Spoločnosť Telekom oznámila zákazníkom zrušenie elektronickej pošty ešte začiatkom leta. Jej definitívne vypnutie plánuje Telekom koncom tohto roka. Aké možnosti majú zákazníci? Okrem webmailu už operátor zrušil aj službu Magenta SmartHome pre inteligentnú domácnosť.

Telekom sa pre ukončenie poskytovania webmailu rozhodol z dôvodu, že sa jedná o menej využívanú službu, ktorú v budúcnosti nahradí iným riešením od Microsoftu. V spolupráci s týmto gigantom si operátor pripravil pre klientov náhradu za vlastnú emailovú službu.

Aktualizácia 31.12.2020

Článok bol kvôli aktuálnosti opäť zaradený do vydania.

Telekom ukončil koncom novembra fungovanie inteligentnej domácnosti Magenta Home a aktuálne prišiel rad aj na emailovú poštu, ktorú vypína dnes po polnoci.

Používatelia ešte majú možnosť zálohovať správy a dáta dnes 31.decembra. Od 1.januára 2021 bude elektronická pošta Telekomu vypnutá a viac nebude možné posielať ani prijímať emailové správy či získať dáta. Ďalšie detailné informácie o ukončení elektronickej pošty operátora sme priniesli v pôvodnej verzii článku.

Aktualizácia 26.11.2020 o 14:25

Spoločnosť Telekom upravila termín ukončenia prijímania a posielania emailových správ v elektronickej pošte. Pôvodne bolo pred ukončením podpory plánované, že prijímanie a odosielanie mailov bude zastavené už 30. novembra.

Podľa aktualizovaných podmienok, ktoré uvádza operátor na svojom webe, bude webmail plne funkčný a posielanie/prijímanie správ bude možné využiť až do doby ukončenia podpory, t.j. do 31. decembra 2020. Redakciu FonTech.sk o tom informoval hovorca Telekomu Pavel Ďurík.

Zároveň dopĺňame informácie pôvodného článku o zoznam domén, ktorých sa zrušenie podpory elektronickej pošty bude týkať.

Pôvodný článok

Elektronickú poštu Telekomu čaká o pár týždňov koniec

Pre mailovú komunikáciu tak môžu využiť Microsoft Office 365, ktorého súčasťou je pre biznis klientov aj mailová služba Exchange Online. Do konca podpory webmailu spoločnosti pritom ostáva už len pár týždňov. Telekom službu ukončí 31. decembra, no posielanie a prijímanie emailov prostredníctvom nej zastaví 30. novembra.

Používatelia budú mať k svojmu účtu prístup do konca roka. Od 1. decembra už ale nebudú môcť prijímať ani odosielať správy, email bude dostupný výlučne na zálohovanie kontaktov, kalendára, udalostí a ďalších informácií.

V opačnom prípade, pokiaľ si klient dáta nezálohuje, budú 1. januára 2021 odstránené. V čase vypnutia webmailu obdržia zákazníci Telekomu výpoveď o ukončení poskytovania elektronickej pošty.

Zrušenie podpory sa bude týkať schránok s týmito doménami:

  • stonline.sk
  • mail.t-com.sk
  • mail.telekom.sk
  • posta.telekom.sk
  • gsm.eurotel.sk
  • e-zones.sk
  • t-zones.sk
  • ba.telecom.sk
  • bb.telecom.sk
  • ke.telecom.sk
  • mail.eurotel.sk
  • mail.t-mobile.sk
  • t-centrum.sk
  • credit.stonline.sk
  • credit.t-com.sk
  • mojtelecom.sk

Pokým teda operátor službu definitívne vypne, majú používatelia ešte čas svoje dáta zálohovať. Preniesť ich môžu aj do schránky v Outlooku alebo populárneho Gmailu. Telekom však momentálne neplánuje poskytovať webmail pre iných ako biznis zákazníkov s IČO. Klienti môžu prejsť na Office 365 aj bez vlastnej domény a vytvoriť si novú v ponúkanej službe Microsoftu.

Skončí aj inteligentná domácnosť v Magenta SmartHome

Okrem elektronickej pošty končí v závere novembra tohto roka aj služba Magenta SmartHome pre inteligentnú domácnosť, v ktorej Telekom ponúkal možnosť vytvorenia domácej centrály a prepojenia s chytrými zariadeniami ovládanými cez aplikácie.

V tejto službe spoločnosť zákazníkom ponúkala dverový senzor, senzor pohybu, dymový senzor a kameru pre zabezpečenie domácnosti, spolu so smart zásuvkou a osvetlením Philips Hue. Po ukončení podpory služieb pre chytrú domácnosť bude vypnutý web aj aplikácie pre ovládanie zariadení.

Časť samotného hardvéru bude možné naďalej využívať. V prípade zariadení, ktoré budú po vypnutí Magenty SmartHome nepoužiteľné, bude Telekom kompenzovať zákazníkom financie v závislosti od toho, akým spôsobom si produkty kúpili.

Pri kúpe na splátky im budú vrátené všetky zaplatené mesačné poplatky a pri kúpe v plnej sume im bude vrátená celá cena zariadení, ktoré nebude možné ďalej využiť. Výšku kompenzácie oznámi spoločnosť vo výpovedi zákazníkom.

Po 30. novembri bude možné naďalej využiť len osvetlenie Philips HUE, reproduktor SONOS, Dlink kamery (DCS-2132L) a exteriérovú kameru (DCS-2330L). Telekom pri zrušení služby SmartHome odstráni aj Magenta Cloud a všetky dáta v ňom uložené.

Používatelia tejto chytrej domácnosti by si preto mali svoje dáta zálohovať. Náhradu za Magentu SmartHome Telekom nateraz neplánuje poskytnúť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú