Konverzační chatboti nie sú na internete žiadnou novinkou. Poskytujú možnosť pre automatizovanú komunikáciu s ľuďmi, ktorým môžu svojimi odpoveďami a radami pomôcť už za krátku chvíľu. Využíva ich mnoho webových stránok. Vlastného chatbota sa však rozhodol spustiť aj Telekom. Na webe operátora poskytuje pomoc zákazníkom a nedávno svoje možnosti rozšíril o ďalšiu novinku.

Každý, kto od začiatku júna navštívil web alebo aplikáciu Telekomu, si mohol všimnúť novinku v podobe virtuálneho asistenta, teda chatbota menom Olivia.

Automatizovaná komunikácia so zákazníkom pri takejto online podpore pritom dokáže vyriešiť viacero problémov a opraviť fungovanie služieb ešte skôr, ako by musela byť využitá pomoc ľudského operátora.

Chatbot Telekomu už dokáže preposielať elektronické faktúry

Olivia je dostupná nielen pre zákazníkov operátora ale aj pri hľadaní produktov a služieb v prípade nových klientov. Pri výbere vopred pripravených odpovedí ponúkne ďalšie možnosti, ktoré majú pomôcť ľuďom pri rozhodovaní napríklad s výberom novej služby alebo pri riešení technického problému.

Chatbot už pritom konverzoval s ľuďmi viac ako 4500-krát na webe a celkovo 3480-krát priamo v mobilnej aplikácii.

Nenechaj si ujsť
Telekom zvýšil rýchlosť pre optický a DSL internet. Predĺžil platnosť benefitov

„Chatbota sme naplno spustili začiatkom júna a v súčasnosti poskytuje informácie a technickú podporu na webe Telekom.sk a tiež v našej Telekom aplikácii. Hlavnou výhodou pre zákazníkov je možnosť rýchlo získať pomoc cez ponuku jednoduchých volieb.

„Okrem iného si takto môžu zákazníci nechať poslať aj elektrofonickú faktúru, čím sa tento úkon výrazne zjednodušil a zautomatizoval. Pritom žiadosť o preposielanie faktúry je jednou z najčastejších požiadaviek zákazníkov,“ vyjadril sa pre našu redakciu FonTech.sk Pavel Ďurík, hovorca pre korporátne záležitosti Telekomu.

Okrem vyššie spomínaných možností umožňuje Olivia po novom posielať klientom Telekomu aj elektronické faktúry priamo na ich emailové adresy. Už behom pár kliknutí tak môže Olivia preposlať faktúru do mailovej schránky.

Telekom túto možnosť do chatbota pridal na základe žiadostí zákazníkov len pred pár dňami. O2 a 4ka na Slovensku pri poskytovaní podpory zákazníkom využívajú online chat, v ktorom je klient priamo spojený s operátorom v stredisku. Orange využíva len kontaktný formulár, telefonickú linku alebo komunikáciu cez Messenger.

Pošli nám TIP na článok



Operátori