Toto sú motorizácie, ktoré prinesie nový Mercedes triedy S. Prídu „tučné“ AMG aj výkonné hybridy
Nemecká automobilka sa už pripravuje na odhalenie svojho najluxusnejšieho modelu, ktorý uzrie svetlo sveta už 2. septembra. Po viacerých únikoch informácií a fotografií vozidla sa teraz dostávajú do étery detaily o motorizáciách, v ktorých príde nový Mercedes-Benz triedy S na trh, informuje Motor Trend.
Vrcholová trieda S bola pre Mercedes-Benz vždy priekopníkom aj v oblasti moderných technológií, ktoré si neskôr našli cestu aj do dostupnejších modelov značky. V podobnom duchu sa bude niesť aj najnovšia verzia vlajkovej lode s označením W223, ktorá bude ako prvá založená na architektúre MRA2.
Tá bude určená pre štandardnú a predĺženú verziu vozu a neskôr bude využitá aj pri novej generácii sedanu Mercedes-Maybach Z223. Vďaka tejto architektúre bude mať nová trieda S dostatok priestoru, aby v hybridnej verzii dostala batériu aj bez zmenšenia objemu kufra.
Batožinový priestor má byť navyše objemnejší ako vo väčšine moderných vozidiel tohto typu. Tento Mercedes pritom vždy oplýval aj poriadnym výkonom a nová generácia nebude svojmu menu robiť vôbec žiadnu hanbu, práve naopak.
Poriadna dávka luxusu s ohromným výkonom
Už v základe má byť nová S500-vka vybavená 429-koňovým agregátom s točivým momentom 520 Nm v spojení s 21 koňmi v mild-hybridnom systéme EQ Boost. Vyššou výkonovou verziou bude model S580 poháňaný 4-litrovým motorom V8 o výkone 496 koní. Rovnako aj ten dostane mild-hybridný systém EQ Boost a navyše aj integrovaný štart generátor medzi motorom a 9-stupňovou automatickou prevodovkou.
V prípade potreby potom dokáže do výkonu pridať ďalších 20 koní. Rovnako ako S500-vka tak aj verzia S580 bude na cestu prenášať výkon na všetkých 4 kolesách s pohonom 4Matic. Mercedes si pripravil aj „chuťovku“ v podobe 6-litrovej V12-ky, avšak tá sa ocitne len pod kapotou už spomínaného Maybachu.
Najvyššou verziou triedy S tak bude model S580e so 362-koňovým pohonom z S500 v menej výkonnej verzii v kombinácii so 140-koňovým elektromotorom, s ktorým bude produkovať celkový výkon 502 koní s točivým momentom až 699 Nm, informuje Motor1. Vďaka 28 kWh batérii potom bude tento model schopný prejsť na jedno nabitie čiste na elektrický pohon takmer 100 km.
Nenechaj si ujsť
Takto bude vyzerať úplne nový a revolučný interiér triedy S. Mercedes obetoval všetko technológiám a komfortu
Samozrejme sa dočkáme aj vyšportovaných AMG verzií, ktoré by však mali byť známe pod označeniami S63 a S73 a disponovať budú 600-koňovým, respektíve až 800-koňovým agregátom v druhej menovanej verzii. Vyššie spomínané motorizácie sa dostanú na americký trh a s veľkou pravdepodobnosťou budú dostupné aj na európskom trhu.
Tu však Mercedes pridá aj ďalšie dieselové motory, medzi ktorými bude 3-litrový radový 6 valec s 282 koňmi. Ten bude slúžiť pri naftových motorizáciách ako „odrazový mostík“ a ďalšie verzie budú poskytovať ešte viac výkonu. Ich presné špecifikácie nie sú zatiaľ známe.
Okrem toho ale automobilka nasadí na cesty aj čiste elektrickú verziu tejto vlajkovej lode, ktorá bude známa ako model EQS, no ten sa objaví až v budúcom roku aj s malými exteriérovými a interiérovými zmenami. Na jedno nabitie však má prejsť až 700 km, čo sa takmer zhoduje s dojazdom pri koncepte, ktorý Mercedes odhalil pred rokom vo Frankfurte.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Mužom hrozí mastná pokuta: V Česku dostali ženy vlastné parkovacie miesta, odborníkom sa to nepozdáva
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde
Automaticky vypína motor a predvída terén. Volvo predstavilo inteligentnú novinku do áut
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tragická zrážka kamióna s autobusom: Zranilo sa 28 osôb, zasahoval vrtuľník
Vlaky meškajú desiatky minút, porucha paralyzuje dôležitú trať. ZSSK sa ospravedlňuje
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
Matovič predstavil novú posilu Hnutia Slovensko. Nahradí Annu Záborskú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP