Nevidí cestu v elektromobiloch. Najväčšia automobilka sveta vyvíja nový spaľovací motor
V čase, kedy sa elektromobilita stáva ústrednou „postavou“ automobilovej dopravy po celom svete, sa Toyota rozhodla plávať proti prúdu. Nielenže spoločnosť nezanevrela na spaľovacie motory, dokonca sa podľa informácií dostupných na webe Motor1 zdá, že vyvíja úplne nový spaľovací motor.
Spaľováky nekončia
Niet sa čomu čudovať. Veď v roku 2023 Toyota predala viac áut ako kedykoľvek predtým, no elektrické vozidlá mali len minimálny vplyv na tento úspech. Z viac ako 11 miliónov dodaných vozidiel japonského konglomerátu bolo len 104 018 elektrických, čo nie je ani 1 %.

Na stretnutí pred 200 manažérmi a výkonnými pracovníkmi potvrdil predseda Akio Toyoda plány na „veľký projekt vývoja motorov.“ Tieto odvážne plány navyše korešpondujú s oznámeniami spoločnosti na tokijskom autosalóne, kde Toyoda zdôraznil dôležitosť udržiavania vývoja spaľovacích motorov.
V reakcii na tieto novinky Akio Toyoda tiež uviedol, že je presvedčený, že elektrické vozidlá nikdy nedosiahnu trhový podiel vyšší ako 30 % a to bez ohľadu na technologický pokrok, aký v tejto sfére dosiahneme. Zvyšných 70 % by potom mali predstavovať vozidlá so spaľovacím benzínovým motorom, hybridy a vozidlá na palivové články. V konverzácii však zmienka o naftových motoroch nepadla.
Z uvedeného je evidentné, že japonský konglomerát vidí svoju budúcnosť v diverzifikácii svojho portfólia pohonov a plánuje sa vyhýbať prechodu výlučne len na jeden typ pohonu. V čase kedy sa drvivá väčšina automobiliek zaprisahala, že do konca tohto desaťročia prejde k plnej elektrifikácii si teda Toyota zanecháva svoj unikátny pohľad na celú situáciu.
Zatiaľ čo automobilový svet smeruje k elektrifikácii, Toyota zdôrazňuje, že batériové elektrické vozidlá nemusia byť jediným riešením pre dosiahnutie uhlíkovej neutrality. Akio Toyoda tiež tvrdí, že infraštruktúra nabíjania nie je ešte pripravená, a že „miliarda ľudí žije bez prístupu k elektrickej energii.“ Aj preto pre Toyotu stále zostáva priestor pre vývoj inovatívnych spaľovacích motorov, ktoré môžu byť súčasťou udržateľnej a globálne prístupnej (auto)mobility.
Okrem iného sa Toyoda venoval v diskusii aj citlivej otázke pracovných miest. Poukázal a upozornil na problematiku zamestnanosti v japonskom automobilovom priemysle, pričom varoval, že prudký prechod na elektromobilitu by mohol pripraviť o prácu mnohých ľudí, ktorí svoj život zasvätili vývoju a výrobe spaľovacích motoroch.
Vodík na vzostupe
Mierny odklon od batériových elektromobilov prejavila aj nemecká spoločnosť BMW, ktorá podniká odvážne kroky smerom k ekologickejšej budúcnosti. Všetko totiž nasvedčuje tomu, že nemecká automobilka sa chystá dať zbohom tradičným elektromobilom v prospech novej éry v podobe vodíkových vozidiel.
Ako totiž nedávno oznámil aj generálny riaditeľ spoločnosti Oliver Zipse, vodíkové motory budú z dlhodobého hľadiska hrať dôležitú úlohu v mnohých regiónoch sveta.
BMW iX5 Hydrogen je jedným z troch vodíkových vozidiel, ktoré sa v tomto roku dostanú do predajní BMW. Minulý rok vozidlá pilotnej flotily BMW iX5 Hydrogen, ktoré prišli na trh vo februári 2023 absolvovali aj intenzívne kolo testovania v horúcom počasí, ktoré sa konalo v Spojených arabských emirátoch. Pohon vozidla s palivovými článkami fungoval pôsobivo pri teplotách stúpajúcich na 45 °C, ako aj piesku a prachu, na meniacom sa sklone a s výraznými výkyvmi vlhkosti.
Mimoriadne účinný systém palivových článkov, dve vodíkové nádrže, elektromotor a napájacia batéria spolupracovali s centrálnou riadiacou jednotkou vozidla, aby demonštrovali svoj vynikajúci výkon a stav pripravenosti.
Vývojový tím so sídlom v Mníchove skúmal funkčnosť všetkých elektrických systémov v extrémnych podmienkach, ako aj zabezpečenie dostatočného chladenia, čo umožní plný výkon vozidla. Vozidlá dokázali zabezpečiť pre automobilku BMW povestnú dynamiku jazdy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo

Vianočná finančná injekcia pre seniorov: Dnes sa začína vyplácať 13. dôchodok, niektorí získajú až 667 eur navyše

Policajný zásah na východe Slovenska: Žena mala dlhé mesiace zneužívať maloletú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo

Vianočná finančná injekcia pre seniorov: Dnes sa začína vyplácať 13. dôchodok, niektorí získajú až 667 eur navyše

