Čínskym elektromobilom prešli naprieč Nemeckom. Ísť naplno, alebo spomaliť na 115 km/h?
To, že elektromobily patria iba do mesta, už dávno nie je pravda. „Baterkáče“ bez problémov zvládajú aj trasy dlhé stovky kilometrov, o čom nás nedávno presvedčila čínska automobilka Aiways. So svojím elektrickým SUV Aiways U5 absolvovali trasu cez celé Nemecko z Berlína cez mestá Bielefield a Fulda až do Mníchova. Celých 1 000 km im trvalo menej ako 14 hodín.
Každodenné jazdenie elektromobilom na dlhých trasách je pre niekoho nepredstaviteľné. Obavy z neustáleho nabíjania odrádzajú mnohých motoristov, no v praxi prekonávanie dlhých vzdialeností na elektrickom aute nie je až taký horor.
Presvedčili sme sa o tom aj my, kedy sme na elektrickom VW ID.3 absolvovali trasu okolo Slovenska, ktorej dĺžka bola takisto viac ako 1 000 km. Trasu sa nám podarilo absolvovať za menej ako 17 hodín, čo rozhodne nie je zlé.
Dávnejšie sme ti taktiež priniesli veľký rozhovor s elektromobilistom Igorom Neštrákom, ktorý rovnakú trasu prešiel na malom elektrickom VW e-UP, ktorý je jednoznačne mestským elektromobilom. e-Up má dojazd iba 220 km na jedno nabitie, no Igor nám prezradil, že s takýmto autom by sa pokojne vydal napríklad aj do Chorvátska.
Ani stovky kilometrov nie sú problém, zostáva však otázka
Aj automobilka Aiways sa rozhodla vykonať vlastný reálny diaľkový test. Na spomínanú trasu Berlín – Mníchov vytiahli hneď dva modely U5. Jeden zo šoférov šiel maximálnymi povolenými rýchlosťami, ten druhý zvolil odlišný prístup a neprekročil rýchlosť 115 km/h, pri ktorej majú elektromobily stále relatívne dobrú spotrebu.
Pomalšia jazda sa mu však nevyplatila, do cieľa prišiel o hodinu neskôr ako vodič, ktorý šiel maximálnymi rýchlosťami. Z toho vyplýva, že rýchlosť jazdy, aspoň v tomto prípade, nebola žiadnym limitujúcim faktorom pri elektrickom aute.
Autu, ktoré šoféroval jeden z viceprezidentov automobilky Alexander Klose „naplno“ to trvalo 13 hodín, pomalšiemu šoférovanému pretekárkou Laurou-Marie Geisslerovou spomínaných štrnásť.
Aiways U5 tak dokázal, že je naozaj plnohodnotným elektromobilom, ktorý sa perfektne hodí aj na prekonávanie dlhých trás. Na jedno nabitie totiž zvládne prejsť okolo 400 km v reálnych podmienkach. Nabitie z 30 % na 80 % mu trvá iba 27 minút.
Za slušnú cenu
Štartovacia cena Airways U5 je viac než zaujímavá, v prípade elektromobilu z Číny by si to ale zrejme aj čakal. Auto začína na sume 35 993 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci hádžu do koša „superpotravinu“: Znižuje tlak, chráni kosti a spomaľuje starnutie
Mrazivá predpoveď expertov: Ruská armáda sa poučila z chýb. Ukrajinu čaká ešte väčšia deštrukcia
Renomovaný lekár prezradil jednoduchý trik, ktorý odhalí zdravé trávenie. Stačí ti na to potravina za pár drobných
Zlomená panva a rozdrvená tvár. Lekári varujú pred najnebezpečnejším zvykom Slovákov v aute
Seniori získajú bonus 2 000 € mesačne: Európska krajina spúšťa „aktívny dôchodok“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP