Tesla opäť dokazuje, že je lídrom v inováciách, a to nielen v oblasti elektromobilov, ale aj výrobných procesov. Tento inovatívny prístup spochybňuje tradičné metódy montážnej linky a posúva efektivitu, udržateľnosť a flexibilitu na úplne novú úroveň, ktorá by mohla automobilkám pomôcť k výrobe lacnejších vozidiel. Na tému upozornil portál Teslamagazin.

Tesla chce, aby sa ich vozidlá spájali až vo finálnej fáze výroby. Čo z nej v podstate robí „lego skladačku“, ktorej časti sú nezávislé od seba. Jedným z aspektov novej architektúry vozidla je aj zníženie potreby zváranie lisovaných panelov. Ako vychádza z patentu, niektoré z hlavných časti vozidiel nebudú dokonca nijakým spôsobom zvárané do seba.

Čo všetko prináša Unboxed Process

Tesla počas predstavenia tejto technológie počas minuloročného Dňa investorov vyhlásila, že nový proces prinesie niekoľko zlepšení:

  • 44 % zvýšenie efektivity výrobných operácií
  • 30 % zvýšenie časopriestorovej efektivity
  • 50 % zníženie výrobných nákladov
  • 40 % zmenšenie celkovej plochy tovární

Ako prvý ho dostanú robotaxíky CyberCabs

Tesla v patente uviedla, že modulárna architektúra vozidla zahŕňa prípravu viacerých jednotlivých častí vozidla na viacerých montážnych linkách pred vytvorením celokarosériového rámu vozidla. Celokarosériový rám vozidla môže obsahovať prednú stranu, zadnú stranu, hornú stranu, spodnú stranu, ľavú stranu a pravú stranu.

Ako informuje portál Electrive, prvým modelom na báze nového výrobného procesu bude nadchádzajúci Robotaxi. „Revolučný“ proces výroby z radov Tesly bol pôvodne určený na výrobu základného cenovo najdostupnejšieho modelu za 25 000 dolárov. Plán musel Elon Musk prehodnotiť a projekt bol pre zatiaľ prerušený v prospech autonómnych taxíkov.

 „Plány na nové vozidlá, vrátane cenovo dostupnejších modelov, zostávajú na ceste k spusteniu výroby v prvej polovici roku 2025,“ uviedla Tesla. Predtým sa hovorilo o druhej polovici roku 2025. O vozidlách však stále nie sú k dispozícii žiadne podrobnosti. Viac informácií už 10. októbra 2024, kedy automobilka odhalí viac.

Tesla tiež znižuje náklady optimalizovaním výroby. Touto stratégiou chce zvýšiť počet vyrobených automobilov (v súčasnosti je kapacita v závodoch 2,35 milióna elektrických vozidiel) na tri milióny kusov ročne.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú