Zabudni na Teslu, existuje ešte väčší hit. Na elekromobilite sa zarába najviac v týchto dvoch oblastiach
Výrobcovia kovov a špeciálnych chemikálií do batérií pre elektrické automobily majú dôvod na radosť. Na akciovom trhu rastú ako o život a to dokonca výrazne rýchlejšie, ako gigant a líder celého sektora, svetoznáma Tesla. Ďakovať môžu neustále stúpajúcej cene kľúčových komodít, ktorá rastie v dôsledku obmedzeného množstva zásob a neustále zvyšujúceho dopytu po autách s nulovými emisiami. Na tému upozornil portál Bloomberg.
Darilo sa najmä dodávateľom materiálov
Ako píše portál Tech-Hindustantimes, austrálska spoločnosť zameriavajúca sa na ťažbu lítia a dodávateľ lítiových surovín Pilbara Minerals vzrástol od začiatku roka o viac ako 210 %. Zle si nepočínali ani výrobcovia katódových materiálov ako Ecopro BM Co. a L&F Co., ktorým hodnota akcií od januára vystrelila o viac ako 200 %.
Uvedené spoločnosti aktuálne dominujú v Indexe Bloomberg celkovej návratnosti investícií do technológii elektrických vozidiel“, kde je sledovaných viac než 69 rôznych podnikov. vrátane známych výrobcov automobilov a technologických spoločností.
Zlatá baňa pre investorov zaujímajúcich sa o elektromobilitu
Navyše, spoločnosť L&F, ktorá dodáva materiály aj výrobcom batérií ako LG Energy, či SK On Co., očakáva budúci rok ešte väčší nárast. Dokonca je vo svojich predpovediach natoľko optimistická, že v roku 2025 plánuje zvýšiť výrobnú kapacitu vo svojich závodoch v Južnej Kórei zo 40 000 ton na 200 000 ton.
Vzhľadom na to, že katódy sú zvyčajne najdrahšia časť lítium-iónových článkov, analytici predpovedajú, že tržby L&F sa tento rok strojnásobia a teda vzrastú na 850 miliónov dolárov. Budúci rok by sa pritom tržby mali ešte zdvojnásobiť.
Ďalší a ďalší
Rapídny nárast zaznamenala aj ďalšia austrálska spoločnosť Lynas Rare Earths Ltd. zaoberajúca sa ťažbou vzácnych zemín. Tá v indexe Bloomberg vzrástla o 132 %. Pre porovnanie, Tesla v tomto indexe vzrástla len o 32 %.
Podľa Kena Brinsdena, generálneho riaditeľa Pilbara Minerals, síce továrne na výrobu batérii môžeme byť vybudovať za približne 18 mesiacov, ale spustenie baní môže trvať aj 7 rokov, takže ceny materiálov zostanú vysoko ešte poriadne dlhú dobu. Taktiež sa domnieva, že pre priemysel neexistuje nič, čo by sme mohli nazvať „rýchlym riešením“.
Treba si tiež uvedomiť, že dopyt po batériách rastie rýchlejšie, ako dokážu rásť reťazce dodávateľských spoločností, čo vedie k vážnym deficitom niektorých komponentov a dôležitých materiálov. S tak obrovským dopytom si výrobcovia kovov a špeciálnych chemikálií jednoducho môžu vypýtať väčšie sumy.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené