Zabudni na Teslu, existuje ešte väčší hit. Na elekromobilite sa zarába najviac v týchto dvoch oblastiach
Výrobcovia kovov a špeciálnych chemikálií do batérií pre elektrické automobily majú dôvod na radosť. Na akciovom trhu rastú ako o život a to dokonca výrazne rýchlejšie, ako gigant a líder celého sektora, svetoznáma Tesla. Ďakovať môžu neustále stúpajúcej cene kľúčových komodít, ktorá rastie v dôsledku obmedzeného množstva zásob a neustále zvyšujúceho dopytu po autách s nulovými emisiami. Na tému upozornil portál Bloomberg.
Darilo sa najmä dodávateľom materiálov
Ako píše portál Tech-Hindustantimes, austrálska spoločnosť zameriavajúca sa na ťažbu lítia a dodávateľ lítiových surovín Pilbara Minerals vzrástol od začiatku roka o viac ako 210 %. Zle si nepočínali ani výrobcovia katódových materiálov ako Ecopro BM Co. a L&F Co., ktorým hodnota akcií od januára vystrelila o viac ako 200 %.
Uvedené spoločnosti aktuálne dominujú v Indexe Bloomberg celkovej návratnosti investícií do technológii elektrických vozidiel“, kde je sledovaných viac než 69 rôznych podnikov. vrátane známych výrobcov automobilov a technologických spoločností.
Zlatá baňa pre investorov zaujímajúcich sa o elektromobilitu
Navyše, spoločnosť L&F, ktorá dodáva materiály aj výrobcom batérií ako LG Energy, či SK On Co., očakáva budúci rok ešte väčší nárast. Dokonca je vo svojich predpovediach natoľko optimistická, že v roku 2025 plánuje zvýšiť výrobnú kapacitu vo svojich závodoch v Južnej Kórei zo 40 000 ton na 200 000 ton.
Vzhľadom na to, že katódy sú zvyčajne najdrahšia časť lítium-iónových článkov, analytici predpovedajú, že tržby L&F sa tento rok strojnásobia a teda vzrastú na 850 miliónov dolárov. Budúci rok by sa pritom tržby mali ešte zdvojnásobiť.
Ďalší a ďalší
Rapídny nárast zaznamenala aj ďalšia austrálska spoločnosť Lynas Rare Earths Ltd. zaoberajúca sa ťažbou vzácnych zemín. Tá v indexe Bloomberg vzrástla o 132 %. Pre porovnanie, Tesla v tomto indexe vzrástla len o 32 %.
Podľa Kena Brinsdena, generálneho riaditeľa Pilbara Minerals, síce továrne na výrobu batérii môžeme byť vybudovať za približne 18 mesiacov, ale spustenie baní môže trvať aj 7 rokov, takže ceny materiálov zostanú vysoko ešte poriadne dlhú dobu. Taktiež sa domnieva, že pre priemysel neexistuje nič, čo by sme mohli nazvať „rýchlym riešením“.
Treba si tiež uvedomiť, že dopyt po batériách rastie rýchlejšie, ako dokážu rásť reťazce dodávateľských spoločností, čo vedie k vážnym deficitom niektorých komponentov a dôležitých materiálov. S tak obrovským dopytom si výrobcovia kovov a špeciálnych chemikálií jednoducho môžu vypýtať väčšie sumy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
Kľúčový svedok v korupčných prípadoch čelí novému obvineniu. V kauze figurujú Gašpar a Bödör
V hotelovej vírivke v Demänovskej Doline hygienici potvrdili prítomnosť baktérie Legionella
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP