Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Vyhľadávanie v internetovom prehliadači patrí medzi najzakladanejšie úkony v rámci digitálnych zručností. Výsledky takéhoto vyhľadávania si následne vieme upraviť podľa určitých kritérií v sekcii Nástroje, či prejsť na sekciu Obrázkov alebo Videí. Podľa najnovšej správy BBC však vyhľadávanie od Google môže dostať revolučné vylepšenia. Nebude to zadarmo.

AI naša každodenná

Vyhľadávací nástroj od americkej spoločnosti používa v súčasnosti viac ako miliarda ľudí po celom svete. BBC upozornila na zistenia denníka Financial Times, ktorý disponuje informáciami, že Google momentálne skúma možnosti, ako zahrnúť niektoré prémiové funkcie vyhľadávania AI pre predplatiteľov prémiovej služby.

Bolo by to prvýkrát, čo by technologický gigant spoplatnil svoju kľúčovú funkciu. Pre používateľov, ktorí nie sú predplatiteľmi prémiového balíčka umelej inteligencie Gemini však nie je dôvod na paniku. Klasický vyhľadávací nástroj Google by zostal bezplatný a s reklamami.

Zarážajúce je, že inzercie by sa nezbavili ani predplatitelia s AI vyhľadávaním. A niet sa čomu čudovať. Google len za minulý rok vykázal príjmy z vyhľadávania a s ním súvisiacich reklám vo výške 175 miliárd USD. Vo vyhlásení pre BBC Google uviedol, že „nepracuje na vyhľadávaní bez reklám a ani o ňom neuvažuje“.

Ohrozenie pre tvorcov webstránok?

Prémioví používatelia AI už majú prístup k asistentovi Gemini AI od Google v niektorých službách, napríklad v Gmaile a Google Dokumentoch. Čo sa týka verzie Vyhľadávania Google založenej na báze umelej inteligencie, už teraz hrozí, že fungovanie vyhľadávania sa po nasadení tejto funkcie značne zmení.

Umelá inteligencia vo vyhľadávaní totiž nenasmeruje používateľov, aby klikli na ten daný odkaz a na konkrétnu webstránku. AI to v podstate urobí za neho a obsah z týchto stránok len zosumarizuje. To však časom môže mať fatálne následky pre tvorcov obsahu a autorov či majiteľov webstránok, ktorí by tak prišli o svoj príjem.

Na stole by však ešte pred zavedením AI vyhľadávania mohlo byť určité riešenie, keďže údajne existujú iniciatívy od americkej spoločnosti, ktoré nechcú zarezať digitálnych vydavateľov a tvorcov obsahu.

Definitívne rozhodnutie o nasadení tejto služby však ešte nepadlo a Google sa k téme vyjadril úzkoprso, že momentálne nemá čo oznámiť. Financial Times však uviedol, že inžinieri už vyvíjajú know-how potrebné na implementáciu tejto služby.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú