Čínskym elektromobilom prešli naprieč Nemeckom. Ísť naplno, alebo spomaliť na 115 km/h?
To, že elektromobily patria iba do mesta, už dávno nie je pravda. „Baterkáče“ bez problémov zvládajú aj trasy dlhé stovky kilometrov, o čom nás nedávno presvedčila čínska automobilka Aiways. So svojím elektrickým SUV Aiways U5 absolvovali trasu cez celé Nemecko z Berlína cez mestá Bielefield a Fulda až do Mníchova. Celých 1 000 km im trvalo menej ako 14 hodín.
Každodenné jazdenie elektromobilom na dlhých trasách je pre niekoho nepredstaviteľné. Obavy z neustáleho nabíjania odrádzajú mnohých motoristov, no v praxi prekonávanie dlhých vzdialeností na elektrickom aute nie je až taký horor.
Presvedčili sme sa o tom aj my, kedy sme na elektrickom VW ID.3 absolvovali trasu okolo Slovenska, ktorej dĺžka bola takisto viac ako 1 000 km. Trasu sa nám podarilo absolvovať za menej ako 17 hodín, čo rozhodne nie je zlé.
Dávnejšie sme ti taktiež priniesli veľký rozhovor s elektromobilistom Igorom Neštrákom, ktorý rovnakú trasu prešiel na malom elektrickom VW e-UP, ktorý je jednoznačne mestským elektromobilom. e-Up má dojazd iba 220 km na jedno nabitie, no Igor nám prezradil, že s takýmto autom by sa pokojne vydal napríklad aj do Chorvátska.
Ani stovky kilometrov nie sú problém, zostáva však otázka
Aj automobilka Aiways sa rozhodla vykonať vlastný reálny diaľkový test. Na spomínanú trasu Berlín – Mníchov vytiahli hneď dva modely U5. Jeden zo šoférov šiel maximálnymi povolenými rýchlosťami, ten druhý zvolil odlišný prístup a neprekročil rýchlosť 115 km/h, pri ktorej majú elektromobily stále relatívne dobrú spotrebu.
Pomalšia jazda sa mu však nevyplatila, do cieľa prišiel o hodinu neskôr ako vodič, ktorý šiel maximálnymi rýchlosťami. Z toho vyplýva, že rýchlosť jazdy, aspoň v tomto prípade, nebola žiadnym limitujúcim faktorom pri elektrickom aute.
Autu, ktoré šoféroval jeden z viceprezidentov automobilky Alexander Klose „naplno“ to trvalo 13 hodín, pomalšiemu šoférovanému pretekárkou Laurou-Marie Geisslerovou spomínaných štrnásť.
Aiways U5 tak dokázal, že je naozaj plnohodnotným elektromobilom, ktorý sa perfektne hodí aj na prekonávanie dlhých trás. Na jedno nabitie totiž zvládne prejsť okolo 400 km v reálnych podmienkach. Nabitie z 30 % na 80 % mu trvá iba 27 minút.
Za slušnú cenu
Štartovacia cena Airways U5 je viac než zaujímavá, v prípade elektromobilu z Číny by si to ale zrejme aj čakal. Auto začína na sume 35 993 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP