Titul Svetové auto roka si opäť odnáša elektromobil. Ako informoval portál Motor1, pre rok 2023 skupina vyše 100 novinárov z celého sveta v úlohe poroty vybrala za najlepšie auto Hyundai Ioniq 6. Okrem hlavnej kategórie zvíťazil v ďalších dvoch.
Finálové vyhlásenie výsledkov Svetové auto roka prebehlo na medzinárodnom autosalóne v New Yorku. Ide pritom o jedno z najprestížnejších ocenení, aké môže automobil získať. Na hlasovaní sa totiž podieľa až 100 novinárov z 32 krajín.
Konkurencia bola silná
O titul bojovalo celkovo 30 nových vozidiel. Do finále sa prebojovala trojica, pričom okrem Hyundai Ioniq 6 sa tu nachádzalo BMW X1/iX1 a Kia Niro. Trojica finalistov bola ohlásená začiatkom marca.
Aby sa auto vôbec mohlo zapojiť do súťaže, musí spĺňať pomerne prísne kritériá. Vyrábať sa musí v objemoch viac ako 10 000 kusov za rok, jeho cenovka nesmie spadať do luxusných vozidiel a predávať sa musí aspoň na dvoch hlavných trhoch (Čína, India, Európa, Japonsko, Kórea, Latinská Amerika, USA).
Okrem hlavnej kategórie zvíťazil Ioniq 6 aj v kategórii Svetové elektrické auto roka a taktiež v kategórii Svetové auto s najlepším dizajnom.
Odvážny dizajn porote učaroval
Ioniq 6 rozhodne nie je sedan s klasickým dizajnom. Aerodynamický tvar a detaily učarovali porote, čo iba potvrdzuje fakt, že Ioniq 6 je mimoriadne atraktívnym autom.
Ioniq 6 má koeficient odporu vzduchu iba 0,21. Len pre porovnanie, jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti Mercedes EQS má koeficient odporu vzduchu iba 0,20. Hyundai Ioniq 6 tak výrazne doťahuje na nemeckú prémiovú vlajkovú loď.
Hyundai Ioniq 6 s WLTP dojazdom cez 600 km
Výsledkom skvelej aerodynamiky je priemerná spotreba na úrovni iba 14 kWh/100 km podľa cyklu WLTP. Vďaka tomu dokáže Ioniq 6 prejsť na jedno nabitie až 610 km, to všetko s rovnako veľkou 77,4 kWh batériou, akú má SUV Ioniq 5.
Silueta Hyundai Ioniq 6 sa od bežných sedanov so spaľovacím motorom značne líši. Nízka predná časť, aktívne vzduchové klapky či voliteľné digitálne spätné zrkadlá – to všetko prispieva k lepšej aerodynamike. Zadnej časti dominujú pixelové svetlá, ktoré poznáme už z Ioniq 5. V tomto prípade sa však svetelný pás ťahá od jedného okraja po druhý.
Tri úrovne výbavy
Ponuka modelu Ioniq 6 začína vo výbave Family. Vozidlo v tejto výbave môže mať 53 kWh aj 77,4 kWh batériu a je k dispozícii vždy len s pohonom zadných kolies. Rovnako ako vyššie úrovne výbavy, aj Family už ponúka ohrev batérie pri nízkej ambientnej teplote.
O bezpečnosť pasažierov sa postará plejáda asistenčných systémov, vrátane udržiavania vozidla v jazdnom pruhu (LKA), asistenta pre rozjazd do kopca (HAC), systému nasledovania jazdného pruhu (LFA) či autonómneho núdzového brzdenia (FCA). Nechýba automatické prepínanie diaľkových svetiel (HBA), asistent na jazdu po diaľnici (HDA).
Už v základe je takisto dostupná funkcia V2L, pomocou ktorej je možné napájať iné elektrické zariadenia priamo z auta a to výkonom až do 3,6 kW.
Druhý stupeň výbavy Style prináša v porovnaní s Family navyše dizajnové prvky (napr. lakované lesklé čierne spätné zrkadlá), technologicky vyspelejšie inteligentné predné FULL LED projektorové svetlomety s funkciou adaptívneho diaľkového svietenia a viacero pokročilých bezpečnostných systémov.
Najvyššia výbava Premium je určená pre tých najnáročnejších. Obsahuje napríklad automaticky vysúvané a zasúvané zapustené vonkajšie kľučky dverí, zobrazenie mŕtveho uhla priamo na prístrojovej doske, inteligentný diaľkový parkovací asistent (RSPA 2), asistent na predchádzanie kolíziám pri parkovaní cúvaním (PCA).
Len v Premium výbave má zákazník k dispozícii kožené a ventilované elektricky ovládané relaxačné predné sedadlá, kovové pedále, head-up displej s rozšírenou realitou, ale aj 360-stupňový monitoring okolia vozidla 4 kamerami. V tomto stupni výbavy je takisto exkluzívna možnosť doobjednania panoramatického strešného okna (1 200 €) a Techno Packu s digitálnymi vonkajšími spätnými zrkadlami (1 300 €).
Od tejto chvíle môžu záujemcovia navštíviť predajcov Hyundai na celom Slovensku a vozidlo si objednať, alebo vyžiadať cenovú ponuku na mieru prostredníctvom online konfigurátora na webstránke Hyundai. Prvé kusy Ioniq 6 do predajní dorazia v jarných mesiacoch budúceho roka.
Novinka sa už dá objednať
Podobne ako pri Ioniq 5, aj sedan prichádza s dvomi kapacitami batérie. Základný Ioniq 6 s 53 kWh akumulátorom, pohonom zadných kolies a výkonom 111 kW (151 koní) pritom začína už na 46 490 €.
Loading…
Na opačnej strane cenníka sa nachádza Ioniq 6 so 77,4 kWh batériou, pohonom 4×4 a výkonom 223 kW (325 koní). Za túto verziu si automobilka pýta 63 990 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rebríček najhorších SUV na slovenskom trhu: Tieto autá technickou kontrolou len tak neprejdú, tvrdia odborníci
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Zabraňuje návalom hladu a brzdí priberanie: Biohacking trik Kristen Bell zaujal odborníkov na výživu
Obyčajný zápal močového mechúra môže byť prvým príznakom rakoviny. Vedci objavili prekvapivú súvislosť
Prelomový objav v boji s Parkinsonovou chorobou: Vedci odhalili, ako toxické proteíny ničia bunky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP