Tesla expanduje, postrach klasických kamiónov začne vyrábať už aj v Európe
Prvý nákladný automobil Semi od amerického výrobcu si prešiel mnohými odkladmi výroby a nie je to až tak dávno, čo sa prvé vyrobené kusy dostali priamo k svojim majiteľom. Počas svojej krátkej návštevy spoločnosti Tesla Gigafactory Berlín, ktorú nedávno absolvoval Elon Musk sme sa dozvedeli nové plány na výrobu nákladného vozidla Semi v Nemecku pre európsky trh, ktoré priniesol magazín Teslarati.
Výrobný závod v Berlíne nedávno zažil útok zo strany ekologických aktivistov, čo nakoniec vyústilo do zastavenia výroby. Generálny riaditeľ spoločnosti Tesla navštívil Gigafactory Berlín po tom, čo továreň a jej zamestnanci prežili podpaľačský útok, ktorý vyústil do zastavenia výroby. Elon Musk počas návštevy sám uviedol, že vyrábať nákladné vozidlo Tesla Semi v Gigafactory Berlín má zmysel a automobilka je odhodlaná naďalej pokračovať v plánoch expanzie.
Gigafactory Berlín plánuje vybudovať ďalšie zariadenia s cieľom zvýšiť výrobnú kapacitu továrne z 500 000 kusov až na 1 milión kusov. Výrobné množstvá Tesla Semi nie sú síce tak objemné ako v prípade Modelu Y, ide však o vítaný krok, ktorého cieľom je udržateľná mobilita, a dekarbonizácia nielen osobnej ale aj nákladnej dopravy.
Podľa posledných správ sa výrobcom nákladných vozidiel odporúča, aby začali výraznejšie dekarbonizovať svoj vozový park. Sektor nákladnej automobilovej dopravy prináša mnoho alternatív, a preto niektorí výrobcovia sa obrátili na elektrické nákladné vozidlá a poniektorí zostávajú verní spaľovacím motorom, ktoré pre svoj pohon využívajú ekologickejšie palivá.
Je zrejmé, že z hľadiska pohonu sa zloženie predaja nákladných vozidiel v Európe v nasledujúcich desiatich rokoch výrazne zmení. Legislatívne sú európski výrobcovia nákladných vozidiel tlačení k rýchlej dekarbonizácii, pričom ciele na zníženie emisií CO2 sú neúprosné, keďže ich je potrebné znížiť až o 30 % v porovnaní s východiskovým rokom 2019 – 2020. Takýto ambiciózny cieľ bez elektrifikácie nákladnej dopravy nebude možný.

Najväčším odberateľom nákladného modelu Tesla Semi naďalej zostáva spoločnosť PepsiCo, a ako uviedol viceprezident spoločnosti Tesla pre konštrukciu vozidiel Lars Moravy, tak flotila Tesla Semi sa rozrastá na takmer 100 kusov. Automobilka si toto partnerstvo spoločnosti PepsiCo váži a pre Teslu sú údaje z reálnej prevádzky modelu Semi veľmi dôležité pred spustením sériovej výroby, ktorá sa má začať tento rok.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Ukrajinci mali zabiť kľúčového ruského generála. Spájaný bol s kauzou Skripaľ aj explóziou na Morave
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

