Takmer týždňová výdrž smartfónov a 1000 km dojazd elektromobilov. Nové batérie prinesú najväčšiu revolúciu doteraz
Hoci lítium-sírové batérie nie sú žiadnou novinkou, austrálsky vedci tvrdia, že ich nový dizajn by mohol konečne priniesť 5-dňovú výdrž v smartfónoch či 1000 km dojazd elektrických vozidiel.
Dočkáme sa konečne prielomu v oblasti vývoja batérií? Podľa portálu Engadget vedci z univerzity Monash v austrálskom Melbourne tvrdia, že sa im podarilo vytvoriť najefektívnejšiu lítium-sírovú batériu súčasnosti. Hoci tieto batérie nie sú vo svete technológií ničím novým, vedci sa chvália novým dizajnom, na ktorý už stihli podať patent a svoje poznatky zverejnili v žurnále Science Advances.
Lepšie zvládanie zaťaženia a výrobný proces šetrnejší k životnému prostrediu
Ako píše portál Android Authority, vedci použili pre svoje prototypy rovnaké materiály ako v štandardných lítium-iónových batériách. Kľúčom však bolo prepracovanie väzieb častíc v katódach síry, ktoré lepšie zvládajú zaťaženie bez zníženia kapacity, výkonu alebo stability samotnej batérie.

Táto technika bola odvodená z premosťujúcich architektúr, ktoré je možné vidieť pri spracovaní pracích práškov. Výrobný proces batérie je zároveň šetrnejší k životnému prostrediu v porovnaní so štandardnými lítium-iónovými batériami, nakoľko lítium-sírové batérie sú založené na vode. To by malo zároveň znížiť aj náklady na ich výrobu.
Podarí sa novým lítium-sírovým batériám opustiť laboratóriá?
Výzvou pre tím vedcov je teraz úspešne uviesť batériu na trh. Už pred nimi sme mohli počuť o rôznych iných prielomových batériách, ktoré však nikdy neopustili laboratóriá. Nové lítium-sírové batérie ale majú k praktickému využitiu oveľa bližšie, nakoľko nemecký inštitút Fraunhofer už vyrobil testovacie batérie a vedci najbližšie plánujú testovať ich dizajn v automobiloch a solárnych sieťach naprieč Austráliou v priebehu roku 2020.
Stále to však neznamená, že ich príchod na trh je hotová vec a čoskoro ich uvidíme v spotrebnej elektronike alebo elektromobiloch. Ak by sa tak ale nakoniec stalo, vedci sľubujú, že v prípade smartfónov prinesú ich nové batérie 5-dňovú výdrž a v prípade elektrických automobilov až 1000 km dojazd.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vedci vyriešili jednu z najväčších záhad. 20 km pod Bermudami sa nachádza niečo, čo nemalo existovať

Stredovekí alchymisti by žasli. Vedci objavili unikátny proces, ktorý mení olovo na zlato

Z vesmírnej veľmoci neostalo nič. Ruská pýcha je v troskách, zachrániť ich môžu už len USA

Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod

Je to otázka času: Slnečná búrka rozpúta ohnivé peklo na oblohe, satelity začnú vybuchovať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
