Táto Tesla prešla skoro 2 milióny km. Tu je pravý dôvod, prečo musela vystriedať 14 motorov a 4 batérie
Tesla Model S P85 z roku 2014 nedávno prekonala na svojom tachometri úžasných 1,9 milióna kilometrov. Tento úspech raného Modelu S, ktorého majiteľom je Hansjörg von Gemmingen-Hornberg, za jedno potvrdzuje fakt, že elektromobily dokážu vydržať na ceste dlhé roky naprieč viacerými majiteľmi, a za druhé poukazuje na zásadný problém Tesly.
O úspechu informoval portál InsideEVs, pochválil sa ním aj majiteľ elektromobilu na sociálnej sieti X. Nebolo to však úplne zadarmo.
14 motorov a 4 batérie
Elon Musk potvrdil, že vozidlo v roku 2019 dosiahlo jeden milión kilometrov, a odvtedy tento počet kilometrov v podstate zdvojnásobilo, prezradil samotný majiteľ vo videu na YouTube kanále Watt Energy. Ide pritom už o druhého majiteľa, keďže svoju Teslu kupoval ako „jazdenku“.
Uvedené video poskytuje pohľad na Gemmingen-Hornbergovu cestu a zdôrazňuje jeho odhodlanie posúvať hranice svojej Tesly. Je pozoruhodné, že predtým vlastnil Teslu Roadster a podarilo sa mu na nej najazdiť vyše 700 000 kilometrov, čo poukazuje na jeho skorý záujem o elektrickú mobilitu.
Jeho Tesla sa nezaobišla bez problémov a prešla trinástimi výmenami zadného motora, ktorý je na skorých Modeloch S často poruchový. Podľa Tesly by mal tento motor (interne označovaný RMN) mať životnosť okolo 750 000 kilometrov, čo sa ukázalo byť pravdivé, aj napriek jeho slabej reputácii. Gemmingen-Hornberg nedávno navštívil špičkový servis EV Clinic, ktorý následne priblížil, aké technické problémy jeho Teslu postretli.
Prvý motor RMN vydržal úctyhodných 800 000 km, po následnej oprave v Tesle ale každý ďalší motor prežil iba zopár desiatok tisíc kilometrov. Nejde pritom o ojedinelý prípad a EV Clinic, ktorá na problém už dávno upozornila, kontaktovala aj samotnú Teslu. Podľa všetkého sa jedná o problémy s tesnení, ktoré sa pri oprave nevymieňa tým istým dielom. Podľa expertov to spôsobuje, že chladiaca kvapalina prenikne do statora a spôsobí skrat.
Problém mu opravili
Gemmingen-Hornberg mal šťastie, že do EV Clinic prišiel len odhadovaných 1000 km pred ďalším skratom (čo by znamenalo už 15. motor).
Mechanici, ktorí sú s problémom dobre oboznámení, ho okamžite identifikovali a tesnenie rozšírili o svoje vlastné riešenie. Podľa nich tento konkrétny motor po danom vylepšení vydrží ďalších najmenej 500 000 kilometrov, čo mu závidí aj väčšina spaľovacích agregátov.
Napriek tomu batéria vozidla preukázala svoju odolnosť a v súčasnosti je na štvrtej batérii po najazdení takmer 2 miliónov kilometrov. Gemmingen-Hornberg pripisuje dlhú životnosť Modelu S svojim jazdným návykom, pretože medzi nabíjaniami jazdí skôr kratšie trasy (tvrdí, že priemeruje okolo 100 kilomerov) a zvyčajne priemernou rýchlosťou okolo 100 km/h. Nabíja síce aj na Superchargeroch, no vždy predhrieva batériu tak, ako by sa malo.
Priemerný nájazd okolo 500 000 kilometrov na jednu batériu je pri takto skorom Modeli S (rok výroby len 2014) až prekvapivý. A aj keď sa majiteľ snažil vozidlo šetriť, vzhľadom na to, ako ho používa, sa to darilo len v obmedzenej miere.
Gemmingen-Hornberg je na totiž dôchodku a s vášňou pre spoznávanie sveta autom sa so svojím Modelom S vydal na cesty do Afriky, Maroka, Švédska aj Číny.
Jeho slovami, odhodlanie jazdiť na dlhé vzdialenosti v kombinácii so spoľahlivosťou Modelu S nielenže prekonalo očakávania, ale viedlo ho aj k tomu, že sa vzdal rezervácie Lucid Air, aby mohol pokračovať v zbieraní kilometrov na svojej dôveryhodnej Tesle.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prirodzený „zabijak“ rakoviny prekonáva všetky doterajšie terapie. Vedci ohlásili takmer 100 % účinnosť
Milované kúpele Slovákov čaká rekonštrukcia za viac ako 5 miliónov eur. Je to len začiatok
Billa sťahuje z pultov obľúbenú pochúťku. Môže obsahovať nadbytok pesticídov
Bežný zlozvyk spôsobuje rakovinu, varuje WHO. Slovensko patrí medzi rizikové krajiny
Príspevok na opatrovanie sa zvýši až na 1 210 eur. Má byť viac peňazí pre rodiny aj pracovníkov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP