Tesla a ďalšia americká automobilka ukázali svetu, ako sa robí elektromobilita
Tesla otvára svoju sieť nabíjacích staníc Supercharger pre elektromobily konkurenčnej automobilky General Motors (GM). TASR o tom informuje na základe správ agentúr DPA a Reuters.
Od budúceho roka budú mať majitelia áut GM prístup k približne 12.000 nabíjacím staniciam Tesly, uviedla vo štvrtok (8. 6.) najväčšia americká automobilka. To znamená, že GM sa pripája k Fordu a takisto prijme severoamerický štandard Tesly pre nabíjanie elektromobilov.
Nabíjacia technológia spoločnosti Tesla sa tak stáva čoraz rozšírenejšou. Generálna riaditeľka GM Mary Barrová hovorila o kroku, ktorý by mohol priniesť jednotný štandard nabíjania v Severnej Amerike.
Šéf Tesly Elon Musk sa dohodol na podobnej spolupráci s druhým najväčším americkým výrobcom Ford v máji.
Partnerstvo medzi GM a Teslou sa stretlo s pozitívnym ohlasom investorov. Akcie oboch automobiliek na správu zareagovali výrazným posilnením v predĺženom obchodovaní.
Majitelia áut GM budú spočiatku potrebovať adaptér, aby sa mohli so svojimi elektromobilmi pripojiť k nabíjačke Supercharger. Od roku 2025 potom GM vybaví svoje nové vozidlá nabíjacím štandardom Tesly.
Rana pre ostatných poskytovateľov nabíjacích staníc?
Používanie jednotného nabíjacieho konektora je nesmierne dôležité pre rozvoj elektromobility ako takej. Aj z toho dôvodu Tesla v Európe používa pri svojich elektromobiloch konektor CCS2 a nie svoj vlastný „Teslácky“ , ktorý ale stále využíva v USA.
Z tohto dôvodu môžu na staniciach Supercharger v USA štandardne nabíjať iba elektromobily značky Tesla. Ak by sa tu chcel nabiť elektromobil inej značky, musel by použiť vhodný adaptér. Ostatné automobilky v USA totiž rovnako používajú konektor CCS2.
Tesla si ale teraz na svoju stranu naklonila dvoch najväčších hráčov a je otázne, ako to ovplyvní trh s poskytovateľmi nabíjacích staníc. Je dosť možné, že z Tesly sa v tomto smere stane monopol, nakoľko na jej staniciach sa bude nabíjať značná časť trhu elektromobilov.
V Európe môže na Superchargeroch nabíjať ktokoľvek, nie vždy to však ide
Tesla otvorila svoje nabíjačky Supercharger pre majiteľov ostatných elektromobilov v Európe ešte v roku 2022. Nabíjacia sieť sa tak razom rozrástla o stovky nových utra rýchlych bodov, no ako ukázala prax, pri dizajnovaní nabíjačiek sa nemyslelo na to, že každé auto je iné.
V tejto súvislosti sme priniesli článok, ktorý odhalil komplikácie pri nabíjaní „ne-Tesiel“ na nabíjačkách Supercharger, kde problém predstavovalo umiestnenie nabíjacieho konektora na niektorých autách.
Elektromobil tak v určitých prípadoch nenabiješ bez toho, aby si napríklad neblokoval aj vedľajšiu nabíjačku či ďalšie parkovacie miesto.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Starodávna „superpotravina“ pomáha spaľovať brušný tuk. Podľa lekára ju väčšina ľudí používa nesprávne
Žije na Bali, dane platí doma. 5 chýb Slovákov, ktoré ich stoja tisíce eur pri digitálnom nomádstve (ODBORNÍK)
PREDPOVEĎ: Teploty dosiahnu až 43 °C. Európu zasiahli neznesiteľné horúčavy, v týchto krajinách bude najhoršie
Zlepšuje pamäť až o 15 %: Vedci odhalili skrytý potenciál bylinky, ktorú máš, ale nepoužívaš
Doma ich má 90 % Slovákov. 3 potraviny za pár eur chránia pred rakovinou a sú kľúčom k dlhovekosti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Zabudni na ľudskosť. Takto tvoja zdvorilosť kazí odpovede umelej inteligencie
Žraloky nie sú neporaziteľné. Veda ukazuje, čo ich môže úplne ochromiť
AI zapínajú hlavne mladí. Takto často používajú Slováci ChatGPT a ďalšie nástroje
Ropný kartel OPEC+ chystá ďalší zásah. Od augusta sa ťažba výrazne zvýši
Číňania nalejú 80 miliónov eur do susedného štátu Slovenska. Chcú zvýšiť výrobu elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP