Zabudni na Teslu, existuje ešte väčší hit. Na elekromobilite sa zarába najviac v týchto dvoch oblastiach
Výrobcovia kovov a špeciálnych chemikálií do batérií pre elektrické automobily majú dôvod na radosť. Na akciovom trhu rastú ako o život a to dokonca výrazne rýchlejšie, ako gigant a líder celého sektora, svetoznáma Tesla. Ďakovať môžu neustále stúpajúcej cene kľúčových komodít, ktorá rastie v dôsledku obmedzeného množstva zásob a neustále zvyšujúceho dopytu po autách s nulovými emisiami. Na tému upozornil portál Bloomberg.
Darilo sa najmä dodávateľom materiálov
Ako píše portál Tech-Hindustantimes, austrálska spoločnosť zameriavajúca sa na ťažbu lítia a dodávateľ lítiových surovín Pilbara Minerals vzrástol od začiatku roka o viac ako 210 %. Zle si nepočínali ani výrobcovia katódových materiálov ako Ecopro BM Co. a L&F Co., ktorým hodnota akcií od januára vystrelila o viac ako 200 %.
Uvedené spoločnosti aktuálne dominujú v Indexe Bloomberg celkovej návratnosti investícií do technológii elektrických vozidiel“, kde je sledovaných viac než 69 rôznych podnikov. vrátane známych výrobcov automobilov a technologických spoločností.
Zlatá baňa pre investorov zaujímajúcich sa o elektromobilitu
Navyše, spoločnosť L&F, ktorá dodáva materiály aj výrobcom batérií ako LG Energy, či SK On Co., očakáva budúci rok ešte väčší nárast. Dokonca je vo svojich predpovediach natoľko optimistická, že v roku 2025 plánuje zvýšiť výrobnú kapacitu vo svojich závodoch v Južnej Kórei zo 40 000 ton na 200 000 ton.
Vzhľadom na to, že katódy sú zvyčajne najdrahšia časť lítium-iónových článkov, analytici predpovedajú, že tržby L&F sa tento rok strojnásobia a teda vzrastú na 850 miliónov dolárov. Budúci rok by sa pritom tržby mali ešte zdvojnásobiť.
Ďalší a ďalší
Rapídny nárast zaznamenala aj ďalšia austrálska spoločnosť Lynas Rare Earths Ltd. zaoberajúca sa ťažbou vzácnych zemín. Tá v indexe Bloomberg vzrástla o 132 %. Pre porovnanie, Tesla v tomto indexe vzrástla len o 32 %.
Podľa Kena Brinsdena, generálneho riaditeľa Pilbara Minerals, síce továrne na výrobu batérii môžeme byť vybudovať za približne 18 mesiacov, ale spustenie baní môže trvať aj 7 rokov, takže ceny materiálov zostanú vysoko ešte poriadne dlhú dobu. Taktiež sa domnieva, že pre priemysel neexistuje nič, čo by sme mohli nazvať „rýchlym riešením“.
Treba si tiež uvedomiť, že dopyt po batériách rastie rýchlejšie, ako dokážu rásť reťazce dodávateľských spoločností, čo vedie k vážnym deficitom niektorých komponentov a dôležitých materiálov. S tak obrovským dopytom si výrobcovia kovov a špeciálnych chemikálií jednoducho môžu vypýtať väčšie sumy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Vedci šokovali svet. Dramaticky zlepšili životnosť batérií elektromobilov pomocou dreva
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Neviditeľná jazva v tvojom mozgu, ktorú zanechala pandémia, mení tvoje správanie, zistili vedci
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
„Zatiaľ ide o stovky miliónov eur.“ Zdechovský varuje, že zneužívanie eurofondov na Slovensku je len špička ľadovca
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP