Tesla vkladá nádej do jednej kľúčovej oblasti, v ktorej je výrazne pred konkurenciou
Dominancia Tesly v priemysle elektromobilov je z časti dôsledkom jej premyslenej technológie akumulátorov, ktoré sú neoddeliteľnou časťou týchto áut. Aj v tomto smere má spoločnosť výrazne navrch pred ostatnými výrobcami, čo sa podpísalo tiež na vlastnostiach jej modelov. Tesla vkladá do svojich áut batérie, ktoré sú ďaleko lepšie ako iné články, no už onedlho môžu byť ešte dokonalejšie a mať niekoľkonásobne väčšiu životnosť.
Elektrifikácia osobnej dopravy má svojich zástancov, ale aj odporcov, ktorých kritika sa často obracia najmä na výdrž, životnosť a nabíjanie akumulátorov elektromobilov. Stále ide o jeden z kľúčových problémov, ktorý nezanedbáva ani najväčší výrobca týchto áut na svete. Americká Tesla ponúka v útrobách áut batériové články, ktoré sa mierne líšia svojimi vlastnosťami. Práve v tom je však ich výhoda oproti konkurencii, ktorá sa v tomto smere má od Tesly ešte čo učiť.
Jedinečné batérie Tesly
Najdôležitejším prvkom k „vyváženej“ batérii je správne skombinovať jej cenu, životnosť a výdrž. Pokiaľ sa jeden z týchto atribútov zmení, bude mať zásadný vplyv na ďalšie. Hoci by si zákazník prial čo najväčší dojazd, čo najrýchlejšie nabíjanie pri dlhej životnosti a samozrejme k tomu ako „bonus“ aj nízku cenu, tieto požiadavky nie sú v praxi vôbec reálne. Tesla však dokázala nájsť „zlatý stred“ a vďaka tomu svojimi akumulátormi pre elektromobily predbehla konkurenciu, informoval portál Teslarati.
Jednou z najväčších výhod batérií Tesly je, že sa celé balenia v elektromobiloch skladajú z malých cylindrických článkov typu 18650 alebo 21700, ktoré poskytujú nižšiu cenu za 1 kWh energie ako iné hranaté batérie. V prípade potreby vysokého výkonu je pritom energia čerpaná z celého rozsahu batérií.
Tie je však tiež potrebné chladiť a práve tu má Tesla opäť navrch pred konkurenciou, ktorá využíva chladenie vzduchom. Americký gigant ale stavil na chladenie tekutinou, ktorá zabezpečuje ideálne pracovné podmienky akumulátorov a tým zvyšuje ich životnosť, efektivitu a celkový výkon.
Nenechaj si ujsť
Ako je na tom Tesla, ktorá najazdila vyše 700 000 km? Toto je suma, ktorú zaplatil majiteľ za údržbu
Investície Tesly do chladenia batériových článkov tak rozhodne neprídu nazmar, no spoločnosť hľadá aj ďalší spôsob, ktorým tromfne svojich rivalov. Technológiu svojich batérií chce upraviť tak, aby nebolo nutné využiť pri výrobe katódy kobalt, ktorého ťažba je spájaná s extrémne náročnými podmienkami a neraz aj detskou pracovnou silou.
Rozporuplný materiál tak chce Tesla úplne vylúčiť zo svojich batérií a nahradiť ho zvýšeným obsahom niklu, ktorý je lacnejší a dostupnejší ako kobalt. Taktiež nemá taký negatívny dopad na ľudí a ani na prírodu. Čerešničkou na torte, ktorú výrobca ponúka zákazníkom pri kúpe elektromobilu, je tiež poradenstvo pri nabíjaní akumulátora.
V snahe maximalizovať jeho životnosť sú budúci majitelia Tesiel poučení o správnom nabíjaní. To je niečo, čo u konkurenčných automobiliek len tak nenájdeme. Technológie sa však stále vyvíjajú a rovnako tak na nich pracuje aj tento americký výrobca elektromobilov, ktorý si týmto zabezpečuje náskok vo svojom segmente. Ešte viac sa môže Tesla odlíšiť už v budúcom roku.
Pripravme sa na batérie, ktoré „prežijú“ elektromobily
CEO spoločnosti, Elon Musk, totiž prezradil, že firma pracuje na batériových článkoch, ktoré by vydržali ešte väčší počet cyklov a ich životnosť sa môže zvýšiť na 480 až 800 tisíc kilometrov, informoval Electrek. Ešte odvážnejšie tvrdenia Elona Muska však hovoria o životnosti až 1,6 milióna kilometrov, čím by takéto batérie zrejme „prežili“ aj samotný elektromobil a väčšinu jeho komponentov.
Realita môže byť nakoniec iná a celkový životný cyklus akumulátorov môže závisieť od viacerých faktorov, ktoré by ho mohli vo výsledku skrátiť. Viac sa ale dozvieme už v budúcom roku, kedy by mala byť podľa Muska spustená produkcia týchto nových batérií s dlhou životnosťou.
Pokiaľ sa Tesle skutočne podarí dosiahnuť tento cieľ, opäť raz povýši elektromobilitu na novú úroveň a získa ešte väčší náskok pred konkurenciou, ktorá už usilovne pracuje na vlastných technológiách a elektromobiloch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
2,5-tonové SUV dostalo dušu športiaku: Ikonický Ford sa blysne dojazdom, nabiješ ho za 26 minút (RECENZIA)
Ohrozených je skoro 400 000 áut. Vozidlám populárnej značky môže zlyhať dôležitý komponent
Brzdy v autách sa radikálne zmenia. Bosch úspešne otestoval novinku na 3 300-km trase
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Autá produkujú čosi horšie, než len spaliny. Tento problém majú aj elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Poľsko prišlo s revolučným nápadom: Elektromobil u našich severných susedov kúpiš už od 10-tisíc eur
Mesežnikov skritizoval Ficov prejav v USA: „Prvýkrát na tejto konferencii vystúpil bývalý komunista“
KVÍZ: Zvieracie rekordy prekvapia 70 % Slovákov. Dokáž, že si znalec živočíšnej ríše
Tragédia v Nízkych Tatrách: V oblasti Derešského sedla zomrela 47-ročná žena
Šéfka proruskej propagandy na vojne zarába stámilióny. „Ak mám voľný víkend, vždy letím do Európy,“ priznala
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Brzdy v autách sa radikálne zmenia. Bosch úspešne otestoval novinku na 3 300-km trase
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Ohrozených je skoro 400 000 áut. Vozidlám populárnej značky môže zlyhať dôležitý komponent
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
-
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Autá produkujú čosi horšie, než len spaliny. Tento problém majú aj elektromobily
- Brzdy v autách sa radikálne zmenia. Bosch úspešne otestoval novinku na 3 300-km trase
- Cybertruck vystavili najnáročnejším testom. Výsledky prekvapili, majú však odvrátenú stránku
-
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Kia uviedla na trh elektrickú beštiu, ktorá výkonom poráža aj športiaky. Cena ťa prekvapí
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Má spotrebu 1,3 litra na 100 km a dojazd 2 000 km. Číňania predávajú neuveriteľné auto za 14 000 €
Slovensko zasiahlo rekordné sucho. Kritické obdobie pre krajinu príde čoskoro, vysvetľuje klimatológ
Ceny ropy prudko padli nadol. Môže za to aj alarmujúce zistenie o koronavíruse z Číny
Môže za to najmä jeden faktor. Apple zvýšil cenu nového iPhonu, ten ďalší bude ešte drahší
Musk obvinil Bidena v citlivej veci. Európsky astronaut ho usvedčil z jasného klamstva
Oživili zabudnutý projekt. YouTube dostane novú aplikáciu, používateľov až tak veľmi nepoteší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Poľsko prišlo s revolučným nápadom: Elektromobil u našich severných susedov kúpiš už od 10-tisíc eur
Mesežnikov skritizoval Ficov prejav v USA: „Prvýkrát na tejto konferencii vystúpil bývalý komunista“
KVÍZ: Zvieracie rekordy prekvapia 70 % Slovákov. Dokáž, že si znalec živočíšnej ríše
Tragédia v Nízkych Tatrách: V oblasti Derešského sedla zomrela 47-ročná žena
Šéfka proruskej propagandy na vojne zarába stámilióny. „Ak mám voľný víkend, vždy letím do Európy,“ priznala
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené