Kľúčovou súčasťou veľkej „expanzie“ automobilky Tesla na starý kontinent je pripravovaná továreň Gigafactory v Berlíne, ktorá sa stavia už od začiatku minulého roka.
Doterajšie informácie, ktoré pred týždňom počas zverejňovania kvartálnych výsledkov potvrdil aj CEO Elon Musk, naznačovali, že výroba v tejto továrni sa spustí už v júli tohto roka. Podľa správy nemeckého Automobilwoche ju však čaká oneskorenie až o šesť mesiacov, upozornil Electrek.
Gigafactory okrem Modelu Y prinesie do Európy aj výrobu nových batériových článkov Tesla 4680, pričom sa očakáva, že továreň bude dôležitou súčasťou ďalšieho rastu automobilky v nasledujúcich rokoch a pomôže urýchliť nástup elektrických vozidiel v Európe.
„Európskej Tesly“ sa tento rok sa možno nedočkáme
Ešte začiatkom apríla sme však informovali, že proces výstavby spomaľuje nekonečné schvaľovanie žiadostí a súhlasov nemeckými úradmi, ktoré výrazne kritizovala aj samotná automobilka.
NEPREHLIADNI
Tesla ostro vytýka byrokraciu v Nemecku. Krajina si podľa automobilky „znemožňuje dosiahnuť svoje klimatické ciele“
Tesla mala totiž problém získať dôležité stavebné povolenia a dostala sa aj do potýčky s miestnymi vodármi a ochrancami životného prostredia, ktorí nesúhlasili s premiestnením niektorých zvierat, odlesnením lokality okolo továrne a nadmernou konsumpciou vody, pričom Tesla v dôsledku týchto problémov vymenila šéfa celého projektu Gigafactory Berlin.
Automobilka však tvrdí, že továreň pomôže v boji proti klimatickým zmenám produkciou 500 000 elektromobilov ročne. Do Gigafactory Berlin mala pritom preinvestovať už takmer 6 miliárd eur.
Podľa zdrojov Automobilwoche, ktoré majú byť priamo z kruhov spoločnosti, viedlo spomalenie týchto regulačných schválení k oneskoreniu celého harmonogramu a Tesla začne v Gigafactory Berlin sériovo vyrábať až do konca januára 2022, šesť mesiacov po pôvodnom termíne.
Rovnako sa má oneskoriť aj začiatok výroby spomínaných batériových článkov, na ktoré Tesla stavia v Gigafactory dedikovaný závod. Musk však počas zverejňovania kvartálnych výsledkov minulý týždeň uviedol, že Tesla ich výrobu v Európe plánuje zahájiť až počas budúceho roka.
Prečítaj si tiež
Na zapáde krajiny postavia „slovenskú Gigafactory“, bude vyrábať aj vyvíjať batérie do elektromobilov
Z elektromobilov by sa tu mal vyrábať cenovo dostupnejší Model 3 a Model Y, ktorý by mal prísť pri spustení výroby na rad ako prvý.
Celkový objem výroby by mal potom dosahovať až 500 000 vozidiel ročne, no spočiatku bude mať továreň obmedzenú výrobnú kapacitu na približne 150 000 kusov.
Zároveň by vďaka Giga Berlin mala Tesla zamestnať vo výrobe až 10 000 zamestnancov. Vyrobené elektromobily budú pritom určené len pre európske cesty.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Koniec plošných dotácií: Štát začne pomáhať podľa príjmu a veľkosti domácnosti
Stála na prahu smrti, dnes má telo dvadsiatničky: 53-ročná lekárka odhalila rutinu, ktorá ju omladila o tri desaťročia
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP