Vývoj moderných technológií bežní ľudia pociťujú vo svojom každodennom živote, do ktorého sa dostala aj služba Uber. Tá časom zaviedla na cesty aj autonómne autá bez šoféra, no jedno z nich v nedeľu vzalo život 49-ročnej chodkyni. Podľa predbežných vyjadrení šéfky policajného zboru mesta Tempe nie je autonómny automobil spoločnosti Uber vinníkom nehody a zrážke v tejto situácii by nikto nezabránil.

Len včera sme informovali o tragickej nehode v americkej Arizone, ktorú neprežila 49-ročná chodkyňa Elaine Herzbergová. Ihneď po tejto udalosti sa vynorila obrovská kritika, samozrejme smerom na autonómne auto Uberu bez šoféra. Technológie síce pokročili výrazne vpred, no svojimi nedokonalosťami môžu v kritických situáciách zaváhať.

Autonómne auto Uberu zbavujú viny tvrdenia šéfky polície

To však nemal byť prípad tohto autonómneho auta služby Uber. Žena tlačiaca bicykel ovešaný nákupnými taškami totiž do jeho jazdného pruhu mala vojsť z veľkej tmy a diaľky tak, že v danej situácií by zrážke nezabránil ani človek sediaci za volantom.

Predbežne predpokladám, že autonómne auto spoločnosti Uber nebolo vinníkom celej nehody.“ – vyjadrenie šéfky policajného oddelenia v Tempe, Sylvie Moirovej.

Nenechaj si ujsť
Zabudni na klasický taxík, na Novom Zélande si chcú volať lietadlo podobne ako Uber

Kamera na palube vozidla totiž celý priebeh nehody zachytila a vyšetrovateľom tak poskytne relevantné dôkazy o príčine zrážky. Aj šéfka polície priznala, že v danej situácii bolo veľmi ťažké vyhnúť sa havárii v akomkoľvek režime, či už autonómnom, alebo riadenom fyzickou osobou. Chyba teda môže byť na strane obete, ktorej sa prechádzanie cez cestu na zle osvetlenom mieste stalo osudným. V nočných hodinách majú chodci a cyklisti, ktorí musia byť mimochodom dobre viditeľní, vyhradené osvetlené prechody.

Kontroverzné prekročenie rýchlosti

Isté pochybnosti však vznikli, keď sa zistilo, že autonómne auto prekročilo maximálnu povolenú rýchlosť. V oblasti s maximálkou 56 km/h išlo rýchlosťou 61 km/h. Podľa snímok cesty a jej okolia v Google Street View bola na mieste nehody ešte v júli minulého roka povolená rýchlosť maximálnych 72 km/h. Do vyšetrovania nehody sa však zapojil tím z úradu Národnej bezpečnosti a dopravy. Ten bude na mieste nehody zbierať dostatok dôkazov, aby sa prešetrilo, či na vine nebolo autonómne auto. Uberu tak zatiaľ situáciu zlepšujú vyjadrenia policajného zboru mesta Tempe, no výsledky vyšetrovania budú známe až o nejaký čas. Dovtedy by sa mohli autonómne auta tejto spoločnosti podrobiť nejakej kontrole, respektíve ďalším predbežným úpravám, ktoré by ešte viac zvýšili bezpečnosť posádky, ale aj chodcov na cestách.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú