Tesla vkladá nádej do jednej kľúčovej oblasti, v ktorej je výrazne pred konkurenciou
Dominancia Tesly v priemysle elektromobilov je z časti dôsledkom jej premyslenej technológie akumulátorov, ktoré sú neoddeliteľnou časťou týchto áut. Aj v tomto smere má spoločnosť výrazne navrch pred ostatnými výrobcami, čo sa podpísalo tiež na vlastnostiach jej modelov. Tesla vkladá do svojich áut batérie, ktoré sú ďaleko lepšie ako iné články, no už onedlho môžu byť ešte dokonalejšie a mať niekoľkonásobne väčšiu životnosť.
Elektrifikácia osobnej dopravy má svojich zástancov, ale aj odporcov, ktorých kritika sa často obracia najmä na výdrž, životnosť a nabíjanie akumulátorov elektromobilov. Stále ide o jeden z kľúčových problémov, ktorý nezanedbáva ani najväčší výrobca týchto áut na svete. Americká Tesla ponúka v útrobách áut batériové články, ktoré sa mierne líšia svojimi vlastnosťami. Práve v tom je však ich výhoda oproti konkurencii, ktorá sa v tomto smere má od Tesly ešte čo učiť.
Jedinečné batérie Tesly
Najdôležitejším prvkom k „vyváženej“ batérii je správne skombinovať jej cenu, životnosť a výdrž. Pokiaľ sa jeden z týchto atribútov zmení, bude mať zásadný vplyv na ďalšie. Hoci by si zákazník prial čo najväčší dojazd, čo najrýchlejšie nabíjanie pri dlhej životnosti a samozrejme k tomu ako „bonus“ aj nízku cenu, tieto požiadavky nie sú v praxi vôbec reálne. Tesla však dokázala nájsť „zlatý stred“ a vďaka tomu svojimi akumulátormi pre elektromobily predbehla konkurenciu, informoval portál Teslarati.
Jednou z najväčších výhod batérií Tesly je, že sa celé balenia v elektromobiloch skladajú z malých cylindrických článkov typu 18650 alebo 21700, ktoré poskytujú nižšiu cenu za 1 kWh energie ako iné hranaté batérie. V prípade potreby vysokého výkonu je pritom energia čerpaná z celého rozsahu batérií.
Tie je však tiež potrebné chladiť a práve tu má Tesla opäť navrch pred konkurenciou, ktorá využíva chladenie vzduchom. Americký gigant ale stavil na chladenie tekutinou, ktorá zabezpečuje ideálne pracovné podmienky akumulátorov a tým zvyšuje ich životnosť, efektivitu a celkový výkon.
Nenechaj si ujsť
Ako je na tom Tesla, ktorá najazdila vyše 700 000 km? Toto je suma, ktorú zaplatil majiteľ za údržbu
Investície Tesly do chladenia batériových článkov tak rozhodne neprídu nazmar, no spoločnosť hľadá aj ďalší spôsob, ktorým tromfne svojich rivalov. Technológiu svojich batérií chce upraviť tak, aby nebolo nutné využiť pri výrobe katódy kobalt, ktorého ťažba je spájaná s extrémne náročnými podmienkami a neraz aj detskou pracovnou silou.
Rozporuplný materiál tak chce Tesla úplne vylúčiť zo svojich batérií a nahradiť ho zvýšeným obsahom niklu, ktorý je lacnejší a dostupnejší ako kobalt. Taktiež nemá taký negatívny dopad na ľudí a ani na prírodu. Čerešničkou na torte, ktorú výrobca ponúka zákazníkom pri kúpe elektromobilu, je tiež poradenstvo pri nabíjaní akumulátora.
V snahe maximalizovať jeho životnosť sú budúci majitelia Tesiel poučení o správnom nabíjaní. To je niečo, čo u konkurenčných automobiliek len tak nenájdeme. Technológie sa však stále vyvíjajú a rovnako tak na nich pracuje aj tento americký výrobca elektromobilov, ktorý si týmto zabezpečuje náskok vo svojom segmente. Ešte viac sa môže Tesla odlíšiť už v budúcom roku.
Pripravme sa na batérie, ktoré „prežijú“ elektromobily
CEO spoločnosti, Elon Musk, totiž prezradil, že firma pracuje na batériových článkoch, ktoré by vydržali ešte väčší počet cyklov a ich životnosť sa môže zvýšiť na 480 až 800 tisíc kilometrov, informoval Electrek. Ešte odvážnejšie tvrdenia Elona Muska však hovoria o životnosti až 1,6 milióna kilometrov, čím by takéto batérie zrejme „prežili“ aj samotný elektromobil a väčšinu jeho komponentov.
Realita môže byť nakoniec iná a celkový životný cyklus akumulátorov môže závisieť od viacerých faktorov, ktoré by ho mohli vo výsledku skrátiť. Viac sa ale dozvieme už v budúcom roku, kedy by mala byť podľa Muska spustená produkcia týchto nových batérií s dlhou životnosťou.
Pokiaľ sa Tesle skutočne podarí dosiahnuť tento cieľ, opäť raz povýši elektromobilitu na novú úroveň a získa ešte väčší náskok pred konkurenciou, ktorá už usilovne pracuje na vlastných technológiách a elektromobiloch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Billa sťahuje z pultov obľúbenú pochúťku. Môže obsahovať nadbytok pesticídov
Príspevok na opatrovanie sa zvýši až na 1 210 eur. Má byť viac peňazí pre rodiny aj pracovníkov
Bežný zlozvyk spôsobuje rakovinu, varuje WHO. Slovensko patrí medzi rizikové krajiny
Účastníkom nehody na D1 bola dodávka strany Demokrati. Člen strany zrážku neprežil, potvrdil Jaroslav Naď
Slovenskí rodičia si prilepšia: Rodičovský príspevok o pár mesiacov prekročí historickú hranicu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP