Elektromobilita je na vzostupe, najmä vďaka stále dostupnejším cenám, väčšiemu výberu modelov či stále sa rozvíjajúcej infraštruktúre nabíjacích staníc. K väčšiemu počtu elektromobilov na našich cestách určite dopomohli aj dotácie zo strany štátu či rôzne výhody pre ich majiteľov. Netreba však zabúdať aj na plug-in hybridy, ktoré predstavujú vhodnú alternatívu voči čisto elektrickým vozidlám.

Hybridy s odlišnými vlastnosťami

Na trhu sa nachádza viacero druhov hybridov. Podľa úrovne elektrifikácie ich môžeme rozdeliť na full hybridy, plug-in hybridy, mild hybridy či micro hybridy. Micro hybrid môžeme považovať za veľmi jednoduchú formu hybridného pohonu. Micro hybrid je v podstate vozidlo s bežným spaľovacím motorom, ktorý je vybavený systémom Start/Stop. V skutočnosti tak o hybridný pohon ani nejde, no označuje sa tak, preto sa aj radí do podkategórie hybridov.

Inak je na tom mild hybrid, ktorý pri pohybe síce využíva spaľovací motor, no sekunduje mu aj elektromotor, ktorý sa zapája hlavne pri náročnejších situáciách, ako je zrýchľovanie či rozbiehanie. V tomto prípade preto nie je možné jazdiť sústavne čisto na elektrický pohon, ale elektromotor je braný ako „doplnok“, ktorý pomáha spaľovaciemu motoru, čím znižuje spotrebu. Čo sa spotreby týka, účinnosť elektromotora na ekonomickejšiu jazdu je takmer zanedbateľná.

Zobraziť celú galériu (2)
Jeden z najnovších plug-in hybridov, Škoda Superb iV, ŠKODA

Full hybrid disponuje batériou, ktorú nie je možné nabíjať z externého zdroja, čím sa líši od plug-in hybridu. V praxi však môžeš na jazdu využívať spaľovací motor, elektromotor, ale aj kombináciu oboch pohonov. Batéria sa dobíja vďaka rekuperácii alebo generátora elektrickej energie, na ktorého pohon je vyčlenená časť výkonu spaľovacieho motora.

Plug-in hybrid patrí medzi najrozšírenejšie hybridy a jeho veľkou výhodou je, že na elektrický pohon dokáže prejsť aj väčšie vzdialenosti, nakoľko batériu je nutné nabíjať z externého zdroja. Plug-in hybrid býva často osadený benzínovým spaľovacím motorom a elektromotorom, vďaka čomu je možné jazdiť ekonomickejšie a ekologickejšie.

Do popredia sa tlačia plug-in hybridy

Najväčší význam nielen z hľadiska používateľského a praktického majú jednoznačne plug-in hybridy. Dotácie sú už síce vyčerpané, no aj napriek tomu budú tieto vozidlá lákadlom pre väčšinu ľudí, ktorí zatúžia po ekologickejšom aute.

Prehľad najdostupnejších plug-in hybridov, na slovenskom trhu

Hyundai IONIQ Plug-in hybrid

Cena od: 30 490 €, vrátane bonusu

Spaľovací motor: 1,6 GDi

Systémový výkon: 104 kW

Elektrický dojazd: 63 km

 

Toyota Prius Plug-in hybrid

Cena od: 30 990 €

Spaľovací motor: 1,8 e-CVT

Systémový výkon: 90 kW

Elektrický dojazd: 50 km

 

KIA Niro PHEV

Cena od: 31 890 €

Spaľovací motor: 1,6 GDi

Systémový výkon: 104 kW

Elektrický dojazd: 65 km

 

KIA Ceed SW PHEV

Cena od: 31 490 €

Spaľovací motor: 1,6 GDi

Systémový výkon: 104 kW

Elektrický dojazd: 57 km

 

KIA XCeed PHEV

Cena od: 33 300 €

Spaľovací motor: 1,6 GDi

Systémový výkon: 104 kW

Elektrický dojazd: 59 km

 

Škoda Superb iV

Cena od: 33 300 €, vrátane bonusu

Spaľovací motor: 1,4 TSI

Systémový výkon: 160 kW

Elektrický dojazd: 55 km

 

Mitsubishi Outlander PHEV

Cena od: 36 990 €

Spaľovací motor: 2,4 MIVEC

Systémový výkon: 165 kW

Elektrický dojazd: 57 km

 

BMW 225xe Active Tourer

Cena od: 38 300 €

Spaľovací motor: 1,5 l

Systémový výkon: 165 kW

Elektrický dojazd: 57 km

 

Ford Kuga 2.5 Duratec PHEV

Cena od: 37 990 €

Spaľovací motor 2,5 Duratec

Systémový výkon: 165 kW

Elektrický dojazd: 56 – 68 km

 

Peugeot 3008 1.6 HYBRID v kombinácii s 8-stupňovou prevodovkou

Cena od: 38 490 €

Spaľovací motor 1,6 PureTech

Systémový výkon: 165 kW

Elektrický dojazd: 40 km

 

Peugeot 508 PHEV v kombinácii s 8-stupňovou prevodovkou

Cena od: 40 990 €

Spaľovací motor 1,6 PureTech

Systémový výkon: 165 kW

Elektrický dojazd: 57 / 45 km (NEDC/WLTP)

 

Peugeot 508 SW PHEV v kombinácii s 8-stupňovou prevodovkou

Cena od: 42 290 €

Spaľovací motor 1,6 PureTech

Systémový výkon: 165 kW

Elektrický dojazd: 56 / 44 km (NEDC/WLTP)

 

Renault CAPTUR E-TECH Plug-in hybrid

Cena od: 29 000 €

Spaľovací motor 1,6 E-Tech

Systémový výkon: 117 kW

Elektrický dojazd: 65 km

 

Mercedes Trieda A hatchback / sedan

Cena od: 40 116 € / 40 836 €

Spaľovací motor  1,3 A250 e

Systémový výkon: 160 kW

Elektrický dojazd:  71-78 km / 79 km

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú