V EÚ prestane predávať spaľovacie motory, proti elektromobilom však aktívne bojuje
Globálny automobilový gigant Toyota v Európe oznámil čosi nesmierne dôležité. V našich končinách prestane už do roku 2035 predávať vozidlá so spaľovacími motormi. Proti elektromobilite však aj naďalej vedie aktívnu kampaň, upozorňuje Electrek.
Nevie sa rozhodnúť
Je očividné, že manažment by rád pokračoval s vývojom hybridov, no zelený tlak EÚ a štátov mu to nedovolí. Toyota preto len nedávno predstavila svoj prvý elektromobil, ktorým je model bZ4X. Vzhľadom na meniacu sa situáciu na trhu a silné regulácie v EÚ spoločnosť oznámila, že jej autá predávané v Európe budú produkovať nulové emisie už do roku 2035, pričom do roku 2030 majú tvoriť bezemisné vozidla 50 % predajov.
Spoločnosť však aj napriek týmto “núteným” záväzkom naďalej bojuje proti elektromobilite lobovaním, alebo, ako informuje Electrek, aj šírením “propagandy” v Japonsku.
Nedávno však firma musela ohlásiť investíciu do batérií pre elektromobily vo výške až 13 miliárd amerických dolárov, píše The Verge.
Svoj plán na najbližších 14 rokov Toyota predstavila len pred pár dňami a riaditeľ spoločnosti zároveň dodal, že ocení aj prípadné navýšenie kapacít obnoviteľných zdrojov, ktoré sú pre skutočne bezemisnú prevádzku kľúčové.
Nerobí to dobrovoľne
Tieto plány sa nápadne zhodujú s navrhovanou Európskou zelenou dohodou. Tá zatiaľ nie je v platnosti, je však veľmi vysoko pravdepodobné, že ju väčšina európskych krajín prijme a začne zavádzať.
Podľa dohody majú klesnúť emisie produkované automobilmi až o 55 % do roku 2030 a 100 % do roku 2035. Ďalšiu novú ekologickú dohodu, podľa ktorej má skončiť výroba spaľovacích motorov do roku 2040, zatiaľ nepodpísali dve kľúčové automobilky.
Nimi je práve Toyota a dokonca aj Volkswagen, ktorý už prišiel na európsky trh so svojim elektromobilom ID.3 a väčším ID.4. Tie síce majú svoje vlastné muchy a ich o niečo futuristickejší a menej tradičný vzhľad nemusí byť po vôli všetkým zákazníkom, vo všeobecnosti sú však s nimi majitelia spokojní.
Majú čo dobiehať
Toyota prišla s väčším množstvom ekologických áut medzi prvými, keď na trh uviedla známy model Prius. Už roky navyše predáva ohromné množstvo hybridov a zákazníkom ponúka aj model Mirai vybavený vodíkovým pohonom – v zásade však tiež ide o elektromobil, len s úložiskom energie v palivových článkoch, nie akumulátoroch. Tento model sa tiež stal vôbec prvým oficiálnym autom s vodíkovým pohonom na Slovensku.
S mnohými inými elektromobilmi sa však v predajoch zatiaľ nemôže rovnať a napríklad proti na európskom trhu dominanej Tesle Model 3, nemá čo ponúknuť.
Toyota tak má čo robiť, aby si udržala svoju pozíciu na trhu. Neznamená to však, že jej hrozia nejaké vážnejšie problémy – do elektromobility predsa len investuje a vďaka svojej veľkosti sa nemusí báť, že by zo dňa na deň spadla do finančných problémov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
Európska vláda pumpuje miliardy do elektromobilov. Chystá sa najväčšia investícia dekády (+dotácie)
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rekordný júl: Odvážny Slovák stavil 200-tisíc eur, ďalší zbohatol o 13 332 %
Svetoznámu influencerku zo Slovenska sleduje 6,9 milióna ľudí: Na Tyršáku odhalí, prečo odišla do zahraničia
Vedci rozlúštili 3 000 rokov starý poklad z Babylonu. Pomohla im umelá inteligencia
Polícia vyšetruje úmrtie 4-ročného chlapca. Tragédia sa odohrala pri Liptovskej Mare
Najzamestnávateľ roka ohlásil hromadné prepúšťanie na Slovensku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP