Už to nebudú len mobily či e-kolobežky. Xiaomi oficiálne vstupuje na trh s automobilmi
Čínsky technologický gigant Xiaomi je vo svete známy najmä smartfónmi, notebookmi a domácou technikou, ktorá vo väčšine prípadov ponúka bezkonkurenčný pomer ceny a výkonu. Ako upozornil portál Electrek, Xiaomi v týchto dňoch oficiálne vstupuje na trh s autami, v Číne totiž spoločnosť registrovala novú divíziu Xiaomi Automobile Co. Ltd..
Prvé správy o vstupe Xiaomi na automobilový trh sa objavili ešte začiatkom tohto roka. Spoločnosť oficiálne oznámila vstup do biznisu s elektromobilmi 30. marca, no až v týchto dňoch sa jej podarilo vyriešiť všetky úradné záležitosti a oficiálne zaregistrovať novú značku Xiaomi Automobile Co. Ltd..
Automobilový priemysel spoločnosti zabezpečí ďalší, oveľa stabilnejší a väčší zdroj príjmu. Xiaomi plánuje v nasledujúcom desaťročí investovať približne 10 miliárd dolárov (8,49 miliardy eur) do výroby elektromobilov.

Lei Jun v priamom prenose prezradil, že prvý elektromobil s logom Xiaomi bude sedan alebo SUV, ktoré sa má predávať v cenovej relácii od 13 000 € do 38 000 €, píše GizChina. Pri tom druhom bode sa viac prikláňame k vyššej cenovke, 13 000 € za prvý elektromobil je naozaj veľmi ambiciózny cieľ, no ak by sa ho Xiaomi podarilo splniť, išlo by rozhodne o jeden z najlákavejších modelov na trhu.
Stále hľadá silného partnera
Registrácia obchodnej značky je jedna vec, no pustiť sa do samotnej výroby je vec druhá a podstatne zložitejšia. Xiaomi v tejto oblasti nemá žiadne skúsenosti, preto minimálne svoj prvý elektromobil bude vyvíjať a vyrábať s niektorou zo skúsených čínskych automobiliek.
Dávnejšie sa povrávalo, že Xiaomi zvažuje partnerstvo so spoločnosťou Great Wall Motors, no až doposiaľ nebola táto informácia potvrdená.
Viac ako tri stovky zamestnancov
Ako informuje portál GizmoChina, automobilová divízia Xiaomi bola úspešne zaregistrovaná s kapitálom 10 miliárd juanov, čiže 1,31 miliárd eur. Xiaomi Automobile bude viesť zakladateľ a generálny riaditeľ Xiaomi, Lei Jun.
Od prvých oznámení o založení automobilového segmentu Xiaomi ihneď začalo s náborom zamestnancov. Spoločnosť vytriedila viac ako 20 000 životopisov a aktuálne jej tím tvorí vyše 300 zamestnancov.

Najdôležitejším krokom bude nájsť samotného partnera, s ktorým sa Xiaomi pustí do výroby prvého elektromobilu. V hre sú zvučné čínske automobilky ako BYD, Wuling Motors, SAIC či vyššie spomínaný Great Wall Motors.
Inteligentné vozidlá, ktoré majú konkurovať najväčším hráčom
Xiaomi rozhodne nemá v automobilovom priemysle malé ambície. Generálny riaditeľ Lei Jun oznámil, že zákazníkom po celom svete chce priniesť inteligentné elektrické vozidlá, ktoré dokážu konkurovať aj tým najväčším hráčom.
V tomto smere by sme ale boli trochu opatrní, Xiaomi totiž bude môcť predávať iba vozidlá s takými technológiami, akými bude disponovať ich partnerská spoločnosť na výrobu.
Čítajte viac z kategórie: Ako na to?
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú

Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Prešov vymenil za Chicago: Pracoval som do noci, aby rodičia netušili, čo pripravujem, kým som si nebol istý, že to dokážem

Končí éra lacných nákupov: Balíky z obľúbených e-shopov Slovákov už neprejdú zadarmo

Epsteinove e-maily odhaľujú nečakané prepojenie na Slovensko. Známy slovenský diplomat dostával rady od finančníka

Košickí študenti prekvapili Pellegriniho a Druckera kriedou: „Dajce nám už všickym pokoj“

VIDEO: Na Rusko v noci mierili strely Flamingo. Ukrajina ukázala zábery ich dopadu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú
- Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú
- Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
Lacné balíky z Číny skončia skôr, než sa očakávalo. EÚ pritvrdzuje a chystá sa urýchlene konať
Putinova vízia sa rúca. 8 európskych štátov prispeje Ukrajine obrovskými peniazmi na nákup zbraní od USA
Polícia varuje: Zlodeji začali na Slovensku organizovane kradnúť drahú autosúčiastku, majú vytypovanú značku
Európska komisia vyšetruje Google kvôli zákernej veci. Američania vraj konajú neférovo
Chcú stabilizovať ceny elektriny a vody. ÚRSO pripravuje plán, koľko budú domácnosti platiť za energie
AKTUÁLNE: Európsky parlament chce sprísniť emisné ciele, povolenky ETS2 však odloží
Google a OpenAI majú vážny problém. Ich domáci konkurent má odvážny plán za 55 miliárd dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Prešov vymenil za Chicago: Pracoval som do noci, aby rodičia netušili, čo pripravujem, kým som si nebol istý, že to dokážem

Končí éra lacných nákupov: Balíky z obľúbených e-shopov Slovákov už neprejdú zadarmo

Epsteinove e-maily odhaľujú nečakané prepojenie na Slovensko. Známy slovenský diplomat dostával rady od finančníka

Košickí študenti prekvapili Pellegriniho a Druckera kriedou: „Dajce nám už všickym pokoj“

