Vozidlá pilotnej flotily BMW iX5 Hydrogen, ktoré prišli na trh vo februári tohto roku, prvýkrát absolvovali intenzívne kolo testovania v horúcom počasí, ktoré sa konalo v Spojených arabských emirátoch. Pohon vozidla s palivovými článkami fungoval pôsobivo pri teplotách stúpajúcich na 45 °C, ako aj piesku a prachu, na meniacom sa sklone a s výraznými výkyvmi vlhkosti.

Mimoriadne účinný systém palivových článkov, dve vodíkové nádrže, elektromotor a napájacia batéria spolupracovali s centrálnou riadiacou jednotkou vozidla, aby demonštrovali svoj vynikajúci výkon a stav pripravenosti. Vývojový tím so sídlom v Mníchove skúmal funkčnosť všetkých elektrických systémov v extrémnych podmienkach, ako aj zabezpečenie dostatočného chladenia, čo umožní plný výkon vozidla. Vozidlá dokázali zabezpečiť pre automobilku BMW povestnú dynamiku jazdy.

BMW iX5 Hydrogen ide okolo sveta

Vozidlá z pilotnej flotily sú momentálne v akcii v Európe, Japonsku, Kórei, Číne, USA a na Strednom východe. Cieľom je posvietiť si na každodennú použiteľnosť vozidiel na vodíkový pohon a okrem toho získať dôležité poznatky pre vývoj potenciálneho sériovo vyrábaného modelu. Spoločnosť BMW Group využíva pilotný vozový park na poskytovanie podpory na regionálnej úrovni pre rozvoj infraštruktúry tankovania, ktorú je možné použiť so 700-barovou technológiou tankovania vo všetkých kategóriách vozidiel – od osobných áut a malých dodávok, až po autobusy a ťažké úžitkové vozidlá. Synergie medzi rôznymi oblasťami použitia ponúkajú dôležitý priestor pre rozvoj siete dodávateľov vodíkovej technológie a znižovanie nákladov.

Model BMW iX5 Hydrogen spája schopnosti jazdy na dlhé vzdialenosti a krátke zastávky pri tankovaní s jazdou bez lokálnych emisií. Za predpokladu dostupnosti potrebnej infraštruktúry má technológia vodíkových palivových článkov potenciál slúžiť ako ďalší pilier v budúcom portfóliu pohonných systémov spoločnosti BMW Group. BMW Group v rámci svojej prebiehajúcej transformácie uplatňuje prístup otvorenosti technológiám, a to aj pokiaľ ide o pohonné systémy. Spoločnosť sa preto prispôsobuje rôznym požiadavkám zákazníkov, štandardom infraštruktúry a politickým a regulačným podmienkam v rôznych regiónoch sveta. Táto flexibilita stavia spoločnosť BMW Group do pozície, keď v každej situácii dokáže rýchlo reagovať na meniace sa požiadavky na jednotlivých trhoch a v každom okamihu predložiť atraktívnu ponuku oslovujúcu čo najviac zákazníkov.

Model BMW iX5 Hydrogen využíva systém palivových článkov generujúci výkon 125 kW (170 k) a vysoko integrovanú pohonnú jednotku využívajúcu technológiu BMW eDrive piatej generácie (elektromotor, prevodovka a výkonová elektronika sa spolu nachádzajú v kompaktnom balení). Celkový výkon pohonnej sústavy dosahuje hodnotu 295 kW (401 k). Vodík potrebný pre pohon palivového článku sa nachádza vo dvojici 700-barových nádrží vyrobených z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). Nádrže spolu pojmú približne šesť kilogramov vodíka. Model BMW iX5 Hydrogen vďaka tomu ponúka dojazd do vzdialenosti 504 km (podľa cyklu WLTP).

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP