Tesla síce otvorila nabíjačky pre ostatné elektromobily, no vznikol bizarný problém. Trápime sa s ním aj na Slovensku
Tesla učinila pred niekoľkými týždňami v Európe významný krok. Svoje nabíjačky Supercharger otvorila pre majiteľov elektromobilov iných značiek, čím sa pre nich rapídne rozšírila nabíjacia infraštruktúra. Ako upozornil portál InsideEVs, niektoré autá sa ale na Superchargeroch nenabijú, problémom sú totiž krátke káble.
Slovo „nenabijú“ samozrejme treba brať s rezervou. Nabíjačky Supercharger sú s autami iných značiek plne kompatibilné, no problém predstavuje umiestnenie nabíjacieho konektora na niektorých modeloch áut.
Elektromobil tak v určitých prípadoch nenabiješ bez toho, aby si napríklad neblokoval aj vedľajšiu nabíjačku či ďalšie parkovacie miesto. Dôvod tohto problému je veľmi jednoduchý a Bjørn Nyland ho ukazuje vo svojom novom videu.
Krátky nabíjací kábel
Elektromobily značky Tesla majú svoj nabíjací konektor umiestnený na ľavej zadnej strane auta, čomu spoločnosť prispôsobuje aj umiestnenie nabíjačiek na parkovacích miestach a samozrejme aj dĺžku nabíjacieho kábla, ktorý nie je zbytočne dlhý a ktorý pri správnom zaparkovaní akurát dosiahne k nabíjaciemu konektoru.
Autá iných značiek, ktoré majú konektor umiestnený inde než na ľavej zadnej, prípadne pravej prednej strane, môžu mať s nabíjaním problém. Pri správnom parkovaní im totiž kábel nemusí dosiahnuť ku konektoru, čo Bjørn prezentuje na elektromobile BMW iX.
Keď chcel auto na nabíjačke Tesly nabiť, musel zaparkovať cez dve miesta, pretože nabíjací konektor sa nachádza na pravej zadnej strane auta. Tesla na svojom webe v sekcii otázok a odpovedí zákazníkov upozorňuje, že ak sa ich vozidlo nezmestí na jedno parkovacie miesto, nemali by takúto nabíjačku využívať, aby nedošlo k blokovaniu ďalších miest či dokonca ďalších nabíjačiek.
Nie je to len problém Tesly
S podobným problémom sme sa stretli už aj my a netýkal sa nabíjacích staníc Tesly. Niektoré nabíjačky na Slovensku sú, žiaČE postavené tak, že na parkovacie miesto sa dá napríklad iba nacúvať.
Elektromobily s nabíjacím konektorom vpredu majú v takomto prípade problém, majitelia si tu svoje auto nenabijú a musia tak vyhľadať inú nabíjačku. Jedno z takýchto miest sa nachádza aj v Bratislave na Dunajskej ulici.
Parkovacie miesta s nabíjačkami sa nachádzajú na jednosmernej ulici a sú zošikma, čiže na toto miesto sa dá s priemerne veľkým elektromobilom jedine nacúvať. Takýchto miest sa po Slovensku nachádza viac a poskytovatelia nabíjacích staníc by sa určite mali zamýšľať aj nad touto problematikou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
Zlepší výkon na diaľnici aj v teréne. Stellantis si patentoval zvláštny komponent pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Starodávna „superpotravina“ pomáha spaľovať brušný tuk. Podľa lekára ju väčšina ľudí používa nesprávne
Žije na Bali, dane platí doma. 5 chýb Slovákov, ktoré ich stoja tisíce eur pri digitálnom nomádstve (ODBORNÍK)
Doma ich má 90 % Slovákov. 3 potraviny za pár eur chránia pred rakovinou a sú kľúčom k dlhovekosti
PREDPOVEĎ: Teploty dosiahnu až 43 °C. Európu zasiahli neznesiteľné horúčavy, v týchto krajinách bude najhoršie
Zlepšuje pamäť až o 15 %: Vedci odhalili skrytý potenciál bylinky, ktorú máš, ale nepoužívaš
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Zabudni na ľudskosť. Takto tvoja zdvorilosť kazí odpovede umelej inteligencie
Žraloky nie sú neporaziteľné. Veda ukazuje, čo ich môže úplne ochromiť
AI zapínajú hlavne mladí. Takto často používajú Slováci ChatGPT a ďalšie nástroje
Ropný kartel OPEC+ chystá ďalší zásah. Od augusta sa ťažba výrazne zvýši
Číňania nalejú 80 miliónov eur do susedného štátu Slovenska. Chcú zvýšiť výrobu elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP