Tesla vkladá nádej do jednej kľúčovej oblasti, v ktorej je výrazne pred konkurenciou
Dominancia Tesly v priemysle elektromobilov je z časti dôsledkom jej premyslenej technológie akumulátorov, ktoré sú neoddeliteľnou časťou týchto áut. Aj v tomto smere má spoločnosť výrazne navrch pred ostatnými výrobcami, čo sa podpísalo tiež na vlastnostiach jej modelov. Tesla vkladá do svojich áut batérie, ktoré sú ďaleko lepšie ako iné články, no už onedlho môžu byť ešte dokonalejšie a mať niekoľkonásobne väčšiu životnosť.
Elektrifikácia osobnej dopravy má svojich zástancov, ale aj odporcov, ktorých kritika sa často obracia najmä na výdrž, životnosť a nabíjanie akumulátorov elektromobilov. Stále ide o jeden z kľúčových problémov, ktorý nezanedbáva ani najväčší výrobca týchto áut na svete. Americká Tesla ponúka v útrobách áut batériové články, ktoré sa mierne líšia svojimi vlastnosťami. Práve v tom je však ich výhoda oproti konkurencii, ktorá sa v tomto smere má od Tesly ešte čo učiť.
Jedinečné batérie Tesly
Najdôležitejším prvkom k „vyváženej“ batérii je správne skombinovať jej cenu, životnosť a výdrž. Pokiaľ sa jeden z týchto atribútov zmení, bude mať zásadný vplyv na ďalšie. Hoci by si zákazník prial čo najväčší dojazd, čo najrýchlejšie nabíjanie pri dlhej životnosti a samozrejme k tomu ako „bonus“ aj nízku cenu, tieto požiadavky nie sú v praxi vôbec reálne. Tesla však dokázala nájsť „zlatý stred“ a vďaka tomu svojimi akumulátormi pre elektromobily predbehla konkurenciu, informoval portál Teslarati.
Jednou z najväčších výhod batérií Tesly je, že sa celé balenia v elektromobiloch skladajú z malých cylindrických článkov typu 18650 alebo 21700, ktoré poskytujú nižšiu cenu za 1 kWh energie ako iné hranaté batérie. V prípade potreby vysokého výkonu je pritom energia čerpaná z celého rozsahu batérií.
Tie je však tiež potrebné chladiť a práve tu má Tesla opäť navrch pred konkurenciou, ktorá využíva chladenie vzduchom. Americký gigant ale stavil na chladenie tekutinou, ktorá zabezpečuje ideálne pracovné podmienky akumulátorov a tým zvyšuje ich životnosť, efektivitu a celkový výkon.
Nenechaj si ujsť
Ako je na tom Tesla, ktorá najazdila vyše 700 000 km? Toto je suma, ktorú zaplatil majiteľ za údržbu
Investície Tesly do chladenia batériových článkov tak rozhodne neprídu nazmar, no spoločnosť hľadá aj ďalší spôsob, ktorým tromfne svojich rivalov. Technológiu svojich batérií chce upraviť tak, aby nebolo nutné využiť pri výrobe katódy kobalt, ktorého ťažba je spájaná s extrémne náročnými podmienkami a neraz aj detskou pracovnou silou.
Rozporuplný materiál tak chce Tesla úplne vylúčiť zo svojich batérií a nahradiť ho zvýšeným obsahom niklu, ktorý je lacnejší a dostupnejší ako kobalt. Taktiež nemá taký negatívny dopad na ľudí a ani na prírodu. Čerešničkou na torte, ktorú výrobca ponúka zákazníkom pri kúpe elektromobilu, je tiež poradenstvo pri nabíjaní akumulátora.
V snahe maximalizovať jeho životnosť sú budúci majitelia Tesiel poučení o správnom nabíjaní. To je niečo, čo u konkurenčných automobiliek len tak nenájdeme. Technológie sa však stále vyvíjajú a rovnako tak na nich pracuje aj tento americký výrobca elektromobilov, ktorý si týmto zabezpečuje náskok vo svojom segmente. Ešte viac sa môže Tesla odlíšiť už v budúcom roku.
Pripravme sa na batérie, ktoré „prežijú“ elektromobily
CEO spoločnosti, Elon Musk, totiž prezradil, že firma pracuje na batériových článkoch, ktoré by vydržali ešte väčší počet cyklov a ich životnosť sa môže zvýšiť na 480 až 800 tisíc kilometrov, informoval Electrek. Ešte odvážnejšie tvrdenia Elona Muska však hovoria o životnosti až 1,6 milióna kilometrov, čím by takéto batérie zrejme „prežili“ aj samotný elektromobil a väčšinu jeho komponentov.
Realita môže byť nakoniec iná a celkový životný cyklus akumulátorov môže závisieť od viacerých faktorov, ktoré by ho mohli vo výsledku skrátiť. Viac sa ale dozvieme už v budúcom roku, kedy by mala byť podľa Muska spustená produkcia týchto nových batérií s dlhou životnosťou.
Pokiaľ sa Tesle skutočne podarí dosiahnuť tento cieľ, opäť raz povýši elektromobilitu na novú úroveň a získa ešte väčší náskok pred konkurenciou, ktorá už usilovne pracuje na vlastných technológiách a elektromobiloch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút

Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dlhoročný moderátor prehral boj s vážnymi zdravotnými komplikáciami. Mal iba 55 rokov

Má 55, no je o 35 rokov mladší: Guru dlhovekosti odhalil, ako zmeniť biologický vek týmito 5 jednoduchými návykmi

Európa môže čeliť „civilizačnému zániku“: Biely dom zverejnil najdôležitejší dokument svojej zahraničnej politiky

Vo veku 96 rokov zomrel architektonický génius. Stvoril pražský Tancujúci dom

Mier majú v rukách diplomati. Zelenskyj trvá na jednej podmienke, bez ktorej Európa riskuje ďalšiu ruskú agresiu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
Elon Musk: Európska únia by mala byť zrušená. Táto otravná vec pomaly dusí Európu k smrti
Vláda európskej krajiny definitívne pochovala ropu. Schválila zmenu, ktorá otočí celú ich ekonomiku
Slovensko dostane nové vlaky. Batérie nahradia dieselové súpravy, prinesú eko dopravu do regiónov
AI vládne vianočným nákupom. Inteligentné nástroje dokážu odporučiť a zaplatiť darčeky
Veľký deň pre našu ekonomiku: Slovensko sa stane jedným z kľúčových dodávateľov munície pre Európu
Ušetria až 90 % energie. Veľmoc sa pripravuje na technologický prevrat, odporcov však pribúda
Veľký operátor na Slovensku predbehlo zvyšok Európy. Zavádza budúcnosť internetu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dlhoročný moderátor prehral boj s vážnymi zdravotnými komplikáciami. Mal iba 55 rokov

Má 55, no je o 35 rokov mladší: Guru dlhovekosti odhalil, ako zmeniť biologický vek týmito 5 jednoduchými návykmi

Európa môže čeliť „civilizačnému zániku“: Biely dom zverejnil najdôležitejší dokument svojej zahraničnej politiky

Vo veku 96 rokov zomrel architektonický génius. Stvoril pražský Tancujúci dom



