Obracia žalúdky ľudí naruby. Testovali sme 843 koňový Mercedes s technikou na štýl Formuly 1
Na svete je len málo áut, pri ktorých by si chyby či nedostatky hľadal márne. Väčšinou ide o najluxusnejšie modely na svete, ktoré si môže dovoliť len zlomok populácie. Niekoľko takýchto kúskov má na svojom konte aj Mercedes, no a takto to vyzerá, keď sa skĺbi veľkosť a komfort rodinného auta s výkonom, na ktorého skrotenie by ti nemal stačiť iba vodičský preukaz, ale rovno zbrojný pas.
Jazdili sme v Mercedes AMG GT 63 S, ktorý má dodatočný prívlastok e-Performance, čo z neho robí najvýkonnejšie sériové AMG, aké kedy zišlo z výrobnej linky.
Žiadne slová totiž nedokážu popísať to, čo zažiješ v sedadle tejto vyše 800-koňovej beštii. Toto je pretekárske auto, s ktorým môžeš ráno odniesť deti do školy a poobede s ním zájsť do obchodu na nákup.
V recenzii sa dozvieš:
- Zážitok z jazdy v 843-koňovom AMG
- Ako funguje plug-in hybridný pohon
- Priemerná spotreba počas nešetrnej jazdy
- Nečakane nízka spotreba v istých prípadoch
- Fungovanie historicky najvýkonnejšieho sériovo vyrábaného AMG
Výkon, ktorý ti pomotá hlavu
V útrobách tejto štvorkolesovej krásky sa ukrýva 4-litrová V8 s výkonom 470 kW, ktorej sekunduje 150 kW elektromotor. Kombinovaný výkon plug-in hybridného AMG tak činí 620 kW, respektíve 843 koní. Točivý moment sa vyšplhal až na neuveriteľných 1 400 Nm. Vďaka tomu sa AMG GT 63 S E Performance dostane z 0 na 100 km/h iba za 2,9 s, pričom maximálna rýchlosť sa zastavuje na 316 km/h. Z 0 na 200 km/h vystrelíš len za 9,1 sekundy. Šialené, nebudeme klamať…
Mercedes AMG GT 63S E-Performance ti obráti žalúdok naruby
Čo sa týka samotného elektromotora, ten dokáže na 10 sekúnd poskytnúť až 201 koní, pričom 6,1 kWh lítium-iónová batéria sa nabíja pomocou zabudovanej 3,7 kW AC nabíjačky. Po zapojení na 11 kW AC stojan ukazoval čas nabitia z 50 na 100 % 42 minút. Už z toho ti musí byť jasné, že elektrický pohon tu nie je na znižovanie emisií, ale na poskytovanie ešte vyššieho výkonu na štýl F1-ky.
Na čisto elektrický pohon dokáže prvý AMG plug-in hybrid prejsť 12 km, čiže vo výnimočných prípadoch jázd v absolútnych centrách miest je aj takáto kombinácia veľmi praktická. Paradoxom ale je, že pri rekuperovaní a svižnej jazde sa batéria dokáže dobíjať výkonom cez 100 kW. Je teda prispôsobená na veľmi rýchle nabíjanie a vybíjanie počas jazdy.
Úroveň rekuperácie sa v tomto prípade nenastavuje pádlami pod volantom, ako to býva zvykom napríklad pri elektromobiloch. V Mercedese AMG GT 63 S E-Performance na to slúži otočný volič na volante, ktorý v sebe integruje malý displej a ty tak vieš, ktorú funkciu aktuálne nastavuješ.
S autom sa jednoducho nedá jazdiť normálne
Ako sme naznačili už v úvode, na toto auto by jednoducho nemal stačiť obyčajný vodičák. Už vôbec nie v tom prípade, keď sa dá obyčajným otočením voličom na volante vybrať jazdný režim Šport+ či dokonca RACE, ktorý odomyká plný výkon 843 koní.
Pri šoférovaní to musí mať vodič poriadne upratané v hlave a zároveň čo-to odjazdené. To aj napriek tomu, že pokročilá elektronika drží AMG GT 63 S na ceste za každých okolností a výrazne pomáha pri riadení. Samozrejme, títo asistenti sa dajú vypnúť, no toto by už rozhodne nemal na verejných cestách skúšať naozaj nikto a neskúšali sme to ani my. Špičkovo sa správa aj 9-stupňová automatická prevodovka s bleskovými reakciami a poriadnym kopnutím pri každom preradení.
Tu jednoducho cítiš, čo za kolos buráca pod prednou kapotou. Mercedes navyše integroval do tohto pohonu aj jednu špecialitu. Pomocný elektromotor má dva prevodové stupne, ktoré pomáhajú pri vyšších rýchlostiach.
Skutočnú silu auta si totiž na základe vyššie spomenutých čísel neuvedomíš. Auto má 2,5 tony, no vedz, že jeho výkon túto hmotnosť maskuje viac než dosť. To, že sa jedná o totálne zviera, zistíš až jeho sedadle. Tie mimochodom disponujú aktívnym dofukovaním bočného vedenia. Ak sa teda rútiš do zákruty, sedačka prifúkne bok a lepšie ťa podrží na mieste.
Aj keď by si chcel s týmto AMG-čkom jazdiť podľa predpisov, neustálemu zrýchľovaniu a vytáčaniu benzínovej V8 sa nevyhneš. Auto si to doslova pýta, no takýto štýl jazdy sa odrazí aj na spotrebe. Povieme to asi takto, dostať sa pod 20 l/100 km pri bežnom používaní je tu umenie. Po prevzatí plne natankovaného auta nám palubný počítač ukazoval dojazd na plnú nádrž 359 km.
Extrémom však bol jeden testovací prípad. Predpisová jazda v kolóne v rannej špičke a následný 15 km úsek obchvatom Bratislavy vyčaroval finálnu spotrebu 13,8 l na 100 km. Aj v tomto prípade je teda praktickosť Mercedesu naozaj prvotriedna.
Luxusný a zároveň športový interiér
Aj keď má toto auto parametre čistokrvného športiaku, ide o GT, čo znamená „Grand Touring“. Rovnako, ako je auto rýchle, musí byť aj komfortné.
GT 63 nie je žiadnou novinkou, čo je vidieť aj na samotnom interiéri. Nenájdeme tu najmodernejší systém MBUX, ale jeho staršiu generáciu s dvojicou obrazoviek v jednom paneli. pričom stále sa tu nachádza dotykový touchpad na pohyb v infotainmente.
Aj toto auto je však dôkazom, že niekoľko rokov starý kokpit Mercedesu pôsobí stále moderne a rozhodne nie je urážkou auta za vyše 200 000 €.
Štvordverové kupé AMG GT 43 začína na sume 118 000 € a verzia s pohonom všetkých kolies štartuje od 121 000 €. Tá má ale „skromných“, ani nie 400 koní.
Ak by si chcel 843-koňovú beštiu s motorom V8 a pohonom E-Performance, ktorý bol vyvíjaný v spolupráci s tímom F1, pripraviť si musíš viac ako 200 000 €. Za tieto peniaze ale dostaneš pretekárske auto, s ktorým môžeš voziť deti do školy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA Battlefield 6 zničí Call of Duty. Toto je najlepšia multiplayerová strieľačka roka (RECENZIA)
RECENZIA Je toto najlepší mobil? Vymenil som 1300-eurový Android za iPhone 17 Pro Max a poviem ti, či sa oplatí
recenzia Našiel som za teba najvýhodnejšie smart hodinky v roku 2025. Výdrž 21 dní drtí konkurenciu
Realistickejší futbal aj viac adrenalínu. Nová "FIFA" je plná noviniek, má jednu radikálnu zmenu (RECENZIA)
RECENZIA Nič lepšie som tento rok nehral. Sony prišlo s jasným kandidátom na hru roka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
8 z 10 Slovákov stroskotá na druhej otázke. Dokáž, že máš všeobecný prehľad na jednotku (KVÍZ)
Taylor Swift odhalila tajomstvo svojho stravovania. Jej prístup predbehol dobu o 15 rokov
Sú prví na svete. Známa letecká spoločnosť spúšťa novinku, ktorá poteší všetkých
Kórejská pochúťka dobýva svet: Podporuje črevnú rovnováhu a znižuje riziko rakoviny hrubého čreva
Odborníci bijú na poplach: Obľúbený zlozvyk tisícok Slovákov spôsobuje pri Covide dlhodobé následky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Toto nemá ešte nikto. Kia spúšťa technológiu, ktorá ukáže pravdu o batérii EV v reálnom čase
Má vraj extrémny dolet. KĽDR predstavila najvýkonnejší jadrový zbraňový systém, aký kedy vyvinula
Umelá inteligencia ukazuje svoju temnú stránku. Firmy chceli ušetriť, namiesto toho zaplatili tvrdú daň
Podvodník ho prevedčil po 5 hodinách hovoru: Slovák prišiel o 55 000 eur, zavolal mu falošný policajt
Musk prekvapil Európu: Tesla predstavila novú verziu za cenu, ktorú nik nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP