či 4-krát viac ako na trhu v USA alebo Európe. Napriek tomu sa tam Tesle darí predávať rovnako dobre ako Hyundaiu.

Americká automobilka v Singapure predala len za september 314 nových Tesiel a stala sa z nej 6. najpredávanejšia značka v tomto segmente. Všetko napriek tomu, že obyčajný Model 3 so štandardným dojazdom tam po započítaní všetkých poplatkov stojí neuveriteľných 125-tisíc dolárov.

Verzia Performance sa potom predáva bezmála aj za 160-tisíc dolárov. Takto extrémne ceny ovplyvňujú najmä absurdne vysoké dane a poplatky za import, ako aj emisné poplatky v prípade vozidiel so spaľovacím motorom. Kvôli tomu aj obyčajná Honda Civic v základe, ktorá sa u nás predáva od 17 390 €, stojí v Singapure až 83-tisíc dolárov (71-tisíc eur).

Tesla

Tesla Model 3 sa v Singapure predáva len v štandardnej verzii a vo variante Performance. Ostrovná krajina pritom stále ešte len čaká na dostupnosť Modelu X, S a Y, ktoré k tamojším zákazníkom zatiaľ nezavítali. Na oplátku sa však tamojšia vláda snaží podporiť kúpu elektromobilu celkom slušnou dotáciou, ktorá môže dosiahnuť výšku až 33 360 dolárov, teda zhruba 28 600 €, čo rozhodne nie je málo.

NEPREHLIADNI
Tesla ťahá z problémov „benzínové“ automobilky. V hre sú pokuty, ekológia aj milióny dolárov pre Muska

Zjednodušene povedané, Singapur je extrémne drahý pre vlastnenie akéhokoľvek vozidla. Koniec koncov za to môže aj malá rozloha krajiny, ktorá má len 728,6 km². Pokiaľ by si tam mohol dovoliť auto skutočne každý, výrazne by to ovplyvnilo nielen samotnú dopravu, ale aj kvalitu ovzdušia. Práve tieto dva faktory sa tamojšia vláda snaží držať poriadne pod kontrolou.

Tesla

V najbližších dekádach však podporí adopciu elektromobilov aj svojimi plánmi pre vybudovanie až 60-tisíc nabíjacích bodov, ktoré chce mať do roku 2030. Do roku 2040 sa chce potom úplne zbaviť spaľovákov.

K tomu jej majú pomôcť aj už spomenuté extrémne emisné poplatky pri kúpe nového vozidla so spaľovacím agregátom. Vodičov tak majú odradiť vysoké nákupné ceny klasických áut a naopak ich má ku kúpe elektrického modelu presvedčiť štátna podpora.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú