Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V San Franciscu sa v uplynulý týždeň konala konferencia GDC, kde sa herní tvorcovia z celého sveta podelili o svoje poznatky a diskutovali o témach vývoja hier. Súčasťou akcie bol aj State of Unreal, kde Epic Games prezentoval novinky o svojom novom engine Unreal Engine 5.

O tom, že nový Unreal Engine ponúka pôsobivé možnosti a dychberúcu grafiku, sme sa počas posledných mesiacoch mohli presvedčiť opakovane. Výborný dojem zanechala napríklad ukážka, ako by na revolučnom engine mohlo vyzerať GTA 3 alebo GTA San Andreas, možnosti novej technológie využíva aj slovenský vývojár pri tvorbe hry Svätý Martin.

Nové ukážky sú ako z inej dimenzie

Epic Games na konferencii predstavili hneď niekoľko noviniek týkajúcich sa svojho enginu. V prvom rade sa Unreal Engine posunul na novú úroveň 5.2, ktorej možnosti tvorcovia prezentovali v pôsobivej ukážke.

Video ukazuje pokročilé funkcie nasvietenia, odrážania svetla, prácu s fyzikálnymi systémami aj vierohodnejšie spracovanie kvapalín a ich reakciu na vonkajšie vplyvy. Nová funkcia Substrate ďalej umožňuje individuálne odrazy pre každú vrstvu materiálu. Všetko vo fotorealistickej grafike.

Koniec videa patrí predstavovaniu možností vytvárania herného sveta, ktoré pôsobí až smiešne jednoducho. Ako informuje Verge, vo výsledku to pre vývojárov až takáto hračka nebude, keďže Epic v prezentácii nespresnil, ako dlho generátor prostredia nastavoval, všetko ale nasvedčuje tomu, že vďaka možnostiam Unreal Engine bude generovanie rozsiahlych herných svetov jednoduchšie, rýchlejšie a bude aj skvele vyzerať.

Fotorealistické postavy za pár minút

Veľkú odozvu na konferencii mal aj systém MetaHuman, ktorý vďaka umelej inteligencii dokáže bleskovo rýchlo spracovať modely tváre pri detailnom zachovaní mimiky. Autori možnosti predviedli na herečke z očakávanej hry Senua’s Saga: Hellblade II, ktorá na trh tento rok príde s vizitkou jednej z najlepšie vyzerajúcich noviniek vôbec.

Herečka vystúpila na pódium, nahrala krátku ukážku na mobilný telefón a jej podobizeň bola prostredníctvom MetaHuman animátora prevedená do hernej podoby behom niekoľkých sekúnd. Výsledok posúď sám.

Dodatočne sa o ukážku zo Senua’s Saga: Hellblade II podelili aj vývojári, ktorí ukázali podobizeň hlavnej hrdinky priamo v hre.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú