Takto bude vyzerať úplne nový a revolučný interiér triedy S. Mercedes obetoval všetko technológiám a komfortu
Mercedes prostredníctvom online udalosti detailne odhaľuje novú vlajkovú loď a v poradí tretí diel sa venuje primárne interiéru, konkrétne jeho spracovaniu a technológiám.
Automobilka nazýva nový interiér aj „tretím priestorom“, ktorý má plniť rolu útočiska medzi domovom a prácou. Aby sa v ňom pasažieri cítili dobre, priestor je vo vnútri ešte väčší a pohodlnejší než v staršej generácii vlajkového sedanu.
Azda najväčšou novinkou, respektíve zmenou v triede S, je prepracovaná palubná doska. Mercedes v tomto prípade upustil od dvojice displejov umiestnených horizontálne vedľa seba. Displej pre vodiča navyše dokáže zobrazovať údaje v 3D aj bez nutnosti použitia okuliarov.
Virtuálny kokpit zostal síce orientovaný horizontálne, no displej na ovládanie infotainmentu a v podstate všetkých ďalších vlastností vozidla zmenil svoju orientáciu na výšku a nachádza sa v stredovej konzole, jeho veľkosť je 12,8″ a rozlíšenie 1888 x 1728 pixelov.
O svižný chod celého multimediálneho systému v aute sa stará 16 GB operačnej pamäte RAM a grafická jednotka s výpočtovou silou 691 GFLOPS. Je jasné, že Mercedes chcel palubnú dosku udržať čo najčistejšiu a zaujímavý prvok predstavujú výduchy klimatizácie, ktoré sú podlhovasté a v aute orientované horizontálne aj vertikálne.
Veľkými zmenami prešlo aj ambientné osvetlenie, ktoré už v novej triede S neplní iba okrasnú funkciu, ale zastáva aj reálne využitie. V interiéri sa nachádza celkovo 250 LED svetiel, ktoré sú od seba vzdialené len 1,6 cm, pričom ich svietivosť je až 10-krát vyššia než doteraz (200 lumenov) a farba podsvietenia sa dokáže meniť na základe teploty klimatizácie / kúrenia, zvolenej hudby alebo podľa aktuálnej nálady. Funkčnú stránku reprezentujú LED svetlá pri signalizovaní mŕtveho uhla. Celkovo sa dá vo vnútri auta nastaviť až 20 úrovní jasu.
Aj sedadlá si zaslúžia svoju dávku pozornosti. Diamantový vzor prešívania zostal zachovaný, dierky v koženom poťahu naznačujú, že sedačky sú perforované a v hlavovej opierke na predných sedadlách sa nachádzajú reproduktory pre lepší hudobný zážitok. Naopak pasažieri vzadu majú možnosť využiť funkciu vyhrievania krku.
K „čistote“ interiéru prispieva aj absencia väčšiny hardvérových tlačidiel, ktorých z interiéru ubudlo až 27. Tie, ktoré sa nachádzali na stredovom paneli, zastupujú ovládacie prvky priamo na multimediálnom displeji. Aj pri ovládaní sedadiel vo dverách došlo k redukcii tlačidiel. Ovládač na nastavovanie polohy sedadla však zostal v podobe, v akej ho fanúšikovia Mercedesu poznajú, je teda aj naďalej v tvare „sedačky“. Vyhrievanie, ventilácia či uložené polohy sedadla sa však už prepínajú pomocou dotykového panelu.
Auto po novom dokáže nastaviť sedadlo, volant aj spätné zrkadlá na základe výšky vodiča. Skvelou funkciou pri dlhých cestách je aj mierne upravovanie polohy sedadla počas jazdy. Vďaka tomu pasažier nesedí celý čas úplne rovnako, čo pomáha k lepšej cirkulácii krvi v tele.
Mercedes znova ukazuje, že Trieda S udáva trendy, ktoré budú zrejme ostatné automobilky nasledovať v priebehu nasledujúcich rokov. Viac detailov o interiéri novej triedy S si môžeš prečítať na webe Daimler.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obrovská hanba pre Rusko. Zbraň propagandy za miliardy sa po 35 rokoch zmení na vrak
Koniec batérií sa blíži. Vedci vyvíjajú technológie, ktoré efektívne uložia vyrobenú energiu
Zabijak pre neviditeľné hrozby. Elitné jednotky NATO nasadili hybridný „superdron“, aký si ešte nevidel
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Sci-fi „kladivo" je realitou. Nová zbraň Západu desí nepriateľov, nemajú proti nej šancu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
Unikol interný dokument: Krajiny EÚ chcú utajiť plány na koniec ruského plynu
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Firmy sa chystajú na nástup generácie Alfa: „Manažér už nebude autorita, ale game master“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Záhadný kameň v Egypte nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté 5000 rokov
- Sci-fi „kladivo“ je realitou. Nová zbraň Západu desí nepriateľov, nemajú proti nej šancu
- Brusel chce zarezať telekomunikačných operátorov. Proti novému zákonu sú všetky štáty EÚ
-
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Záhadný kameň v Egypte nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté 5000 rokov
- Brusel chce zarezať telekomunikačných operátorov. Proti novému zákonu sú všetky štáty EÚ
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Slovensko čaká najväčšia dopravná novela za roky. Nový zákon udrie na cestných pirátov aj e-kolobežky (PREHĽAD)
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP