Americký koncern General Motors predstavuje tretiu najväčšiu automobilku sveta a najväčšiu americkú automobilku. Aj napriek slušným ziskom oproti minulému roku firma ohlásila, že plánuje veľké škrty. Tie sa dotknú niekoľkých továrni po celom svete a piatich továrni v USA a Kanade.
Táto správa nahnevala aj prezidenta Donalda Trumpa a o svoju prácu sa môže báť takmer 15 tisíc zamestnancov. Hlavným cieľom ušetrenia veľkého množstva peňazí je budúca investícia do inovácií a pravdepodobne aj elektromobilov, ktoré sa stávajú čoraz populárnejšími. Či budú fabriky úplne zatvorené, ešte nie je isté, no hovorí sa, že továreň v Ohiu môže zachrániť Tesla.
Prečítajte si tiež!
Generálny riaditeľ Porsche: To, čo dokázala Tesla, je úžasné
Musk už raz zachránil bývalú GM továreň v Kalifornii
Továreň Tesla Freemont kedysi predstavovala bývalú spoločnú fabriku General Motors a Toyoty. Počas finančnej krízy však bola fabrika zatvorená a bol na ňu vyhlásený konkurz. Továrne na automobily sa v tomto čase pohybovali v cenovej kategórii približne 1 miliardy dolárov. Cena 42 miliónov dolárov v konkurze bola preto poriadne nízka a Tesla to využila. História by sa teda mohla zopakovať aj v tomto prípade.
Musk jednoducho potrebuje ďalšiu továreň
Kapacita na ‚‚zhromaždenie‘‘ automobilov v Tesle momentálne disponuje kapacitou približne 450 000 automobilov. Zatiaľ to stačí, no ak všetko pôjde podľa plánu, do konca roka 2019 bude kapacita s najväčšou pravdepodobnosťou nedostatočná. Montážne linky sú v plnom prúde, čo naznačuje aj dosiahnutie cieľa v podobe výroby 1 000 kusov elektromobilu Tesla Model 3 denne. V najbližšom čase sa očakávajú SUV modely, nové športové vozidlá či nákladné vozidlá. Je to preto ideálny čas na rozšírenie kapacity spoločnosti.

Odborný personál a dlhá história
Automobilový komplex Lordstown, ktorý predstavuje továreň spoločnosti General Motors v štáte Ohio, funguje už od roku 1966. Pri automobilovom priemysle je neodmysliteľnou súčasťou odborná pracovná sila. Práve v tejto fabrike je mnoho odborníkov z priemyslu, ktorí v tejto sfére pracujú už dlhé roky a mnohokrát sa tam vystriedali aj viaceré generácie.

Strategická poloha
Lordstown má skvelú strategickú polohu v rámci dodávateľského reťazca. To je mimochodom jeden z najväčších problémov, na ktoré sa Tesla sťažuje už nejaký ten čas. Fabrika v Ohiu by teda mohla priniesť lepšie výsledky pre produkciu a jej následný odber. V prípade, ak by sa to spojilo s terajšou továrňou vo Fremonte, jednalo by sa o vytvorenie slušného dodávateľského uzla.
Láskavosť pre Trumpa
Prevzatie spoločnosti v Ohiu pod krídla Tesly by znova znamenalo výrobu v plnej prevádzke. Pre USA by to znamenalo mnoho výhod, no tými najväčšími by bola najmä veľká produkcia, zvýšenie zamestnanosti a celkovo viac peňazí v rozpočte USA. Táto situácia by mohla nahrávať politické body a voličov pre súčasného prezidenta Trumpa.
Elektromobilita

Elektrická revolúcia Škody sa rozbieha. Z Enyaqu už doručili stovky kusov

Zvoní V12 umieračik? Rolls-Royce prinesie najluxusnejší elektromobil sveta s masívnou batériou

Tesla sa poučila na chybách. Má unikátne riešenie, ako zabrániť nekvalitne vyrobeným autám

RECENZIA Mercedes vyrobil najlepšie malé SUV na svete. Plug-in hybrid z neho spravil kráľa, šokuje najmä jednou vlastnosťou
