Obracia žalúdky ľudí naruby. Testovali sme 843 koňový Mercedes s technikou na štýl Formuly 1
Na svete je len málo áut, pri ktorých by si chyby či nedostatky hľadal márne. Väčšinou ide o najluxusnejšie modely na svete, ktoré si môže dovoliť len zlomok populácie. Niekoľko takýchto kúskov má na svojom konte aj Mercedes, no a takto to vyzerá, keď sa skĺbi veľkosť a komfort rodinného auta s výkonom, na ktorého skrotenie by ti nemal stačiť iba vodičský preukaz, ale rovno zbrojný pas.
Jazdili sme v Mercedes AMG GT 63 S, ktorý má dodatočný prívlastok e-Performance, čo z neho robí najvýkonnejšie sériové AMG, aké kedy zišlo z výrobnej linky.
Žiadne slová totiž nedokážu popísať to, čo zažiješ v sedadle tejto vyše 800-koňovej beštii. Toto je pretekárske auto, s ktorým môžeš ráno odniesť deti do školy a poobede s ním zájsť do obchodu na nákup.
V recenzii sa dozvieš:
- Zážitok z jazdy v 843-koňovom AMG
- Ako funguje plug-in hybridný pohon
- Priemerná spotreba počas nešetrnej jazdy
- Nečakane nízka spotreba v istých prípadoch
- Fungovanie historicky najvýkonnejšieho sériovo vyrábaného AMG
Výkon, ktorý ti pomotá hlavu
V útrobách tejto štvorkolesovej krásky sa ukrýva 4-litrová V8 s výkonom 470 kW, ktorej sekunduje 150 kW elektromotor. Kombinovaný výkon plug-in hybridného AMG tak činí 620 kW, respektíve 843 koní. Točivý moment sa vyšplhal až na neuveriteľných 1 400 Nm. Vďaka tomu sa AMG GT 63 S E Performance dostane z 0 na 100 km/h iba za 2,9 s, pričom maximálna rýchlosť sa zastavuje na 316 km/h. Z 0 na 200 km/h vystrelíš len za 9,1 sekundy. Šialené, nebudeme klamať…
Mercedes AMG GT 63S E-Performance ti obráti žalúdok naruby
Čo sa týka samotného elektromotora, ten dokáže na 10 sekúnd poskytnúť až 201 koní, pričom 6,1 kWh lítium-iónová batéria sa nabíja pomocou zabudovanej 3,7 kW AC nabíjačky. Po zapojení na 11 kW AC stojan ukazoval čas nabitia z 50 na 100 % 42 minút. Už z toho ti musí byť jasné, že elektrický pohon tu nie je na znižovanie emisií, ale na poskytovanie ešte vyššieho výkonu na štýl F1-ky.
Na čisto elektrický pohon dokáže prvý AMG plug-in hybrid prejsť 12 km, čiže vo výnimočných prípadoch jázd v absolútnych centrách miest je aj takáto kombinácia veľmi praktická. Paradoxom ale je, že pri rekuperovaní a svižnej jazde sa batéria dokáže dobíjať výkonom cez 100 kW. Je teda prispôsobená na veľmi rýchle nabíjanie a vybíjanie počas jazdy.
Úroveň rekuperácie sa v tomto prípade nenastavuje pádlami pod volantom, ako to býva zvykom napríklad pri elektromobiloch. V Mercedese AMG GT 63 S E-Performance na to slúži otočný volič na volante, ktorý v sebe integruje malý displej a ty tak vieš, ktorú funkciu aktuálne nastavuješ.
S autom sa jednoducho nedá jazdiť normálne
Ako sme naznačili už v úvode, na toto auto by jednoducho nemal stačiť obyčajný vodičák. Už vôbec nie v tom prípade, keď sa dá obyčajným otočením voličom na volante vybrať jazdný režim Šport+ či dokonca RACE, ktorý odomyká plný výkon 843 koní.
Pri šoférovaní to musí mať vodič poriadne upratané v hlave a zároveň čo-to odjazdené. To aj napriek tomu, že pokročilá elektronika drží AMG GT 63 S na ceste za každých okolností a výrazne pomáha pri riadení. Samozrejme, títo asistenti sa dajú vypnúť, no toto by už rozhodne nemal na verejných cestách skúšať naozaj nikto a neskúšali sme to ani my. Špičkovo sa správa aj 9-stupňová automatická prevodovka s bleskovými reakciami a poriadnym kopnutím pri každom preradení.
