Toto sú motorizácie, ktoré prinesie nový Mercedes triedy S. Prídu „tučné“ AMG aj výkonné hybridy
Nemecká automobilka sa už pripravuje na odhalenie svojho najluxusnejšieho modelu, ktorý uzrie svetlo sveta už 2. septembra. Po viacerých únikoch informácií a fotografií vozidla sa teraz dostávajú do étery detaily o motorizáciách, v ktorých príde nový Mercedes-Benz triedy S na trh, informuje Motor Trend.
Vrcholová trieda S bola pre Mercedes-Benz vždy priekopníkom aj v oblasti moderných technológií, ktoré si neskôr našli cestu aj do dostupnejších modelov značky. V podobnom duchu sa bude niesť aj najnovšia verzia vlajkovej lode s označením W223, ktorá bude ako prvá založená na architektúre MRA2.
Tá bude určená pre štandardnú a predĺženú verziu vozu a neskôr bude využitá aj pri novej generácii sedanu Mercedes-Maybach Z223. Vďaka tejto architektúre bude mať nová trieda S dostatok priestoru, aby v hybridnej verzii dostala batériu aj bez zmenšenia objemu kufra.
Batožinový priestor má byť navyše objemnejší ako vo väčšine moderných vozidiel tohto typu. Tento Mercedes pritom vždy oplýval aj poriadnym výkonom a nová generácia nebude svojmu menu robiť vôbec žiadnu hanbu, práve naopak.
Poriadna dávka luxusu s ohromným výkonom
Už v základe má byť nová S500-vka vybavená 429-koňovým agregátom s točivým momentom 520 Nm v spojení s 21 koňmi v mild-hybridnom systéme EQ Boost. Vyššou výkonovou verziou bude model S580 poháňaný 4-litrovým motorom V8 o výkone 496 koní. Rovnako aj ten dostane mild-hybridný systém EQ Boost a navyše aj integrovaný štart generátor medzi motorom a 9-stupňovou automatickou prevodovkou.
V prípade potreby potom dokáže do výkonu pridať ďalších 20 koní. Rovnako ako S500-vka tak aj verzia S580 bude na cestu prenášať výkon na všetkých 4 kolesách s pohonom 4Matic. Mercedes si pripravil aj „chuťovku“ v podobe 6-litrovej V12-ky, avšak tá sa ocitne len pod kapotou už spomínaného Maybachu.

Najvyššou verziou triedy S tak bude model S580e so 362-koňovým pohonom z S500 v menej výkonnej verzii v kombinácii so 140-koňovým elektromotorom, s ktorým bude produkovať celkový výkon 502 koní s točivým momentom až 699 Nm, informuje Motor1. Vďaka 28 kWh batérii potom bude tento model schopný prejsť na jedno nabitie čiste na elektrický pohon takmer 100 km.
Nenechaj si ujsť
Takto bude vyzerať úplne nový a revolučný interiér triedy S. Mercedes obetoval všetko technológiám a komfortu
Samozrejme sa dočkáme aj vyšportovaných AMG verzií, ktoré by však mali byť známe pod označeniami S63 a S73 a disponovať budú 600-koňovým, respektíve až 800-koňovým agregátom v druhej menovanej verzii. Vyššie spomínané motorizácie sa dostanú na americký trh a s veľkou pravdepodobnosťou budú dostupné aj na európskom trhu.

Tu však Mercedes pridá aj ďalšie dieselové motory, medzi ktorými bude 3-litrový radový 6 valec s 282 koňmi. Ten bude slúžiť pri naftových motorizáciách ako „odrazový mostík“ a ďalšie verzie budú poskytovať ešte viac výkonu. Ich presné špecifikácie nie sú zatiaľ známe.
Okrem toho ale automobilka nasadí na cesty aj čiste elektrickú verziu tejto vlajkovej lode, ktorá bude známa ako model EQS, no ten sa objaví až v budúcom roku aj s malými exteriérovými a interiérovými zmenami. Na jedno nabitie však má prejsť až 700 km, čo sa takmer zhoduje s dojazdom pri koncepte, ktorý Mercedes odhalil pred rokom vo Frankfurte.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Autá záhadne kolabujú: Stovky ruských Porsche prestali v momente fungovať, nikto nevie prečo

Šetrí palivo, no vodiči ju vraj nenávidia. Automatická funkcia v autách má dostať veľké vylepšenie

Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)

Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa odhalila, ako mať vyšší dôchodok. Slovákom pomôže staré vysvedčenie
PREMIUM„Varíme sa tu ako žaby.“ Slovenské firmy zvažujú odchod do Česka, vadí im neistota aj politické napätie

Bitcoin padol o 30 % a jeho najväčší vlastník má vážny problém. Strategy je pod obrovským tlakom

Muž so zmutovaným génom splodil takmer 200 detí v Európe. Ich šanca na rakovinu je 90 %

Kapustnica a ryba neboli vždy na vianočnom stole. Etnologička: Na Slovensku sme jedli 12 chodov a „Ježiškovu kašičku“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európanov postihol problém s lacnou elektronikou: Odborníci varujú zvlášť pred jedným spotrebičom
Známa metropola sa dusí toxickými látkami. Ľudia nevedia dýchať na ulici, situácia je dramatická
Ohrozená je až štvrtina pracovných miest. Tradičná nemecká automobilka hlási obrovský problém
Už nevedia, čo by ešte zakázali občanom. Rusko chce blokovať volania z „nepriateľských“ krajín
Automobilový sektor dosiahol najslabší výsledok za dva roky. Slovenský priemysel sa vracia k poklesu
EÚ sa dohodla na kľúčovom klimatickom cieli. Čisté emisie sa majú znížiť o 90 % do roku 2040
Autá z Číny si podmaňujú ďalší trh. Susedná krajina zmenila názor a európske značky sú pod tlakom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa odhalila, ako mať vyšší dôchodok. Slovákom pomôže staré vysvedčenie
PREMIUM„Varíme sa tu ako žaby.“ Slovenské firmy zvažujú odchod do Česka, vadí im neistota aj politické napätie

Bitcoin padol o 30 % a jeho najväčší vlastník má vážny problém. Strategy je pod obrovským tlakom

Muž so zmutovaným génom splodil takmer 200 detí v Európe. Ich šanca na rakovinu je 90 %