Tu jednoducho cítiš, čo za kolos buráca pod prednou kapotou. Mercedes navyše integroval do tohto pohonu aj jednu špecialitu. Pomocný elektromotor má dva prevodové stupne, ktoré pomáhajú pri vyšších rýchlostiach.
Skutočnú silu auta si totiž na základe vyššie spomenutých čísel neuvedomíš. Auto má 2,5 tony, no vedz, že jeho výkon túto hmotnosť maskuje viac než dosť. To, že sa jedná o totálne zviera, zistíš až jeho sedadle. Tie mimochodom disponujú aktívnym dofukovaním bočného vedenia. Ak sa teda rútiš do zákruty, sedačka prifúkne bok a lepšie ťa podrží na mieste.
Aj keď by si chcel s týmto AMG-čkom jazdiť podľa predpisov, neustálemu zrýchľovaniu a vytáčaniu benzínovej V8 sa nevyhneš. Auto si to doslova pýta, no takýto štýl jazdy sa odrazí aj na spotrebe. Povieme to asi takto, dostať sa pod 20 l/100 km pri bežnom používaní je tu umenie. Po prevzatí plne natankovaného auta nám palubný počítač ukazoval dojazd na plnú nádrž 359 km.
Extrémom však bol jeden testovací prípad. Predpisová jazda v kolóne v rannej špičke a následný 15 km úsek obchvatom Bratislavy vyčaroval finálnu spotrebu 13,8 l na 100 km. Aj v tomto prípade je teda praktickosť Mercedesu naozaj prvotriedna.
Luxusný a zároveň športový interiér
Aj keď má toto auto parametre čistokrvného športiaku, ide o GT, čo znamená „Grand Touring“. Rovnako, ako je auto rýchle, musí byť aj komfortné.
GT 63 nie je žiadnou novinkou, čo je vidieť aj na samotnom interiéri. Nenájdeme tu najmodernejší systém MBUX, ale jeho staršiu generáciu s dvojicou obrazoviek v jednom paneli. pričom stále sa tu nachádza dotykový touchpad na pohyb v infotainmente.
Aj toto auto je však dôkazom, že niekoľko rokov starý kokpit Mercedesu pôsobí stále moderne a rozhodne nie je urážkou auta za vyše 200 000 €.
Štvordverové kupé AMG GT 43 začína na sume 118 000 € a verzia s pohonom všetkých kolies štartuje od 121 000 €. Tá má ale „skromných“, ani nie 400 koní.
Ak by si chcel 843-koňovú beštiu s motorom V8 a pohonom E-Performance, ktorý bol vyvíjaný v spolupráci s tímom F1, pripraviť si musíš viac ako 200 000 €. Za tieto peniaze ale dostaneš pretekárske auto, s ktorým môžeš voziť deti do školy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Marvel si to pokazil a chce začať znova. Fantastická štvorka je sľubný začiatok (RECENZIA)
Recenzia Nová Kia EV3 boduje dojazdom aj komfortom. No jej najväčší problém ťa privádza do šialenstva
Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
Recenzia TEST: Renault Kangoo ukazuje, že SUV nie je jediná možnosť. A možno ani najlepšia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
O 41 % vyššie riziko rakoviny pľúc: Vedci spájajú príčinu s jedlami, ktoré majú Slováci v chladničke
Matovič varuje: Po Ficovi bude treba nájsť 1,7 miliardy. Reálne sa obávam, čo zo Slovenska zostane
KVÍZ: 90 % Slovákov nachytá 8. otázka. Otestuj sa a zisti, či by ťa učiteľka matematiky „potľapkala po pleci“
„Neurologický radar“ na chorobu: Tvoj mozog ju dokáže rozpoznať skôr, než ju zaznamenáš zrakom či sluchom
Zomrela známa slovenská podnikateľka: Jej značku obľubovali aj v zahraničí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Tesla prehrala súd storočia. Kvôli fatálnej nehode musí zaplatiť astronomickú pokutu
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Tesla prehrala súd storočia. Kvôli fatálnej nehode musí zaplatiť astronomickú pokutu
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP